|
|
 |
|
|
Novinky |
|
|
 |
|
|
|
|
| 3. října 2011 |  |
Constructed a Innistrad
Autor: JardaB @ 11:59 :: 2171 Přečtení ::
26 Komentáře :: :: Decklisty, Pondělní constructed | |
| Netradičně pro vás tentokrát nepřipravil představení nové sady pro constructed Martin „Pavouk“ Podlaha, ale já. Pokusím se vás tedy seznámit s „kusy“, které mě v nové sadě zaujaly a mohly by se objevit i ve vašem balíčku. Na úvod bych rád zmínil, že na rozdíl o Pavouka nehraji ani eternal ani funny formáty, takže mé posuzování nových karet bude výhradně pro standard, block či modern. Navíc v tuto chvíli není k dispozici dostatek turnajových výsledků s novou sadou, takže budu více než kdy jindy vycházet z předešlých dvojkových formátů a vlastních pocitů. Je tedy jisté, že ve všech případech nebude možné vyvarovat se jisté dávce subjektivity a pokud máte jiný názor, nebo jsem některé karty opomenul, můžete se o to konstruktivní formou pobavit se mnou či našimi čtenáři v komentářích. Rolling Temblor
Možné angažmá této karty bude odvislé od počtu malých příšer bez lítání, které se budou v následujích dvou letech hrát. Je možné, že se s ní nikdy nesetkáte, stejně jako že si najde cestu do nějakého controlního balíčku s červenou. Například na takovém block constructed by si svou chvíli na slunci prožít mohla. Tree of Redemption Stromeček je hotový macík. Tenhle stromeček svými větvemi může zaclánět tak dobře, že se pod jeho ochranou bude jeho majitel cítit proti fritce jako v bavlnce. A to nemluvím o případu, kdy se stromků urodí více. Jeho využití je tak nasnadě například v Birthing Podu, nebo čemkoli se špetkou zelené.
Tribute to Hunger Již několikátá variace na téma Diabolic Edictu a opět je velká šance, že se alespoň trochu bude hrát. Oproti svému originálu sice stojí o manu více, nicméně nám dovede přidat nějaké životy, což je efekt, který dovede potěšit. Otázkou zůstává zda současná dvojka takovému druhu zabíjení svědčí. V praxi totiž přichází čas edictů především v době kdy se po soupeřově straně stolu prohánějí osamocení tuční pašíci a ne v časech vlády hord malých bestií. Sturmgeist Tento modrý letec ve mně vzbuzuje smíšené pocity. Na jedné straně tu máme zajímavou potvůrku s ještě zajímavějším názvem, po které by nejeden kontrolní hráč dříve sáhl. Bohužel v současnosti musí na standardu Sturmgeist o své místo soupeřit s Titány a Consecrated Sphinx, takže na něj asi žádná zajímavá role nezbude. Dissipate Pokud hrajete Cancel, není důvod nehrát místo něj dissipate. Jeho bonus se může v následujícím roce ukázat jako velmi příjemný. Tato karta není revolucí, ale svůj díl práce odvede. Purify the Grave Tato karta je dalším ze serie reprintů v jiné barvě. Tentokrát se její originál jmenoval Coffin Purge a své užití si našel. V případě nepříjemných karet hromadících se v hrobě soupeře si ho tak pravděpodobně najde i Purify the Grave. V tuto chvíli by se mohl uplatnit především při přemnožení Skaab Ruinatora.
Ancient Grudge To je již plnohodnotný reprint. Navíc i použitelný, pokud se bude nadále hrát Tempered Steal či jiné balíčky zneužívající artefakty. Victim of Night Také nevíte, zda hrát ve svém balíčku Doom Blade či Go for the Throat ? Co takhle raději Victim of Night? Ano, na rozdíl od svých dvou starších sourozenců vyžaduje více černé many, nicméně dokud se nebude hrát příliš mnoho vlkodlaků, upírů a zombíků, nemusí to být nejhorší nápad. Unbirial Rites
Někdy v době magicového středověku šlo na turnajích celkem často potkat různé strategie škádlící soupeře zrůdami z hrobů, zatuchlých kobek a mauzoleí. Tato karta by mohla dopomoci k oživení této kategorie na současné dvojce. Nejenže nám ladně vykope umrlinu, ale navíc to dovede díky flashbacku i zopakovat. Ostatně pokusy na téma WUB nová liliana, Snapmaster Mage, karty s flashbackem a Sun Titán lze spatřit již dnes a vypadá to zajímavě. Reckless Waif Jedním z největších problémů fritky na současné dvojce je absence Goblin Guidy. Tato karta tvořila po dva roky základ této strategie a najít její náhradu nebude jednoduché. Reckless Waif tak představuje jeden z možných pokusů. 1/1 za R nevypadá impozantně, nicméně často se vám poštestí mít z ní již ve druhém kole 3/2 a potom již nejde o laciného nuzáka, ale o trochu horšího bratra Wild Nacatla, což není špatné. Burning Vengeance Hodně dávno, někdy na kraji magicové renesance spatřil světlo světa Onslaught block a v něm znovuzrozená abilita cycling. Ta velmi dobře spolupracovala s dvojící enchantmentů jménem Astral Slide a Lightning Rift. A právě na Rift nelze nepomyslet při pohledu na tuto kartu. Již teď existuje několik velmi zajímavých karet s flashbackem (Geistflame, Think Twice atd..) a s větším počtem takových karet by právě mohla přijít ke slovu i Burning Vengeance. Nevermore Neverrrmorre, Neverrmorre...nepřipomíná vám to jednu známou báseň? Pokud ne, tak si alespoň vzpomeňte na karty Meddling Mage a Runed Hallo. Obě dvě si našly cestu do balíčků a Nevermore je takovým mixem obou jmenovaných. Určitě jde o velmi dobrý sideboardový materiál, který sice nejezdí za dvojku, nicméně častěji vydrží na stole čistě proto, že dvojkové balíčky hrávají daleko více zabíjení než ničení enchantmentů. Ideální pomocník v případě, že vám v soupěřově balíku vadí jedna dvě určité karty a bez nich se jeho obrana rozloží jako domeček z karet. Heartless Summoming Na první pohled divná karta. Na ten druhý další kartička, která si doslova koleduje o zneužití v nějakém combu. A nemusí to být jen combo. Co takhle zahrát si po jejím seslání solemn similacrum za 2many či accidic slime za 3? Geist of Saint Traft Za 3 many je 2/2 necílovatelné potvora celkem normální. Ale necílovatelná 2/2 za 3 many, která jezdí za 6? No to je již jiná káva. Velmi zajímavý kus, který by se mohl uchytit v nějakém rychlém UW middrange s meči jako jsme tomu byli zvyklí poslední rok. Stony Silence
Velmi zajímavá a učínná sideboardová karta. Sice pro ní nevidím veliké uplatnění na standartu, ale na eternal formátech třeba bude. Witchbane Orb Nová verze karty Ivory Mask. Na rozdíl od své předchůdkyně se neomezuje jen na balíčky s bílou což příjde v hod například UB controlu, který doposud neměl mnoho možností jak se bránit bleskům. Dobrá a univerzální karta. Na standartu pomůže od červené a na starších formátech třeba otráví některá comba. Past in Flames
Tentokrát napodobenina oblíbené Yawmonths will v červené a flashbackem. Tak jako její předchůdkyně by se mohla uplatnit v nějakém combo balíčku. Napadá mě například téměř cokoliv s červenými rituály atd. Na modernu byl před pár dny sice zakázán jak rite of flames, tak levná manipulace s knihovnou, takže tam se asi orgie s Past in Flames konat nebudou, ale někde jinde klidně mohou. Navíc Will ve své době pomohl černému controlu a tak by teď mi odpusťe ten hodně divoký sen teoreticky mohl Past in Flames oživit control červený. Tato karta si o nějaké využíti říká a když ne teď jednou na ní příjde řada. Geistflame Oddysea block přinesl Firebolt a Lava Dart, tento blok Geistflame. Ten si bere z každého něco. Dává sice jen za 1, za to pro flashback stačí mana. Určitě jedna z lepších karet využívajících schopnost flashback v této sadě. Na blocku se s ní pravděpodobně potkáte a pokud bude standart rejdištěm elfů a ptáčků z ráje či podobně malé havěti uchytí se i zde.
Think Twice Tato karta se hrála již v době Time Spiraly jak na dvojce, tak na blocku a je tedy šance že se tak stane i dnes. Není to sice revoluce ve světě karetní výhody, nicméně hratelné kouzlo to pořád je. Uplatnění může mimo čistě modrých decků najít třeba s novou Lilianou, protože pokud musím a zahodím Think Twice a soupeř kartu bez flashbacku, asi se z toho přílíš neokotím. Forbidden Alchemy Kvalitní kouzlo z kategorie manipulace s knihovnou. Na rozdíl od Impulse však dává karty do hřbitova, což může být v době Flashbacku a reanimovatelných pašíků bonus. O možnosti flashbacku samotné alchemy už ani nemluvím, musel bych tuto kartu vychválit do nebe. Alchemy si přirozeně najde cestu do UB controlu či „reanimačky“, ale o její služby by potenciálně mohly jevit zájem i různé dvojkové kombo a pseudokombo strategie. Curiosity
Očarování příšer nepatří k nejoblíbenějším kartám v magicu z důvodu rizika karetní nevýhody. I tak se však v minulosti Curiosita hrála v útočních balíčcích s podporou rušení. V současnosti by podobný balíček mohl vzniknout také. Třeba taková Curiosita v kombinaci s dvojící necílovatelných modrých nestvůrek z této sady působí lákavě. Bloodline Keeper
Za 4 many 3/3 lítačka která vyrábí 2/2 lítačky by si do balíčků najít cestu mohla. Přeci jen Emeria Archangel se také občas hrála. Navíc pokud se vám jí povede transformovat, dovede se spolu se svou bandou, dobře zakousnout do nebohého soupeře. Bloodline Keeper tedy vypadá jako vhodný kandidát pro nějaký UB control či útočný černý balíček Brimstone Volley V minulosti měla červená možnost udělit za 3many jednou kartu 4dmg. Teď tu máme Brimstone Volley, který střílí za 3 až 5 podle provozu na vašem bojišti. Ten by v červené nemuselo být složité vytvořit, protože příšery jako Furnace scamp, Keldon Madauder či mogg fannatic a další se o to postarají. Kessig Wolf Run Tato země se může snadno dostat do nějakého RG tlačáku. Tyto balíčky dnes mimo Nexusu nemají moc po čem sáhnout pokud jde o země s alternativní schopností a tato schopnost navíc není špatná. Avacyns Pilgrim Pilgrim je dalším přírustkem do rodiny jednomanových elfů na desítky způsobů. Sám o sobě není nijak „broken“, nicméně cestu do balíčků si pravděpodobně jako jeho předchůdci najde. Může fungovat velmi dobře třeba jako akcelerace pro Hero of Bladehorn. Skaab Ruinator Karta o které jste již asi slyšely. 5/6 lítač za 3 many který se vrací z hrobu není od věci a balíčky jako Birthting pod by nemusely mít problém s naplněním hrobu. V budoucnu potom kolem této „modré vengeviny“ může vzniknout strategie úplně nová. Slayer of Wicked Flametongue Kavu se stal svého času jednou z nejhranějších karet své doby. Ke 4/2 nestvůrce vám tenkrát přibalily 4dmg do jiné potvory jako bonus. Hráči si tuto možnost oblíbili a tak jsme se v minulosti setkali i se slabšími následníky. Slayer je dalším do party. Pokud se v následujícím roce prosadí hodně upírů, vlkodlaků a zombáků oběví se i Slayer. Když ne, bude asi sedět doma a smutně u krbu vzpomínat na slávu svého předchůdce. Snapcaster Mage
Další notoricky známá karta této sady. Spolu s Dark Confidantem a Tarmogoyfem by se mohla utkat o titul nejlepší dvoumanové příšery všech dob. Jeho uplatnění si totiž lze představit téměř všude kde se hrají nějaké instanty a sorcery. Nejveseleji si asi rozumí na vintage s mýty opředenými kartami jako Ancestral Recall či Timewalk, ale paseku nadělá i na dvojce. Lze si velmi dobře představit mága jako zdroj karetní výhody namodralého controlu, stejně jako útočníka v nějakém tlačáku s rušením. Curse of Deaths Hold Enginered Plague omezoval za 3many vybraný druh nestvůr, NOSB za 4 již všechny nestvůry ve hře a Curse of Deaths Hold za 5 jen nestvůry soupeře. Pokud se hrály první dva předchůdci najde si nějaké uplatnění i on. Přeci jen černé hromadné zabíjení většinou nemusí na úřadu práce žádat o rekvalifikaci. Docela dobře si navíc rozumí s dalším černým „úklidovým prostředkem“ jménem Black sun Zenith. Garruk the Relentress Zelený hromotluk Garruk se dočkal již své třetí reinkarnace jako planeswalkera. Tentokrát dokonce v podobě bizardní transformovací karty. Pokud bychom hodnotily originalitu a počet abilit odešel by asi tento Garruk ověšen metály jako sovětský maršál. Posuzování jeho hratelnosti je těžší a odpověd na tuto otázku poskytne až čas. Pokud by se stoly soupeřů opravdu začaly hemžit drobotinou mohl by na ně Garruk 2/2 vlky a svou střílecí abilitou udělat dojem. Po proměně navíc dovede naši obranu utužit ještě více kontaminovanými vlčaty, které ve správný čas odešle na steč. Uplatnění hledací ability závisí především na existenci hledání vhodných kandidátů a to se bez znalosti metagame hodnotí těžko. Díky jeho příznivému manacostu se však někde brzy oběví. Skirsdag High Priest S touto kartou bych si dovedl představit mnoho legrace na předcházejícím standartu. Vyložene by si rozuměla s bloodghastem a Visera Seerem. Dnes si parťáky do party bude hledat složitěji, ale nějaké ji třeba Wizardi brzy vymyslí. A pokud ne stále může předvádět své kvality v souboji příšerových balíčků, nebo všude tam, kde se bude pravidelně umírat. Stensia Bloodhall
Pokud se standart stane místem o jehož nadvládu budou soupeři controly s černo/červenými aggro decky mohla by se do toho zapojit i tato zemička. Představuje totiž způsob jak dorazit control, který stabilizoval všechny ostatní roviny boje. Nedostatek této země je však podle mě její neschopnost generovat barevnou manu. Dvoubarevná útočná strategie totiž většinou potřebuje co nejdříve stabilní manové pokrytí a to Bloodhall nepodporuje. Nebude to tedy nikdy země, kterou se zavřenýma očima vrazíte do balíku čtyřikrát (jako třeba manlandy z WWK), ale spíš chuťovka v počtu jednoho dvou kusů.
Stromkirk Noble Slith firewalker je 1/1 haste za RR se stejnou abilitou. A pokud byl podpořen blesky či removalem pokousal soupeřův life total znatelně. Noble pokud mu poskytnete podobný druh podpory zvládne totéž. Takže je to další možný kandidát na post jednomanová bytost fritky. Fiend Hunter Starší z vás možná pamatují Facelles Butchera který stál 2BB a mimo 2/3 těla prováděl to samé co Fiend Hunter. Butcher platil především za zdatného zabijáka přemnožených červých tokenů. Fiend Hunter si zatím nemůže dovolit vyjít na lov tokenů, nicméně bílá barva většinou neoplívá mnoha podobnýmy efekty, takže především potvůrkové strategie by do svých řad Fiend Huntera kooptovat mohly. Mentor of the Meek
Mentor představuje možnost karetní výhody potvůrkovým strategiím což nelze brát na lehkou váhu. Dobře by se mu mohlo dařit například v balíčku kolem Purresteal Paladina, který zatím trpěl na draws bez Paladina a ty by mohl vylepšovat právě Mentor. Pochopitelně se ujme i ve verzi bílých koní pro tuto dvojkovou sezónu, nebo vytvoří archetyp úplně nový. Jediným agresivním balíčkem, kde si nedovedu mentora příliš představit, je Tempered Steall. V něm totiž vypadá velmi pomalý. Invisible Stalker Stalker se díky svým vrozeným dispozicím (necílovatelnost, neblokovatelnost) může stát jedním z nejlepších nosičů mečů a Curiosit. Už jen aby to namodralé aggro konečně někdo postavil. Enemy color duallands Nepřátelské dvoubarevné země jsou mezi hráči velmi oblíbené a sady s jejich výskytem většinou patří k dobře prodejným. Alespoň v případě Apocalypse a Zendikaru tomu tak bylo. Každopádně jsou všechny takové země sami o sobě přínosem pro konstruktéry a zdraví formátu, protože zvětšují jeho variabilitu, takže si své místo najdou. Devils play Už jsem mluvil o tom, že se mi hodně líbí názvy některých karet v této sadě? Devils play je další z řady tyčí, tentokrát cílená na zákazníka který od svého Blazu očekává trochu flashbacku. To je navíc vychytávka, která by mohla přesvědčit i „tyčemi“ doposud nepolíbené hráče. Větší slastí než pořádná „tyčky“ jsou totiž jen „tyčky“ dvě. Trochu problém je umístění této karty. Na dvojce se v tier balíčcích hrávaly „tyčky“ snad jen dvakrát. Jednak ve spojení s rychlou manou (Tron Landy) a potom ve Fires of Yavimaya čili balíčku s rychlou manou od potvorové akcelerace. Ani jeden z plánů nevypadá v současnosti příliš reálně. Tron Landy ani Cloudposty v dostatečném množství dvojka neposkytuje a Birthing Pod sice hraje manovou akceleraci, ale nemá ambice zdržovat se červeným kouzlem, které mu nezapadá do koncepce.
Liliana of the Veil Téměř každý nový Planeswalker vzbuzuje emoce a dává prostor četným debatám. Stejně tak snad každý kousek této rodiny našel své místo v nějakém úspěšném balíčku. Lilianě pravděpodobně nebude prosazení na nové dvojce činnit problém. Predestinuje ji k tomu hned několik věcí. Já bych rád zmíňil především velmi dobrý manacost a možnost ubránit se. Když k tomu přidáte discardovací schopnost a vzpomeneme si že Lightning Bolt již dále není na standartu légální znamená to, že tato malá „sférochodkyně“ i přes svou obranu 3 nejednou svou ultimátní schopnost vyčaruje. Uplatnění by mohla najít například v různých útočních strategích s černou, nebo nějakém balíčku snažícím se o práci s hrobem. Ghost Quarter Tato země je taktéž reprint a ještě k tomu se před dvěma lety stala nezbytnou součástí balíčku známého jako Brožek deck wins, kde excelovala v synergii s Flagstones of Trokair. Pokud si však vzpomenema na dvojkové angažmá „kvartýru „v době jeho učinkování, nebylo nikterak vysoké. Jedním z mála balíčků, který ho tehdy hrál byl Solar Flare control, kde mimo již zmíněné interakce s Flagstonou poskytoval obranu proti Treetop Village a jí podobným zemím. Na současné dvojce však žel bohu nemáme Flagstone a jedním z mála pořádných cílů tak zůstává Inkmouth Nexus. Pokud se ale takové země oběví, nebo se prosadí „utility“ landy s této sady rádi si na existenci Quarteru vzpomeneme. Elite Inquisitor Inquisitor je tradičním zástupcem rodiny bílých koní. Tentokrát místo protekce od barvy či lifelinku dostal k úžívání ochranu proti upírům, vlkodlakům a zombákům. Tak jako výše jmenované karty tohoto druhu se jeho uplatnění bude odvíjet od uplatnění zmíněných nočních uličníků. Mikaeus the Lunarch Tato karta je vlastně takový Ajany Goldmane na nožičkách. A stejně jako onen bílý planewalker bude nejlepší v balíčku s tokeny. Pokud takový vznikne příjde čas i na tuto potvůrku. Mimo tokenů lze čistě akademicky o této creaturce uvažovat v bílých koních nebo WG middrange decku, ale je těžké říci, nakolik jsou tyto možnosti reálné a jestli obě možné strategie nemají přístup k lepším kartám. Moan of the Unhallowed Moan of the... je vlastně jemně upravený Grizzly Fate s Oddysea blocku. V něm si našel místo v UG balíčku s tokeny. To by se mohlo opakovat i tentokrát, pokud někdo ten Token deck postaví. Jen dnes bude třeba bílo černý. Bloodgift Demon
Je solidní černá poletucha. Spojující levné velké čuně a oblíbenou Phyrexian Arenu. Tohoto démona tak určitě během následujících let na dvojce potkáme. Jen je otázkou jestli to bude v nějakém aggro decku, nebo se mu povede vzkřísit od dob oddysey mezi hráči velmi oblíbený monoblack control. Celkově obsahuje Innistrad mnoho zajímavých karet. Tématicky navazuje na úspěšnou Time Spiralu a Oddyseu, takže je stejně jako tyto edice spíše pomalejší a mnoha kartám budeme muset dát čas, aby dokázaly co v nich vězí. Podstatně dříve si potom na své příjdou milovníci zajímavých názvů, ilustrací a konceptů, což je však již trochu jiný příběh. Věřím však, že formátu ani hráčům trochu větší starost o svůj či soupeřův hrob neuškodí. Nedá mi to se nerozloučit jednou časem zavátou písní, o kterou si toto téma přímo koleduje. http://www.youtube.com/watch?v=zuf_TDzSCz8 Jarda Bílek
|
|
|
|
|
| Komentáře | Autor:
Juzam @
3. října 2011 17:14 |
dlouho sem vahal, jestli pridat komentar, ale kdyz uz se to tu ma nejak zlepsit, tak bych rad vyjadril svuj nazor na takovejhle clanek.
clanek je sice napsanej pekne, ale prijde mi, ze misto na cmus by se hodil spis na magic-guru (nebo jak se ta stranka pro zacinajici hrace jmenuje). mozna se to tak zda jenom mne, protoze se v mtg pohybuju asi trochu vic, nez vetsina ostatnich, ale abych se tu dozvedel, ze ancient grudge je dobrej proti artefaktum, dissipate je lepsi nez cancel, kessig wolf run muzeme vyuzit v ... RG tlacaku. dualy se budou hrat a avacyns pilgrim funguje jako akcelerace, to asi ani pro zacinajiciho hrace nebudou uplne sokujici informace.
kdyz to reknu uplne na rovinu, tak mi prijde, ze kdyby sem nekdo misto toho postnul link na decklisty z top32 starcity open, kterej byl tedka o vikendu a byl to prvni turnaj, kde se hrala nova dvojka po rotaci, tak to bude mit vetsi informacni hodnotu. (http://starcitygames.com/events/coverage/top_32_standard_decklists.html).
kdyz uz tu ma bejt nejakej clanek o constructed a o novych kartach s potencialem, tak bych si u toho predstavoval par decklistu, abych mel zhruba tak poneti, jak to bude vypadat. tyhle informace mi jsou prakticky k nicemu.
ale jak rikam, mozna sem ale uplne mimo a clanek prijde vhod lidem, co byli zrovna na preview, magic hrajou jednou za ctvrt roku a treba nevi, jaky karty z preview si nechat a jakych se zbavit. urcite by me zajimal nazor ostatnich, tak doufam, ze se tu vyjadri co nejvic lidi. |
|
|
Autor:
mattes @
3. října 2011 17:47 |
mě osobně přijde takový článek k ničemu (nečetl jsem ani ty od Pavouka), protože to, co se hrát bude stejně vymyslí většinou Američani a Japonci a podle nich se řídí zbytek světa. Nevím a nikdy jsem nevěděl, k čemu tento článek slouží. Jediné, co mě napadá je to, aby si lidi každou kartu, která je tady napsaná, sehnali 4x levně, dokud je nezdraží, protože se bude hrát.
Juzam: Slowroll na tebe, abys tolik nekecal :D |
|
|
Autor:
mattes @
3. října 2011 17:48 | |
teda abych nekecal, tak jsem projel očima skoro všechny Pavoukovy, ale moc užitku jsem v tom neviděl... |
|
|
Autor:
bad @
3. října 2011 17:53 | |
No Jardo... může to být lepší. Příště si někoho najdi na revizi. Je tam podle mě hodně textu (i karet navíc) Naznačování nereálných historických kombinací (od kterých se v úvodu distancuješ) tomu nepřispívá. Článek obecně má určitě smysl (a díky každopádně za něj), ale je opravdu hrozně těžké konkurovat těm zahraničním textům. Teď už je vlastně "pozdě". |
|
|
Autor:
bad @
3. října 2011 18:01 | |
A asi to nebylo z moji poznamky patrne... klidne Ti Jardo nabizim, ze ten text zreviduji ja, coz Ti mozna pomuze jenom v nekterych ohledech, ale i tak nevahej vyuzit. :-) |
|
|
Autor:
tiran @
3. října 2011 18:18 | |
Teda, maminka mi vzdycky rikavala, ze kdyz nemuzu rict nic hezkeho, at nerikam nic. Ale uprimne receno, za cca posledniho ctvrt roku (a nemyslim si, ze byly nejake vyjimky) mi prijde jako nejhodnotnejsi text, co jsem tu cetl, Juzamuv comment (alespon tam je link na decklisty). |
|
|
Autor:
@
3. října 2011 18:47 |
Po přečtení komentářů nad sebou jsem se zamyslel nad tím, kdo je vlastně "průměrný" čtenář CMUSu? Zda to jsou tak zkušení lidi jako např. Juza, Baudyš atd. nebo třeba lidi jako já - tj. lidi, kteří hrají magic pro zábavu už nějaký ten pátek, ale za bůhví jakého hráče se nepovažují. Někde jsem četl, že CMUS čte cca 1000 lidí - tipuji, že většina na tom bude asi stejně jako já :).
Jak je tedy vlastně definována cílová skupina CMUSu?
Pro mě osobně ten článek přínos byl. Minimálně mi nabídl jiný (tj. jiný než můj) pohled na karty, s kterými se budu několik měsíců potýkat :)
|
|
|
Autor:
Danken the Elder God @
3. října 2011 19:12 | |
Přiznávám že jsem článek nečetl, protože jediné co mě zajímá jsou eternal a funny formáty : ) Ale myslím, že podobné články mají smysl. Dělení se o názory na karty je jeden z důležitých sociálních aspektů MtG. Někdo sedí v rytíři nebo na mtgo každý den. Já jdu na turnaj tak jednou za měsíc a proto si ty názory rád vyslechnu alespoň na webu. Určitě by bylo fajn, kdyby se tady někde rozjela nějaká větší diskuze na téma cílová skupina Cmusu. Někteří lidé by zřejmě rádi viděli jak Cmus konkuruje blackborderu apod. Na to ale podle mě nemá a ani by se o to snažit neměl... |
|
|
Autor:
jeanlagi @
3. října 2011 19:33 | |
Takové typy článků vítám. Jenom bych měl připomínku. Nový spoiler nemám tak nastudovaný, abych z názvu hned věděl, co karta dělá. Přimlouval bych se k trošku jiné formě. Pokud u té popisované karty není obrázek, tak aby tam byl aspoň text karty. Takhle hodím do druhého okna gatherer a celkem mi to narušuje vnímání textu. |
|
|
Autor:
lynxcz @
3. října 2011 20:10 |
díky za článek. Ano, sice nepřichází s nějakými totálně převratnými myšlenkami, ale je to pěkný souhrn zajímavých karet v edici. Možná, že nad tuzemští pros ohrnou nos, však věřím, že plebs takové články uvítá. Navíc až tu bude 20 článků za den, tak si dovolím uvažovat nad tím, jaké sem patří a jaké ne, zatím díky komukoliv za cokoliv co se týká magicu a má hlavu a patu. PS: souhlasím, že náhledy/odkazy na karty by článku hodně prospěly |
|
|
Autor:
bad @
3. října 2011 20:46 | |
... Myslím, že nečtete dobře ty komentáře. Když někdo napíše, že má autor na víc, nebo že je článek (zbytečně pouze) pro jinou skupinu čtenářů než je on sám, tak neříká nic "nos ohrnujícího" ... a pokud k tomu nabízí i nějakou radu či pomoc, tak se buď uzavřu do sebelítosti či nepochopení, nebo se zamyslím a příště to udělám ještě lépe. Jardu znám osobně a jsem přesvědčen, že se ho naše komentáře nedotknou. |
|
|
Autor:
Dravej_Stroj @
3. října 2011 22:53 | |
Mě se článek líbil, takový přehled není dle mého nikdy naškodu, zvlášť pro ty, co moc nestudují spoiler nové sady :)
|
|
|
Autor:
Jefff @
4. října 2011 1:45 |
Co se týče článku, tak je to takové roztříštěné, karty jsou vyjmenovány v náhodném sledu - proč to není alepoň podle barev?
Komentáře jsou typu - tak tohle se podobá kartě co vydali před 5 lety ... když to srovnám s Pavoukem tak ten byl schopen formulovat PROČ ho daná karta zaujala a kde by se mohla hrát.
Co se týče úpravy - část textu je větší než zbytek + gramatické chyby + chyby v názvu karet (Tempered Steel nikoli Steal).
Doufám, že články budou mít vzestupnou kvalitu, protože tohle je silně nedotažené. |
|
|
Autor:
pavouk @
4. října 2011 9:02 |
Psaní článků tohoto typu je jednou z nejnevděčnějších čiností, jaké mne napadají. Krom samotného faktu, že některé takové články z principu nezajímají (to platí o jakémkoliv článku) tu je ještě fakt, že obsah článku velmi rychle zastarává. Rozobor psaný v den zveřejnění sady se bude o týden později patrně jevit dost mimo. Nikdo, ani ti nejšpičkovější hráči světa, nedokáže vše perfektně odhadnout. Takže se buď omezíte na zcela evidentní broken kusy a všeobecná prohlášení, nebo musíte s kůží na trh a učinit prohlášení, která prostě nemůžete mít v praxi ověřena. Tady pomůže cit a zkušenosti, ale nikdo nejsme neomylný. Čím později to píšete, tím je větší šance, že se neutnete. Ale tím je také takový článek zbytečnější, protože se opravdu stačí podívat na výsledky turnajů. Proč tedy takové články vůbec psát? No protože je lidé chtějí. Ano, existuje skupina lidí, které nezajímají. Ale fakt, že tyhle moje články patřily na CMUSu vždy mezi nejčtenější, stejně jako to, že obdobné články lze po vydání každé sady najít na každém zahraničním serveru o MtG jasně naznačují, že poptávka po nich prostě je. Já jsem se článku tentokrát z osobních důvodů nemohl ujmout. Jarda to dostal na hrb asi poměrně narychlo a v rámci toho se s tím popasoval jak uměl. Určitě ne špatně. |
|
|
Autor:
Pobi @
4. října 2011 9:41 | |
Já patřm k těm, kteří si takový článek rádi přečtou. Beru to jako podnět k diskusi nad kartami na constructed. Podle mě to bylo sepsáno standardně. Uvedené decklisty (nečetl jsem) by spíš mohly sloužit jako kostra dalšího článku "Dvojka s Inistradem", což je trochu jiné téma než nyní rozebírané. |
|
|
Autor:
bad @
4. října 2011 11:08 | |
Ano myslim, ze Pavouk to popsal dobre. Tento typ clanku starne nejrychleji. V dnesni dobe je opravdu dobry, bud pokud je zverejneny drive nez zahranicni clanky + decklisty ... nebo pokud ma velmi slusnou uroven zpracovani (obrazky, odkazy, prehlednost). Tento typ clanku navic dava autorovi obrovsky prostor pro invenci a vize. Mate sanci byt prvni, kdo verejne komentuji dopad edice na constructed formaty.... a to cele v dobe, kdy absolutni vetsina hracu hraje na turnajich pouze obslehnute decklisty z netu. Je to riziko, ale i prilezitost. |
|
|
Autor:
brutusacek @
4. října 2011 11:15 |
Opravdu otázka, pro koho je tento článek cílený, nebo co by tu muselo být aby to oslovilo a tu českou magicovou špičku, možná kdyby oni se vyjádřili co by si představovali. Tyto a jím podobné články pro ně budou mít nizkou hodnotu. Pak se nabízí otázka kolik to osloví jiných lidí, nebo jestli by nebylo lepší zrušit magic-guru a přenést ho sem? cmusu by to zvedlo návštěvnost a víc z reklam? :) pro mě jako lehce pokročilého to nějaký přínos má a jak bylo řečeno nademnou "dělení se o názory na karty" k magicu patří... Mě by třeba hodně zajímali názory, dojmy, myšlenky těch pros co za magicem lítaj po světě. Máte mraky zkušeností, ke kterým mi moc nepřijdem, tak proč se o ně nepodělit..o to právě víc mě baví články reporty tirana, nebo limited od kuby totha...nevim no, tohle by mě-nás asi hodně zajímalo... nebo to prostě tady můžem zavřít, my "kindoši" se přesunem na guru a ostatní prostě počkaj, protože stejnak, vše vymyslí japonci s amíkama tak co... ;-)
|
|
|
Autor:
mattes @
4. října 2011 12:54 |
jednou všichni chtějí zlepšit kvalitu článků a když řeknu můj názor na článek, tak hned všichni rýpou. Ano tento článek je pro lidi, kteří neumí číst karty a musí jim k tomu pomoct Jarda (nebo předtím Pavouk), aby si řekli: "Aha, tak ta Liliana není jenom drahá jak sviňa, ona je dokonce i hratelná. A kde ji budeme hrát? hmm hmm Její první abillita zahazuje karty? hmm hmm, asi s flashbackama to nebude zlé že? hmm hmm...gratuluju vám, pokud z karty nepoznáte jestli se bude hrát nebo ne.
Dobře, možná je pár karet, které odhadne jen málokdo, ale ty tady podle mě jmenované nejsou (viz. tooth and nail, splinter twin, atd, které se nehrály a pak bum) a naopak většinou se rozebere plno hratelných karet, které se pak nehrajou (grinning demon, abyssal persecutor, sarkhan vol a další).
Pro mě je takový článek zbytečný, ale jak tady bylo řečeno, CMUS má cca 1000 návštěvníků denně, takže je jedno co si myslí 0.1% lidí, důležité je jaké to je pro zbylých 99.9% lidí.
Tím hlavně nechci nijak urazit Jakuba on neudělal nic špatně :) |
|
|
Autor:
Sheevisnu @
4. října 2011 12:56 |
Clanok je dobry! Je urobeny prehladne, komentuje triezvo, nespekuluje, to je uloha deckbuildera a nie recenzenta! Mozno iba priemer, noa? Mne vadi clanok na magic-guru, ktory je iba recenziou na predpripraveny balicek, je to ako platena reklama a z toho vela neuvari ako prezentaciou celeho bloku (a ano povie co vsetci vieme, mozno pripomenie! kazdemu sa stane ze prehliadne nejaku fajn kartu). Oooo kolko veci sa da vycitat Wizardom, ked inteligenciu svojich hracov podcenuju daleko viac ako ktorykolvek recenzent :P. Myslim, ze je fajn aby tu boli clanky pre viac typov hracov, priemernych a i tych lepsich aspon. Chodte do diskusii na magic-guru a az potom pochopite co je zaciatocnik! A aj taki ste niekedy boli, aj ked je pravda, ze niekto sa nauci skor a niekomu to trva.
Mne napriklad chyba, ze malokto sa pokusa navrhnut aspon mierne lepsi vlastny deck (alebo sa aspon zamysliet nad moznostami), vsetko su prevzate modne/uspesne decky a z toho co som vysledoval je malo hracov na turnajoch, ktory by nesli v niecom co kazdy nepozna. Kazdy deck ale musel byt postaveny/objaveny nejakym deckbuilderom. |
|
|
Autor:
fizzbee-brno @
5. října 2011 0:36 |
Takový článek je tu naprosto v pořádku, prostě to patří k vydání nové sady. Ne každý má čas študovat spoiler (někdo dokonce před oficiálním termínem! (viz Matignon - tomu se to koneckonců vymstilo)). Přečtení beru jako povinnost, i když nad některými obraty se člověk pousměje. Nicméně článek přijímám jako seznámení se s edicí, který jako takový není třeba odsouvat na stránky, o kterých vím podle všeho houby, když si matně vybavuju samotný název, žejo.. Souhlasím s Brutusackem. Mimochodem, Mattes, ten poslední příspěvek doufám není myšlen vážně, je totiž k smíchu. Jasně, pojďte (nejen beze mě) si z cmusu udělat séparé, kde bude vycházet 5 UBER článků do měsíce + chat + postnuté linky, které se v téhle nuzné verzi cmusu objevují v komentářích, protože to není nikdo schopný okomentovat do článku. A víte co, zaheslování kvůli plebs taky není špatný nápad! Ano, jasně že přeháním, ale třeba vás to trkne. Doteď jsem mluvil o článku jako o typu, ale kdybych se měl vyjádřit k tomuhle článku, určitě bych pomocnou revizní ruku neodmítal. Navíc, takový článek by měl být lehké počtení, a jak už tu bylo zmíněno, tomu by pomohly texty karet (člověk, který všechny texty podle názvů pozná, nepotřebuje takový článek číst). Na druhou stranu není to rozbor Innistrad karet na standard (jak název chybně napovídá), ale představení jednotlivých "kusů". Na závěr, jak už tu bylo řečeno, cmus není ani blackborder ani MTGS. |
|
|
Autor:
mattes @
5. října 2011 0:53 | |
já říkám, že je zbytečný pro mě. mě ten článek nic nedal... |
|
|
Autor:
bad @
5. října 2011 8:48 | |
Možná, že tu energii do komentářů věnuji a nabízím i do budoucna právě proto, že Jarda na to, aby ten "uber článek" napsal v pohodě má.... nepíšu komentář ke každému článku, ale především k promarněné šanci. Já opravdu nevidím nic špatného, když Jarda napíše článek, já mu nabzím opravu gramatiky, případně nadbytečné stylistiky, třetí osoba dodělá linky a celé to postneme o 3 pracovní dny dříve ... to se prostě dá. Nikomu to nezabere ten úplný ranec času, takže to překousneme, že je to za nula a výsledek bude prostě lepší.... je na tom něco špatného ?? ... Myslíte si, že je to jediný článek, který připadá Mattesovi, Tiranovi, Juzamovi ... mene prinosny ... i oni svuj nazor podle me vyjadruji tam, kde vidi potencial a sanci pro zmenu. Je to u nas opravdu takovy problem snazit se, aby neco bylo lepsi?
|
|
|
Autor:
JardaB @
5. října 2011 9:36 |
Bad atd: Děkuji za komentáře a připomínky. Článek jsem dostal za úkol a ještě dost pozdě po prewie. Neměl jsem psát článek o dvojce ale článek "ala Pavouk". V tom smyslu jsem myslím formálním nárokům vyhověl. Výsledek však není zázračný. Pokud jde grafickou úpravu mám v ní veliké mezery. S redakčním systémem jsem pracoval takhle vlastně prvně, to se dá výhledově zlepšit. Stylistika je ok. Gramatiku nedovedu posoudit, nicméně jsem z důvodu nedostatku času musel článek dát na poslední chvílí ke korektůře někomu jinému než standartně a to se možná projevilo. Příště už to opět bude snad standarní práce mé dvorní korektorky. Diskuzi pod článkem však považuji za přínosnou. Bude určitě dobré, když se povede stanovit pro jakou cílovou skupinu je ta či ona rubrika a co má být výsledkem daného článku. V archivu Cmusu lze ode mně najít standartní a lepší články o constucted, které bych měl psát i nadále, ale tentokrát bylo zadání jiné. Rozhodně doufám, že již příště bude tuto rubriku psát opět Pavouk, který jednak dovede podobou práci vypracovat lépe a potom je tato rubrika vlastně "jeho dítě". Jarda Bílek |
|
|
Autor:
bad @
5. října 2011 9:53 | |
Jarda: Tak tím se leccos vysvětluje.... Tenhle článek se má začínat psát 14 dní před preview s postupným zvěřejňováním karet a má být distribuován max. o víkendovém preview... tedy cca 3 dny po zveřejnění celého spoileru. Pokud to někdo poptal pozdě, tak jsi dělal co jsi mohl. |
|
|
Autor:
pavouk @
6. října 2011 12:44 | |
Už jem to tu jednou psal - já jsem se toho tentokrát nemohl z osobních důvodů ujmout. Od příští sady s tim už opět počítám, jsem s Lobem domluvený atd. Nicméně i já se rád dozvím, co se podle vás dá na takovýchto článcích udělat lépe, takže za názory díky. A Jardovi díky za to, že se tohoto článku vůbec ujal. |
|
|
Autor:
Hlimak @
13. října 2011 20:32 |
Clanky tohoto typu si prectu vzdy rad. Jen me nyni chybeli linky, abych se na dane karty mohl rovnou kouknout a nemusel je bokem googlit.
Par let uz karty nehraji, tak jsem rad aspon, ze mam nejaky info bud od Pavouka nebo Jardy. Jediny, co to kazi, jsou nektery komenty. |
|
|
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|