|
|
 |
|
|
Novinky |
|
|
 |
|
|
|
|
| 2. října 2011 |  |
Modern ZOO by David Frycek
Autor: Lobo @ 20:03 :: 1396 Přečtení ::
16 Komentáře :: :: Extendový občasník, Eternal | |
Pár slov úvodem
Jak jistě všichni víte, existence Cmusu je v ohrožení. Nechci řešit, kdo zato může nebo nemůže a zda má smysl Cmus zachraňovat,můj názor si každý může přečíst v komentářích.
Většina čtenářů, včetně mě, si stěžuje, mimo jiné, na nízký počet kvalitních článků. Proto se pokouším stím něco udělat a podpořit Cmus svou troškou do mlýna. Redakce přišla s novou koncepcí a uvidíme, jak to nakonec dopadne.
Zda-li to Cmus nastartuje, nebo se současná snaha časem vytratí už záleží na nás všech.
Neodvažuji se sám sebe označit za autora kvalitních článků, to musí posoudit čtenáři, prostor máte v komentářích pod článkem.
Cílová skupina pro mé články jsou mírně a středně pokročilí hráči, kterí nemají možnost, čas nebo chuť brouzdat po zahraničních webech a hledat si informace o aktuální metagame.
Doufám, že se články budou líbit a napíši toho pro Cmus více, než je nyní v plánu.
Dafrigo.
Modern Magic – Zoo
Zdravím příznivce Modernu! V dnešním článku se podíváme na rozbor jednoho z mých neoblíbenějších balíčků, Zoa.
Jak jistě všichni víte, Modern má od 30.9. rozšířený Banlist.
V podstatě všechny TOP8 decky z GP Phily (viz předchozí článek) přišli o nějakou zásadní kartu.
Snad se tím konečně naplní snaha Wizárdů o aggro formát bez komb zabíjejících do 3. kola a hráči budou vesele tapovat potvůrky do útoku a hry se budou rozhodovat v Redzoně.
Tohoto předpokladu využiji právě k rozboru Zoa, předního aggro decku na všech formátech, kde byl legální Wild Nacatl.
S novým Banlistem Zoo přišlo o Greens Sun Zenith. Utility kartu, která fungovala jako manová akcelerace(s Dryad Arborem a Hierarchem)nebo tutor na vše potřebné.Možnost najít si od 2. kola agresivní bytost jako Nacatl či Goyf nebo utilitku v podobě Quasali Pridemaga a Daddock Teeg dávala Counter Cats značnou stabilitu i variabilitu.
Výsletky samotného Modernu to jen potvrzují.
Po PT a prvních šuškandách o banu combo karet a prolizu jsem viděl právě v kombinaci Zenith, Hierarch, Arbor, Goyf, Knight, Quasali a Gaddock + libovolná barva/y největší potenciál pro aggro decky.
Bohužel, Zenit je na Banlistu a Zoo se musí vydat jiným, ještě agresivnějším směrem.
Abych jenom nebrečel, nutno podotknout, že Zoo s novým Banlistem také hodně získalo, respektive ztratilo soupeře v podobě komba. A nakonec i ten ban Zenitu agresivní Zoo uvítá :)
Co se na formátu bude hrát a jak bude vipadat je zatím ve hvězdách(spíše v jejich hlavách:)), nicméně pokusím se tu ukázat možnosti Zoa pro ty, kteří vyrazí na turnaj dříve než si někde stáhnou natestovaný a úspěšný decklist. Modern Zoo, rozbor jednotlivých karet.
Creatures
Potvůrky jsou základem decku a jednoduše řešeno, hraje se to nejagresivnější ze tří barev.
Wild Nacatl – Základní stavební kámen decku. 3/3 za jednu manu s drobnou nevýhodou, co si víc přát. Položení Nacatla v 1.kole často rozhoduje o vítězství či porážce. Neoddiskutovatelný playset do maindecku.
Kird Ape/Loam Lion – Opička a kočička jsou oněco horší Nacatl, ale i tak dost solidní 2/3 za manu a nic lepšího stejně není(možná Goblin Guide, ale k tomu se dostaneme). 6 – 8 kousků bude asi v každám balíčku. Já mám rád více jednomanových potvor, abych měl jistotu, že v 1.kole něco položím.
Grim Lavamancer – Na Legacy výborný proti rybkám a rušení. Na Modernu asi tak dobrý nebude, podle toho, co se bude hrát. Pořád je to slušný jednomanový drop.Dokáže odstranit nepříjemné potvory, dostřelit Goyfa nebo naložit soupeři, když to nejde útokem. Do základu dva až tři.
Tarmogoyf – Primární dvoumanový drop. Goyf je již legendou, napsáno oněm bylo mnoho. Nejlepší útočná a obraná potvora, přešlap Wizárdů atd.. Ikdyž po banu Ponderu a Preordainu jako nejhanějších sorcery lehce ztratí, pořád dokáže být dostatečně velký. Playset do základu.
Qasali Pridemage – Staré Magicové pravidlo o medvědech říká, že když je něco 2/2 za 2 many a ještě to něco umí, musí to být dobré. Qasali je jedna z nejlepších Bear creature vůbec. Ve druhém kole posílí útok první potvory o jedna, sám může útočit jako 3/3, umožní vlastnímu Goyfovi zabít při útoku soupeřova a je to Disenchant na nožičkách. Nevím sice kolik enchantmentů a artefaktů se bude hrát, ale i tak bych to viděl na minimálně tři do základu.
Tím v podstatě koční výčet potvor, které chceme určité hrát. A co ostatní?
Stepe Lynx – V prvních dvou kolech s fečkou v zádech naprostá paráda, v mid a leategame už je to horší. Funguje spíše jako Burnspell za 4 než plnohodnotná potvora. Pokud jste luckeři a bude vám pravidelně chodit do prvního kola s fečkou ve druhém, může nahradi Kird Ape nebo Loam Liona.
Goblin Guide – 2/2 Haste za jednu manu s občasnou nevýhodou nezní na první pohled špatně. Mám ale tři důvody, proč ho na Modernu nehrát.
1) Je to hnusný zelený goblin s ještě hnusnějším obrázkem a v mém balíčku plném hezkých foilových zvířátek prostě nebude :)
2) Očekávám hodně mirroru a v combatu proti Nacatlovi, Opici či Lionovi nemá nárok a často se stává mrtvou kartou.
3) Možná karetní výhoda pro soupeře je přesně to, co Zoo nepotřebuje.
Gaddock Teeg – Opět platí pravidlo o medvědech. Jeho schopnost zakázat Wrata, Planeswalkery či jiná čtyřmanová kouzla se určitě bude hodit. Opět podle toho, co se bude hrát, pár kusů do sidu a možná i do základu určitě půjde. Bez Zenitu bych to viděl na tři Teegy dohromady.
Knight of The Reliquary – Výborná univerzální bytost. Umí byt dost velký, posílit Stepe Lynxe, vyčistit deck od landů či najít potřený land. Bez Zenitu je méně pravděpodobné, že ho s akcelerací zahrajete ve 2. či 3. kole. Akcelerace také zabírá místo v decku a když není zahraný do křivky, jeho síla slábne. V některých verzích Zoa se hrát bude, v jiných ne.
Spells
Co se kouzel týče, Zoo opět hraje to nejagresivnější, co je k dispozici.
Lightning Bolt – 3 DMG kamkoliv za jednu manu a instatně? Tady není co řešit, playset do základu.
Path to Exile – Jednomanový removal čehokoliv, co se dá zacílit, s více či méně zásadní nevýhodou. Akcelerace soupeře je vždy nepříjemná. Ovšem ne každý deck to dokáže proti Zou využít a možnost odstranit blockera s lifelingem, Goyfa, Finkse, zídku a podobnou havěť je pro Zoo důležitá. Oproti Legacy chybí Zou na Modernu druhý blesk za jednu manu(Chain Lightning), proto je další zabíjení určitě potřeba v playsetu, tři budu hrát asi vždy.
Lightning Helix – Dva v jednom, to je karetní výhoda. Pravda, přidávání životů je v aggresívním balíčku diskutabilní, ale pořád je to blesk a nic lepšího(možná Incinerate) není. Výborný do mirroru, fečky a Ravnica duály cca 6 životů sebrou. Tři do základu určitě, ale spíše playset.
Jak jsem již psal, na Modernu chybí další blesk. Karty jako Chain Lightning, Fireblast či Price of Progres hryjí důležitou roly. Zoo potřebuje minimálně deset burnspellů, takže si musíme najít nějakou náhradu za výše zmíněné.
Incinerate – 3 DMG za dvě many instaně a bez možnosti regenerace bude asi správnou volbou k doplnění počtu blesků na minimální počet deset spolu s Boltem a Helixem v playsetech.
Brimstone Volley – Za určitých okolnosít 5 DMG kamkoliv nezní špatně, ale tři many jsou celkem dost. Nicméně stojí za zvážení.
Z výše uvedených karet mužeme začít skládat deck.
| Naya Zoo |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
3 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
4 Loam Lion
3 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
14 Spells
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
4 Path to Exile
2 Incinerate
4 Verdant Catacombs
4 Scalding Tarn
4 Arid Mesa
1 Forest
1 Mountain
1 Plains
2 Sacred Foundry
2 Stomping Ground
1 Temple Garden |
|
Dvacet zemí je pro tuto rychlejší verzi akorát. V decku zbývá ještě nějaké volné místo, takže co stím? Dají se doplnit stávající karty do playsetů či přidat něco ze seznamu viz výše. Podle fieldu by to pak mohl být třeba 2-3x Gaddock Teeg a 1x Incinerate nebo Qasali.
Vzhledem k tomu, že největším nepřítelem Zoa budou pravděpodbně trojmanové dropy Firespout, Kitchen Finks či Rhox War Monk a dražší kusy typu Wrata a Planeswalkeři, jeví se mi jako dobrá volba nějaké rušení. Není nutně potřeba přidávat modrou barvu, v bílé je Mana Tithe. Ideální odpověď na dražsí karty, pokud se soupeř pokusí hrát kolem Mana Tithe a kolo si počká,
útok navíc ho zabije. Čtyři many ve 4. kole také nejsou samozřejmostí. Mana Tithe je za jednu manu a dá se zařadit kamkoliv do křivky. Ve druhém kole dáte druhou kočku a Mana Tithe s bleskem budou čekat na soupeře. Nevýhodou je mrtvá karta v lategame.
V základu to vidím na 3 kousky a poslední kartou bude třetí Incinerate.
| Tithe Zoo |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
3 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
4 Loam Lion
3 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
4 Path to Exile
3 Incinerate
3 Mana Tithe
4 Verdant Catacombs
4 Scalding Tarn
4 Arid Mesa
1 Forest
1 Mountain
1 Plains
2 Sacred Foundry
2 Stomping Ground
1 Temple Garden |
|
Deck má na první pohled tak o dvě potvory méně než bych si představoval, na druhou stranu křivka je nízká a neměl by být prohlém zahrát všechyn karty, které nalížete. Sideboard zatím těžko odhadovat, něco proti hrobu, Gaddock, ničení artefaktů. Proclamation of Rebirth je úžasná odpověď na Wrata či Firespout.
Další možnou kartou do decku je Molten Rain, zpomalení soupeře a burnspell v jedné kartě. Příliš se se nekombí s Pathem a je za tři many. Pro balík to znamená minimálně jednu(spíš dvě) zemi navíc a dvě červené limitují použití například Horizon Canopy, která by řešila případný manaflood. Před banem Cloudpostu určitě lepší volba než nyní, ale uvidíme, třeba se bude hodit. Zvýšení počtu landů pak umožní hrát třeba Relikviáře.
| Molten Zoo |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
2 Grim Lavamancer
3 Kird Ape
4 Loam Lion
3 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
3 Knight of the Reliquary
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
3 Path to Exile
4 Molten Rain
4 Verdant Catacombs
4 Scalding Tarn
1 Marsh Flats
4 Arid Mesa
1 Forest
1 Mountain
1 Plains
3 Sacred Foundry
2 Stomping Ground
1 Temple Garden |
|
I jeden zahraný Molten Rain dokáže zpomalit soupeře a připravit prostor pro velkého Relikviáře. Na zvážení je i zařazení Boom/ Burst.
Dark/Domain Zoo
Vůbec první verze Zoa, která mě po ohlášení Modernu napadla, byla původně 5C Exteded varianta s Dark Confidantem a Tribal Flames. Balíček tak získá potřebný blesk navíc v podobě Tribal Flames. Sorcery pro Goyfa a pěkná šlupka do soupeře či bytosti zároveň.
Dark Confidant znamená karetní výhodu, která není pro aggro decky úplnou samozřejmostí.
Černá a případně i Modrá přináší zajímavé možnosti hlavně pro sideboard(discard, zakazování, Meddling Mage). Nevýhodou je manová náročnost, čož mám sám vyzkoušeno(viz minulý článek o modernu)
I tak, dle mého názoru, klady převyšují zápory.
| Dark Zoo |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
4 Dark Confidant
2 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
3 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
2 Loam Lion
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
3 Path to Exile
4 Tribal Flames
2 Marsh Flats
4 Scalding Tarn
2 Verdant Catacombs
4 Arid Mesa
1 Blood Crypt
1 Forest
1 Plains
1 Godless Shrine
1 Hallowed Fountain
1 Sacred Foundry
1 Steam Vents
2 Stomping Ground
1 Temple Garden |
|
Balíček má méně jednomanových potvor(12), ale i tak by neměl být problém vždy nějakou zahrát v 1.kole. Možná by se dala odebrat jedna země a přidat Lion. Confidant přínáší od 3. kola dostatečnou karetní výhodu pro usmažení usmažení soupeře, proto blesky v plném počtu.
Tribal Flames se dájí hrát i bez Confidanta a případná absence Černé během hry nemusí znamenat žádnou katastrofu. 3 DMG za dvě many jako sorcery není ideálí, ale naroste Goyf. Prostor pro černé karty je v sideboardu.
| Domain Zoo |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
3 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
3 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
4 Loam Lion
1 Gaddock Teeg
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
4 Path to Exile
4 Tribal Flames
1 Blood Crypt
1 Godless Shrine
1 Plains
1 Forest
1 Sacred Foundry
1 Steam Vents
2 Stomping Ground
1 Temple Garden
2 Verdant Catacombs
4 Arid Mesa
2 Marsh Flats
4 Scalding Tarn |
|
V balíčku není místo pro Might of Alara, obecně posilovačky nemám moc rád. Je knim potřeba nějaká bytost a když jí soupěř v reakci zabije, je to karetní nevýhoda. Ale přiznávám, +5/+5 je síla.
Asi poslední možná varianta Zoa s Černou je discard v základu. Thoughtseize umožnuje zahodit cokoli za cenu pro Zoo nepodstatnou. Nač čekat na soupeřův Firespout či jiný removal s Mana Tithe v ruce, když ho můžeme proaktivně zahodit? Counter znamená překvapení, ale pokud má soupeř na doplacení, stává se mrtvou kartou.
Thoughtseize přinese ve 2. kole důležité informace a zároveň funguje jako univerzální removal.
V prvních pár kolech bude proti každému soupeři co zahazovat. Navíc je to výborná karty k Tarmogoyfovi, umí přidat sorcery plus artifact(Engineered Explosives či Spellskite), Planeswalkera či enchantment do hřbitovů. S cca 14-15 bytostmi za jednu manu se dá záhrát od 2.kola bez zásadní ztráty tempa. Následuje decklist, který momentálně zkouším.
| Discard Zoo |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
3 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
4 Loam Lion
3 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
1 Dark Confidant
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
4 Path to Exile
4 Thoughtseize
4 Arid Mesa
4 Scalding Tarn
2 Verdant Catacombs
2 Marsh Flats
1 Plains
1 Forest
1 Blood Crypt
1 Godless Shrine
1 Overgrown Tomb
1 Sacred Foundry
2 Stomping Ground
1 Temple Garden |
|
Poslední verzi Zoa, kterou dnes představím, je Cat Slight. Jak již název napovídá, jedná se o velice agresivní verzi, která se objevila na Legacy a možná bude mít šanci uspět i na Modernu.
Hraje Goblin Guida, takže nic pro mě a do mirroru, ale třeba se někomu bude líbit:)
| Cat Slight |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
3 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
4 Stepe Lynx
4 Goblin Guide
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl
2 Gaddock Teeg
4 Rift Bolt
4 Lightning Bolt
4 Lightning Helix
4 Path to Exile
4 Verdant Catacombs
4 Scalding Tarn
4 Arid Mesa
1 Misty Rainforest
2 Sacred Foundry
3 Stomping Ground
1 Temple Garden |
|
Jak je vidět, Zoo má spoustu možností a nejedná se jen o tupý tlačák, u kterého se nemusí vůbec přemýšle(pravda, nic složitého to také není:)). Osobně nejsem zastáncem Big verzí s Hierarchy, BB Elfy či Ranger of Eos. Přijdou mi pomalé, za 3 a více man existuje spousta sílnějších karet pro jiné decky. Pokud mohu doporučit, pak verzi s discardem a Proclamation of Rebirth v sidu, nicméně první větší tunaj ukáže. Jestli Zoo nechcete hrát, pak sním určitě musíte počítat a hrát karty jako Firespout, Kitchen Finks, Engineered Explosives a podobně, formát zůstává stále dost rychlý. Tím bych pro dnešek uzavřel kapitolu Zoo, v příštím článku se pokusím rozebrat Legacy Metagame po GP Amsterdam. Nicméně není vyloučeno, že něco o Legacy sesmolím ještě před GP.
-Dafrigo
P.S.: Malá ochutnávka pro příznivce Legacy, deck, který zkouším
| Cannadian Secrets |
DF |
| Main Deck |
Sideboard |
4 Tarmogoyf
4 Delver of Secrets
2 Grim Lavamancer
4 Brainstorm
4 Daze
3 Dismember
1 Fire/Ice
4 Force of Will
4 Ligtning Bolt
3 Spell Snare
4 Stifle
4 Ponder
1 Rushing River
2 Misty Rainforest
2 Polluted Delta
2 Flooded Strand
4 Tropical Island
4 Volcanic Island
4 Wasteland |
| |
|
|
|
|
| Komentáře | Autor:
japes @
2. října 2011 20:42 | |
Parádní článek, jsem rád, že někdo píše o Modernu, protože i přes "monstrózní" bannlist se stále jedná o různorodý a podle mě zábavný formát. |
|
|
Autor:
Std @
2. října 2011 21:16 | |
pekny clanek, ackoliv si modern asi nikdy nezahraju a Zoo uz vubec ne... mimochodem jsem zvedav jak to vidis s Delverem, neustale ho potkavam na mws a zda se mi oproti Mongoose strasny slaby... |
|
|
Autor:
Agaricius @
2. října 2011 21:28 | |
Skvelej clanek, taky mam rad Zoo, takze jsem si to velice rad precetl. Mozna mi chybi rozbor SB, ale jinak si neni na co stezovat, jen tak dal! :))
|
|
|
Autor:
Aggrokumano @
2. října 2011 23:05 | |
článek dobrý, ale jednou - dvakrát ti tam ustřelil pravopis ;)
|
|
|
Autor:
lynxcz @
3. října 2011 2:14 |
Zajímavý článek, líbí se mi, že je nastíněno víc variant decku s pro a proti. Myslím že takový články teď Modern potřebuje.
|
|
|
Autor:
indian @
3. října 2011 11:10 | |
Zoo 100x jinak, proč ne. Jsem zvědav na legacy, modernu přeci jen zatím neholduji. |
|
|
Autor:
Ride @
3. října 2011 11:37 | |
Pekny clanek, priste jeste SB a bude to parada :-)
|
|
|
Autor:
Dafrigo @
3. října 2011 11:53 |
Díky za pozitivní ohlasy. Co se sideboardu týče, těžko říct bez znalosti metagame. Jak jsem v článku psal, něco proti afinitě, kontrolu a hrobu. Třeba takto: 4x ancient g. 3x proclamation of r. 3x gaddock teeg 3x extrakce 2x relic of p. |
|
|
Autor:
Agaricius @
3. října 2011 18:45 |
Ja mam pro turnajove hrani, kdyz neznam metu, takovehle slozeni:
1x Path to Exile (Mirror, goblini, ruzne aggro) 2x Bojuka Bog (Dredge, venge atd..) 2x Gaddock Teeq (Controly) 3x Ethersworn Cano. (Asscense, atd..) 3x Kataki, War´s W. (Affinita) 2x Kitchen Finks (Fritka) 2x Proclamation of Rebirth (controly)
|
|
|
Autor:
tiran @
3. října 2011 18:48 |
Divim se, ze tady neni vic commentu narazejicich na pravopis, pac perly jako "Výsletky " a "vipadat" bych se nebál nazvat opravdovymi klenoty. A to nemluvim o desitkach (nedocetl jsem clanek cely, ale verim, ze se v radech desitek opravdu bohybujeme) dalsich pravopisnych chyb.
Ale abych nemluvil jenom o pravopisu a pridal svuj nazor i na obsahovou stranku clanku. Muze mi nekdo vysvetlit, jaky presny smysl ma podobny clanek? Nepobavil, informacni hodnota absolutne nulova (par obecnych kecu a spoustu decklistu jsem dokazal dat dohromady i ja kdyz jsem jeste psal pro bb :-D ), ale rad bych se vyjadril k te absolutne nulove hodnote, protoze se bojim, ze se najdou taci (a vzhledem k pochvalnym komentarum asi vic nez 1 ci 2), kteri tento clanek budou prosazovat jako kouzelny klic k hrani zoo.
Takze, clanek neposkytuje zadne relevantni decklisty (decklist bez sideboardu je naprosto k nicemu). Jiste budete argumentovat, jak ma asi postavit sideboard, kdyz jeste neni znama metagame. Tak jaka je vubec pointa toho decklistu? A celemu tomu nasadil korunu autor v komentarich, kdyz napsal, ze by sideboard mel vypadat "třeba takto". Ke vsem verzim stejny? Opravdu? Mne osobne ty verze prijdou pomerne odlisne, nemas nekdy problem s tim, co odsidovat/nasidovat? Ani radeji nemluvim o tom, ze mi to prijde jako seznam 15ti nahodnych karet, ale to je jedno.
Nic nemam proti clankum, ktere popisuji historii daneho archetypu (taky sice nemaji informacni hodnotu, ale alespon jsou ZABAVNE), ale tohle opravdu neni ta spravna cesta. Necekam od CMUSu, ze se stane novym CFB/SCG, ale pokud uz tu ma byt clanek o baliku, tak alespon s aktualnimi (a pokud mozno dobrymi) decklisty a nejakymi tipy, co je na jakou metagame dobry.
A ted se tu snad konecne rozpouta nakej poradnej flame :-P |
|
|
Autor:
Necrolyte @
3. října 2011 18:51 | |
Dobrý článek Frýčo. Akorát teď nevím, do jaké verze ZOA mám jít :-)
|
|
|
Autor:
japes @
3. října 2011 19:22 |
to Tiran: Co si ty osobně představuješ pod pojmem "informační hodnota"? Já, jelikož nejsem žádný expert na Modern, tak pro mě to informační hodnotu mělo. V čem ti decklisty přišly neaktuální/špatné? Na druhou stranu souhlasím, že sideboard u decklistů být mohl, nebo spíš tam mohly u každé verze být vypsány karty, které by se daly použít. btw: bojím se, že nějakej velkej flame tu nebude :-D |
|
|
Autor:
milape @
3. října 2011 19:55 |
Pěkné, čtivé, důvody použití karet zmíněny.. celkově pro mě hodnotné a přínosné. I vzhledem k tomu, jak turbulentní je formát Modern. Souhlasím s názorem, že SB by měl být minimálně zmíněn ve formě možných variant CO proti čemu a že těch pravopisných chyb by mohlo být méně, což ale nic nemění na velmi dobré informační hodnotě pro (troufnu si říci) majoritní většinu hráčů. Přijde mi logické, že pro někoho konkrétní článek přínosný bude a pro někoho prostě ne... Lehké OT: pokud si mám vybrat mezi články neurčenými pro (pár) PROs a/nebo obsahujícími několik pravopisných chybam a články žádnými, volím rozhodně první možnost. |
|
|
Autor:
Dafrigo @
3. října 2011 20:09 |
Omlouvám se za hrubku a překlepy, holt by to chtělo korektora :) Ad sideboard: Když neznám metagame, nemůžu udělat sideboard. Chápu, že většinu her odehraji právě se sideboardem, ale přišlo mi lepší nědělat žádný sideboard než si nějaký špatný vycucat z prstu. Absence sideboardu je běžná i na zmíněných zahraničních servrech. Až budu dělat rozbor metagame, budou tam aktuální decklisty i se sideboardem k určitému datu :)
|
|
|
Autor:
Giak @
3. října 2011 23:04 |
V drtivé většině případů jsem pouhý čumil a čtenář článků,ale protože jsem milovník ZOOa,hraju ho a sleduju od dob vydání Nacatla :) tak tu přidám vlastní názor... Titulek mě naprosto nadchl,což se poté o obsahu už říct nedá :( Bohužel mě článek zklamal a myslím,že v případě tohoto archetypu to byl jen obyčejný výstřel do tmy :( Je tady jen spousta "variací" deklistů na jedno brdo a u karty typu Loam lion mně zůstává rozum stát - od procitnutí modernu se nikde neobjevil ani jeden kus a s největší pravděpodobností se ani neobjeví! Protože ban byl nedávno,tak se sice může jen spekulovat nad budoucími variacemi ZOOček,ale při sporadickém prohledávání netu člověk narazí na první decky a podle všeho se bude dál pokračovat v Counter-Cat verzi či po staru "charming zoo" a 4 kopie Zenithů vystřídají další kopie qasáčů a dokonce to vypadá že se Gideon ze SB protlačí do mainu...Unified Will bude i tak v SB nepostradatelná proti non-creature deckům jako doposud... Možná se objeví nějaké tribal zoo,ale spíš jen v menší míře... Co se týče sideboardů jako takových,o těch se psát nedá,protože skutečný český field se rozprostře asi až na Šumperákonu na konci října...Spíš sem čekal zamyšlení jak moc se změní současný (do posledního banu) tier1 counter-cat popřípadě si dát práci a zkusit najít aspoň první ukázky decků,kam by mohl "nový" modern směřovat a na to reagovat pokusem o nadčasový rozbor ZOOa... (PS: diakritika a chyby se dají tolerovat,zvlášť pokud nefunguje korektura,za to osobně hlavy nesekám) I tak ale nakonec děkuji aspoň za pokus o oživení CMUSu ala Modern :) Giak |
|
|
Autor:
dzeko @
4. října 2011 15:01 |
Mna clanok tiez nejak extra nezaujal. V podstate nepriniesol nic, co by nebolo na prvy pohlad zrejme z decklistov, ktore si uviedol. Ale neviem, mozno niekomu staci i nieco taketo.
Ja by som ale uvital nieco s vyssou pridanou hodnotou. Napriklad vybrat jeden decklist, ktory ti pride najlepsi/najuniverzalnejsi a ten podrobne rozobrat. (Samozrejme so sideboardom.)
A prosim nabuduce vynechaj popis "jasnych" kariet. Asi nik nepotrebuje vediet, preco sa v zou hra nacatl alebo goyf. Naopak je zaujimave popisat karty, ktore sa do baliku nevosli. (Samozrejme s argumentami preco sa nevosli.)
Napriklad ma zaujal tvoj balik na legacy. Ked ho tak vidim, tak mi hned napadne par otazok: Preco delver of secrets? Ako casto sa otaca? V com je lepsi/horsi ako mongoosa. (Ako uz niekto v komentaroch spomenul.) Preco jeden fire/ice? Preco v baliku nie je snapcaster mage? Clanok, v ktorom podrobne odpovies na nasledujuce otazky si rad precitam. :).
P.S.: Neber to ako povinnost, ze dalsi clanok musi byt o tvojom legacy balicku. Ber to prosim ako inspiraciu, navod na zlepsenie. ;). |
|
|
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|