18. května 2012
Novinky

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

19. prosince 2011
Jak jsem ne/dobyl Ostravu
Autor: admin @ 22:40 :: 3351 Přečtení :: 114 Komentáře :: :: Reporty, Eternal
 

Jak jsem ne/dobyl Ostravu

LEGACY 10.12.2011 – Klub Kentaur, Ostrava


Úvod:

Na narozeniny jsem byl vskutku štědře obdarován a tak jsem 26.11.2011 neváhal utratit neskutečné peníze za benzín na cestu ze Znojma do ostravské herny Kentaur, kde jsou turnaje vždy parádní a její majitel Scooter je prostě super týpek. Finančně by se mi tahle legrace vyplatila pouze v případě výhry hlavní ceny a to sice Volcanic Islandu, což se ovšem nestalo. Nejsem tak naivní, abych věřil tomu, že mám schopnosti a balíček na vyhrání celého turnaje, nicméně takovou sodu jsem tedy nečekal. Když potom Scooter vyhlásil turnaje na prosinec a to konkrétně legacy 10.12.2011 s hlavní cenou opět Volcanic Island, nebylo co řešit.

Tedy vlastně bylo toho dost k řešení – ukecat ženu (aby mne pustila), ukecat kámoše (abych nejel takovou štreku sám), najít a koupit správné karty (aby to nebyla taková mizérie jako posledně), koupit celoroční dálniční známku („pěkně“ nám ty desetidenní osolili). Bohužel jsem byl úspěšný vskutku pouze částečně – ženu jsem ukecal (ale bylo pár dní solidní dusno), kámoše jsem ukecal (ale jen jednoho ze tří - Brňáka „vojáka“ Horáka, který dal svému účinkování na legacy ještě jednu poslední šanci), karty jsem ne/sehnal (4x Chord of Calling nebyl a 4x Sylvan Safekeeper nemělo cenu bez Chord of Calling kupovat) a dálniční jsem taky sehnal až na druhý pokus. Aneb prostě když se daří, tak se daří a to turnaj ještě ani nezačal.

 
Elves Maissi
Main Deck Sideboard
4 Snow-Covered Forest
14 Forest
4 Fyndhorn Elves
3 Llanowar Elves
4 Seedcradle Witch
4 Wirewood Symbiote
4 Priest of Titania
2 Skyshroud Elf
4 Elvish Archdruid
4 Elvish Harbinger
1 Ezuri, Renegade Leader
1 Viridian Corrupter
4 Wirewood Channeler
3 Dense Foliage
4 Green Sun’s Zenith
2 Wirewood Lodge
2 Lifeforce
1 Dauntless Eskort
1 Viridian Corrupter
2 Viridian Shaman
1 Wilt-Lief Liege
4 Leyline of the Void
2 Fracturing Gust


Konstrukce balíčku:

Po posledním výsledkově tragickém turnaji jsem zkrátka musel udělat nějaké změny. Líbí se mi respektive hraju Elfy, protože generují manu. Strašně mne pak při hře štve, když mi je protihráč všechny counterspellne či pozabíjí a já té many mám hrozně málo. Posléze přijde ještě Wasteland, po němž zůstanu na 1-2 lesích a ruku plnou karet, které si prostě nesešlu. A to hraju Elfy!

Rozhodnul jsem se tedy vyhodit z balíčku všechny nezákladní země (4x Wirewood Lodge, 1x Pendelhaven a 1x Okina, Temple to the Grandfathers). Wirewood Lodge jsem dal 2x alespoň do sideboardu, protože do něj dlouhodobě nemohu nalézt nic pořádného, tak snad alespoň budu o něco rychlejší, když to bude potřeba.

Vždy jsem pokládal za největší problém counterspelly, protože jsem se bál vůbec něco sesílat. Nebo jsem později volil opačnou strategii a sesílal jsem co to šlo. Do sideboardu jsem dal 4x Leyline of Lifeforce a doufal jsem, že ve druhé a případně třetí hře přijde na úvodní ruku. Když nepřišla, tak jsem často i mulliganoval. Zpětně to všechno považuji za chybu respektive za získávání zkušeností.

Když si totiž vezmu současnou legacy (již bez Mental Misstep), tak se hrají v podstatě jen 4 druhy counterspellů. Force of Will neobejdu žádným způsobem, ale kolem těch 3 zbývajících se (většinou) hrát dá. Kvůli Daze musím sesílat vše s jednomanovou rezervou, což když jsem pod tlakem holt občas musím porušit. Priest of Titania a Skyshroud Elf můžu seslat pouze, když protivník nemá jedinou modrou manu volnou na Spell Snare. Spell Snare mne omezuje ještě i při vyhledávání jednomanových Seedcradle Witch / Wirewood Symbiote skrze Green Sun’s Zenith, což ovšem mohu vcelku snadno obejít tím, že ho sešlu za 3 many. Poslední asi nejméně omezující je pro mne Spell Pierce, který mi může zrušit Green Sun’s Zenith, takže pokud nejsem pod velkým tlakem, tak si ho schovávám do té doby, dokud nemám na připlacení nebo až se protihráč kompletně zatapuje. Navíc je Spell Pierce mnohem častěji sideboardovka a pokud v první hře Green Sun’s Zenith nezahraju, tak je dost pravděpodobné, že ji protihráč ani sideboardovat nebude.

Tím pádem jsem zjistil, že největší problémy by mi mělo činit zabíjení. Proti hromadnému ničení jsem dosud nenalezl žádnou opravdu dobře fungující kartu, tak jsem začal hledat odpověď alespoň na to cílené. Protože mám v balíku 4 vyhledávání zelených bytostí (Green Sun’s Zenith) a 4 vyhledávání Elfů (Elvish Harbinger), zaměřil jsem se zejména tímto směrem. Rád bych zařadil Eladamri, Lord of Leaves, ale ten by mi zakázal použít kombo, kterým hodlám zabíjet, takže bohužel. Zbývá tedy už jen Sylvan Safekeeper (viz. odstavec Úvod) a pak Wirewood Symbiote, kterého zařazuji v plném počtu, protože je prostě skvělý (viz. můj minulý report z 8.10.2011 v odstavci Rozbor jednotlivých karet).

Nicméně 4 karty proti zabíjení mi přijdou opravdu málo, protože to znamená jen cca 50% šanci, že přijde jeden kousek do hry, a když ho protihráč sundá, tak tím veškerá ochrana končí. Na řadu tudíž přišly enchantmenty, kde se Steely Resolve je stejný problém jako s Eladamri, Lord of Leaves. Tím pádem je jedinou možnou volbou v zelené barvě Dense Foliage, které se mi podařily sehnat alespoň 3 kusy. Zbývá už „jen“ otázka, za co těchto 7 karet vyměnit? Černý Petr padl na 4 nově zakoupené Summoner’s Pact (buď mi smrděly na ruce úplně nebo jsem doplácel ty 4 many, což rozhodně původně nebylo v plánu), 2x Skyshroud Elf a 1x Viridian Corrupter, kterého jsem přesunul do sideboardu ke dvěma Viridian Shamanům.



Fungování balíčku:

Balíček funguje respektive měl by fungovat jako kombo, které spočívá v tom dostat na stůl minimálně 4 lépe 5 (či více) Elfů, což rozhodně není lehký úkol. Navíc tam samozřejmě musí být ti správní Elfové, konkrétně vždy Seedcradle Witch a s ním buď Wirewood Channeler nebo některý z dalších „X-many přidávájících“ Priest of Titania / Elvish Archdruid, v tomto případě však ještě spolu se Skyshroud Elf (pro částečnou změnu barvy many na bílou). Když se mi to povede, tak si všechny neomezeně-krát zvětším o +3/+3 a ti bez summoning sickness to protihráči vysvětlí. Záložní variantou k zabití protihráče zůstává jeden Ezuri, Renegade Leader respektive jeho Overrun.

Občas se mi povede (pokud protihráč nehraje diskartaci), že si Seedcradle Witch a/nebo Skyshroud Elfa podržím až do kola, kdy hodlám zaútočit a protihráč tak neví, co ho čeká, dokud ho to nezabije. Naopak nejtěžší většinou bývá dostat do hry a udržet tam Priest of Titania / Elvish Archdruid / Wirewood Channeler byť jen jediné kolo, abych je mohl tapnout pro manu. Karty, které mi při současném fieldu dokáží nejvíc zavařit jsou zejména Umezawa’s Jitte, Grim Lavamancer, Engineered Plague a hromadná ničení.

 

Cesta:

Dva dny před turnajem mi zavolal „voják“ Horák, jestli sebou vezmeme dva jeho známé, s čímž jsem souhlasil (booster jako příspěvek na benzín se hodí, i když z nich nakonec nic pořádného nepadlo). Den před turnajem jsem si uvědomil, že pokud někdo z těch tří postoupí do top 8, tak mne to bude zřejmě vcelku mrzet, protože se nestihnu vrátit do Znojma na halovej fotbálek s kámošema. Začíná už v 18 hodin a je to terpve druhej haláč tento podzim, takže jsem na něj celkem natěšenej (vzal jsem si sebou i vše potřebné, abych večer neztrácel čas). Strašila mne zejména Jirkova Enchantresska, která je časově hodně náročná.

V sobotu v 7 ráno nám přišlo hlídání (děkujeme Leničce), takže jsme mohli s ženou vyrazit, po pár kilometrech přibrat švagrovou a v 8.30 jsme bez problému dorazili do Brna. Tam jsem dvě nafintěný ženský vyměnil za tři ospalý chlapy (no kdo by takovou výměnu nebral). Zavolal jsem Honzovi Gybasovi, který mi v pátek v 10 večer napsal e-mail, jestli bych ho nevzal. Bohužel jsem mu odepsal až před půlnocí, tak si mezitím našel lepší zábavu a teď ji vyspával. Popřál mi tedy štěstí do turnaje a evidentně to myslel upřímně, protože tolik štěstí jsem v Magicu ještě nezažil.

K Ostravě jsme přijeli se čtyřiceti minutovou rezervou, načež jsem samozřejmě odbočil moc brzy a zdálo se, že za ni budeme ještě rádi. Projevil se však ve mně instinkt lovce, když jsem poznal okruhák, který jsem viděl jedinkrát v životě a to před 3,5 měsíci při bloudění půlkou Ostravy. Haluzou jsem tudíž nalezl nejkratší cestu z dálnice k herně, tak si ji doufám zapamatuju. Další úspěch bylo otevření vchodových dveří do herny, které jsou na kód a z asi 50 pokusů jsem je prostě nedokázal ani jednou otevřít. Když jsem záhy poté odnášel věci zpět do auta, tak jsem si svůj úspěch zopakoval a to byl teprve začátek.

 

Turnaj:

Vzhledem k tomu, že jsem celý testing odehrál s plným počtem Chord of Calling a Sylvan Safakeeper, vzhledem k mému „úspěchu“ na minulém turnaji (skóre 1-4) a vzhledem k vysokému očekávanému počtu hráčů (posledně jich bylo 25) jsem si stanovil dva cíle, které se tentokráte netýkají celkového výsledku, jako tomu u mne bývá obvykle. Prvním tedy je, abych si všechno řádně zapsal a mohl tak turnaj náležitě popsat. Druhým cílem je neudělat hloupou chybu jako v posledním kole minulého turnaje, díky které jsem v podstatě okamžitě věděl, že zápas prohraju.

Na turnaj si našlo cestu neskutečných 32 hráčů z Ostravy a širokého okolí jako např. z Havířova, Opavy atd. (plus samozřejmě ze Znojma a Brna, že) a hrálo se tak po domluvě 6 kol s následnou top 8. Holt když je pěkná herna, dobré ceny a zapálenej majitel, tak si přijede vychutnat pohodovou atmosféru spousta lidí (a to se zároveň konal v Práglu ShadowCon!). Tady ještě musím poznamenat, že má Scooter v Ostravě situaci o to těžší, že je zde konkurence v podobě herny Black Lotus, která na sebe navíc upozorňuje reklamou na CMUSu. Já mohu jen litovat, že Scooter nepůsobí v Brně, protože by si z něj mohla vzít příklad jak Rishada (i když chápu, že ta pořádá turnaje pro zábavu, nikoli jako obživu), tak zejména Černý rytíř, který to dělá pro kšeft a který by v případě opravdové konkurence musel zejména se vzhledem herny konečně něco pořádného udělat.


Vlevo u zdi Lukáš Mizerák, vpravo pak moje maličkost a přihlížející Aleš Seidler

 

1. kolo – Lukáš Mizerák (FRITKA) – 32. po základě (drop po 4. kole)

Když jsem nějakou chvíli nemohl sehnat protihráče, Scooter mne obeznámil s mým vítězstvím, protože si Lukáš zapomněl svůj balíček doma a tudíž se pro něj vydal. Moc mne tím nepotěšil, protože jsem si přijel zahrát. Šel jsem tedy obhlédnout field, abych si potvrdil, že prakticky všichni, kteří tu byli před 2 týdny, hrají to stejné. Nemilým zjištěním pak bylo, že jsem za těch pár minut uviděl na stolech hned 3 Umezawa’s Jitte a minimálně o 2 hráčích věděl, že mají v sidu plný počet Engineered Plague.

Lukáš dorazil nečekaně brzy, takže mu navrhuji, že si zahrajeme (musím mu přece oplatit porážku 1:2 z minula). Kupodivu moji nabídku přijal. Oznámím mu, že protože přišel pozdě, tak bude ztrestán házením mojí desetistěnkou. Načež si hodím krásnou jedničku a Lukáš osm. Posledně hrál v mainu 4x Volcanic Fallout, takže se snažím netlačit moc na pilu. Lukáš na mne naštěstí taky moc netlačí. V 1. kole mně sice projede Spark Elementalem, další zranění do hlavy je až od Ball Lightninga v 6. kole. Lukáš udělá ve 4. kole chybu, když mi střelí Elvish Harbingera, kterého si v klidu vrátím na ruku Wirewood Symbiotikem. Posléze mi během několika kol usmaží Symbiotika, Viridian Corruptera (seslaného bez zničení artefaktu) a Ezuriho. Konečně se osmělím a v 8. kole pošlu na stůl Priest of Titania, v dalším ho následuje Wirewood Channeler. V 10. kole pak Zenithem (pro jistotu) hodím na stůl Symbiotika, následně Skyshroud Elfa, Seedcradle Witch a chci roztočit kombo. Lukáš má jen Vapor Snag na Channelera, který však nehraje žádnou roli, protože na stole mám i tak 4 Elfy, což mi prostě stačí. Vyhraju při stavu životů 6:9 (já versus protihráč). Kombinace Wirewood Symbiote a Elvish Harbinger fungovala skvěle. Lukáš mi sdělí, že ty 4 Volcanic Fallout tentokráte nechal v sidu (tudíž jsem hru mohl ukončit klidně mnohem dříve). Ale co už – byla to přeci jen první hra na turnaji, takže jsem se teprve rozehříval. (1-0)

Sideboardovat nemám co, takže pouze vyhodím nepotřebného Viridian Corruptera za Dauntless Eskort a 2 Fyndhorn Elves za 2 Wirewood Lodge. Lukáš vynechá ve druhém kole land drop a první jeho spelly jsou až 2 Pondery ve 3. a 4. kole a tady bych se rád pozastavil. Až po tom druhém jsem si zpětně uvědomil, že oba zahrál tak, že si jednu kartu líznul, jednu dal na spodek knihovny a jednu na vršek knihovny. Když jsem ho na to upozornil, tak kartu ze spodku knihovny dal sice na vršek, ale jako 3., tak jsem ho znovu upozornil, že patří jako 1. nebo 2. Chci věřit tomu, že to bylo kvůli Magma Jetám, které hraje main a je na ně zvyklý, ale jistá pachuť ve mne tak nebo tak zůstala. Nechal jsem to ale být a pokračovali jsme bez keců. Z mé strany byl průběh hry dost obdobný – Llanowar Elfa následoval druhý Llanowar a Wirewood Symbiote, následně Elvish Harbinger pro Ezuriho. Lukáš mi tentokrát správně upekl Symbiotika, ale ne v reakci na seslání Harbingera, takže se chlapec vrátil do ruky a posléze mi připravil na vršek knihovny ještě Elvish Archdruida (krása). Začal jsem se moc roztahovat a cílená střelba Lukášovi už nestíhala, tak musel v 6. kole smést stůl Volcanic Falloutem. Vcelku záhy jsem seslal Dense Foliage a Elvish Archdruid s Fyndhorn Elves si pro Lukáše ve 13. kole došli, když mi zbylo ještě 10 životů. Hrát Pondery a counterspelly ve fritce jsem fakt ještě neviděl a Lukášův sideboardovací plán tudíž uspěl proti Skyshroud Elovi. Kombinace Wirewood Symbiote a Elvish Harbinger fungovala opět skvěle. Bohužel jsme hráli až téměř do konce časového limitu, takže jsem nestihl zkouknout žádnou hru spolucestujících. (2-0)
1-0


Opět já - tentokráte proti Jirkovi Adamusovi

 

2. kolo – Jiří Adamus (WHITE STAX) – 11. po základě

Jirkovi jsem vcelku snadno vnutil hod mojí kostkou, protože jsem prostě hodil, když si balíček teprve rozmíchával. Byl jsem za to odměněn prohrou v poměru 7:9. Po 1. kole Ancient Tomb + Defense Grid jsem začal tušit, po 2. kole Wasteland + Trinisphere jsem už věděl, že tohle je pro mne ten úplně nejlepší match up vůbec. Z mého pohledu to bylo opravdu snadné – 1. kolo: Forest + Fyndhorn Elves, 2. kolo: Forest + Elvish Archdruid, 3. kolo: Zenith pro Viridian Corruptera na Smokestack, 4. kolo: Wirewood Symbiotikem vrácení Corruptera a jeho znovuseslání na pohřbení Trinisphere + Elvish Harbinger pro Ezuriho, na konci Jirkova kola opět vrácení Corruptera do ruky, 5. kolo: Corrupter na jedničkovou Chalice of the Void, seslání Ezuriho, Symbiotikem vrácení Harbingera na ruku - tohle hračičkování už Jirka nevydržel a šli jsme na další. Kombinace Wirewood Symbiote a Elvish Harbinger fungovala jak jinak než skvěle a s Viridian Corrupterem to bylo tentokráte přímo zdrcující. Jsem rád, že jsem nemusel ukázat kombo. (1-0)

Sdeboarding: +2 Viridian Shaman, +1 Viridian Corrupter, +2 Fracturing Gust, +1 Dauntless Eskort (na případná vrata) za -3 Dense Foliage, -1 Skyshroud Elf a -2 Wirewood Channeler.

Při míchání je ze mne Jirka „nadšený,“ protože se chlubím, že mám na Workstationu proti jeho STAXu skóre asi 50:2. Aby si ještě přilepšil, tak si dá jeden mulligan, po kterém to má ještě horší než před ním. Průběh destrukce byl následovný – 1. kolo: Forest + Llanowar Elves, 2. kolo: Forest + Priest of Titania; Jirkův útok Mishrou se slovy „mám aggro“ :) 3. kolo: Forest + Elvish Harbinger pro Viridian Shamana (aby byla nějaká změna) + Wirewood Symbiote, na konci Jirkova kola vrácení Harbingera do ruky 4. kolo: Forest + Shaman + Harbinger pro Seedcradle Witch, vrácení Shamana na ruku a jeho znovuseslání atd. Jirka ještě přihodil Magus of the Tabernacle a Ghostly Prison, ten mu smoštoval Fracturing Gust, který jsem měl na úvodní ruce a poté jsem roztočil kombo. Kombinace Wirewood Symbiote a Elvish Harbinger fungovala jak jinak než opět skvěle a s Viridian Shamanem to bylo pro změnu přímo zdrcující. Jsem rád, že jsem mohl ukázat kombo. Dohráli jsme ani ne za půl hodiny, ale zase jsem nestihl žádnou hru spolucestujících a ani se najíst, protože bylo kolo vyřešeno dříve než za 50 minut. (2-0)
2-0



3. kolo – Radek Zelina (DREDGE) – 3. po základě

Taktika s rychlým hodem mojí kostkou se ujala, bohužel se stejným konečným efektem 4:10. Nemohl jsem si vzpomenout, co Radek minulý turnaj hrál a tipoval jsem 60% DREDGE a 40% posilující se Elfové. Ruku jsem neměl nic moc, takže mi Radek svým mulliganem moji volbu ještě ztížil. Byl jsem však na draw a Radek navíc zavile tvrdil, že DREDGE nehraje, tak jsem ji si nechal. Nakonec mi řekl, že DREDGE hraje ho a začali jsme. Nu co no, na blbou otázku blbá odpověď = moje blbost. Vím, jak DREDGE zabíjí, ale toť asi tak vše, protože se mi nikdy nechtěl moc zkoumat. Nechal jsem si tedy Radkem vysvětlovat funkce jednotlivých karet až do jeho úspěšného konce, protože s tak vlažnou rukou jsem prostě neměl šanci. Před sidem jsem se snažil Radka trochu vytrikovat otázkou, na co a kdy je vhodné použít Surgicial Extraction (kterou nemám). Pak ještě otázkou, jak se proti tomuhle balíčku dá vlastně vůbec vyhrát a snad jsem tím v něm vzbudil dojem, že si snadno dojede pro výhru. (0-1)

Sdeboarding: +4 Leyline of the Void, +2 Lifeforce, +2 Wirewood Lodge za -3 Dense Foliage, -4 Elvish Harbinger a -1 Ezuri, Renegade Leader.

Po prvním mulliganu jsem měl Leylinu na ruce a i přes hodně hodně hodně špatný zbytek si ji nechal. Sesílat jsem kvůli nedostatku zemí začal až v 6. kole a Radek mne mezitím nehezky kousal za 1 vším, co umělo létat nebo to dočasně létat naučil. Nakonec se mi povedlo vyhrát na roztočené kombo se 4 životama, přičemž bych v dalším kole prohrál. Na vítězné sestavě jsem nehodlal nic měnit. (1-1)

Ve třetí hře jsem si dal opět mulligan, po kterém se mi na ruce sešly Leyliny hned dvě a zbytek ruky paráda, Radek šel pro jistotu do 5-i. Pět kol jsem nevynechal land drop a v 6. kole jsem opět roztočil kombo a došel si pro vítězství. Nádhera - Leyline of the Void rulezzzz! Radek si sypal popel na hlavu, že udělal nějakou zásadní chybu. Kde ji udělal nevím a ani mne to v daný moment moc nezajímalo, protože jsem měl ukrutný hlad a žízeň. Bageta a půl litr Kofoly to spravil. Zase jsem nestihl žádnou hru spolucestujících, na což mé debužírování však nemělo vliv, protože všichni zase skončili dříve než já = méně jak za půl hodiny. Při sváče mi záviděli dosavadní skóre a já se jenom bál, aby nenásledovaly 3 prohry. Odhady totiž předpovídaly, že 4-2 by mělo stačit na top 8. (2-1)
3-0


Úplně v rožku Ivo Kunčický, vedle něj v čepici Radek Zelina

 

4. kolo – Ivo Kunčický (BANT) – 4. po základě

S Ivem mám v Ostravě vyrovnanou bilanci 0:2 (UW LANDSTILL) a 0:2 (CANADIAN THRESHOLD), kde jsem ani v jedné z her navíc vůbec nic nepředvedl, takže se těším na první dnešní prohru. Hod mojí desetistěnkou s výsledkem 1:10 mne sice moc nepovzbudil, ale třemi předchozími koly jsem tak naboostovanej, že si jsem beztak jist alespoň jedním vítězstvím.

Ivo si dá jeden mulligan a následuje relativně klasický vývoj hry proti Elfům – 1. kolo: fetchka pro Tundru + Brainstorm, 2. kolo: Karakas + Stoneforge Mystic pro Umezawa’s Jitte, 3. kolo: Maze of Ith + Umezawa’s Jitte na stůl, nemám na výběr a ve svém kole musím risknout Zenith pro Viridian Corruptera a vystavuji se tím napospas Daze. Ta sice nepřijde, ale ani Force of Will mne dvakrát nepotěší. Jitta na Mystikovi si dojde pro svoji první oběť, pošlu Elvish Harbingera připravit Corruptera na vršek knihovny a doufám, že Ivo nebude mít counterspell. Což zjistím v dalším kole – nemá a Jitta tak putuje do hrobu.

Hned poté však druhý Mystik přinese Sword of Feast and Famine, kterého se můžu zbavit už jedině vrácením si Corruptera na ruku, jenže k tomu bych musel mít Wirewood Symbiote. Pomůže mi, že Ivo i přes Ponder vynechá několik land dropů a nemá ani žádný další counterspell či zabíjení na druhého Harbingera vyslaného pro Ezuriho. Ještě před Ezurim dám na stůl Dense Foliage, Ivo Vendilion Clique na sebe. V dalším kole položí Qasali Pridemage, kterým po útoku „klikou“ zboří Dense Foliage.

V 8. kole mám na stole 2x Elvish Archdruid, Ezuriho, Seedcradle Witch a Viridian Corruptera. Ivo v 9. kole 2x Stoneforge Mystic, Vendilion Clique se Sword of Feast and Famine a přitopí ještě Batterskullem, na kterého po útoku meč přesune a Karakasem mi vrátí Ezuriho do ruky. O kolo později mne pak zabije šest-šestkový neblokovatelný lifelingový Batterskull. (0-1)

Tahle hra mne zpětně docela mrzí, protože i přes přítomnost Ivova Karakasu jsem si myslel, že vytažení Ezuriho Harbingerem byla správná volba. Měl jsem ve hře 2 Archdruidy a tudíž dost many na zaplacení 2 Overrunů. Kdybych si býval vytáhnul Skyshroud Elfa, tak bych hru (asi) vyhrál. Druhá Dense Foliage přišla pouhé kolo po pře-equipnutí meče na Batteskull, prostě škoda.

Sdeboarding: +2 Viridian Shaman, +1 Viridian Corrupter, +1 Dauntless Eskort (na případná vrata) za -3 Llanowar Elves a -1 Fyndhorn Elves (na rychlost si proti UW fakt nevěřím).

I přes prohru ze mne pozitivní energie jen srší a jsem nezvykle hodně ukecanej, čímž Iva vyrušuju od přemýšlení, takže se (po jeho apelu) snažím trochu se mírnit. Ivo je i přes své úspěchy na legacy turnajích fakt pohodovej člověk, takže mu nechci kazit radost ze hry. Úvodní ruka mi přišla opravdu pěkná – 1. kolo: Forest + Fyndhorn Elves, 2. kolo: Forest a kvůli strachu z Daze raději nic, 3. kolo: Forest + Elvish Archdruid, který hned dostal Swords to Plowshares, 4. kolo: po mém draw přiletěla Ivova Vendilion Clique, která nakonec na spodek knihovny nic neposlala, já dám Wirewood Channelera, 5. kolo: Wirewood Symbiote, Zenith pro Seedcradle Witch a druhý Wirewood Channeler. Ivo sice přitlačí, když sešle Sword of Feast and Famine, rovnou ho equipne na „kliku,“ se kterou mne proletí a z minulého kola má na stole ještě 3/3 Knight of the Reliquary. Jenže mi zbývá stále 13 životů. Ve svém kole sešlu Ezuriho, abych na něj nalákal Ivovo případné zabíjení, ale místo toho je counterspellnut Force of Willem. Tak či tak roztočím kombo a dva útočící „nekonečně“ velcí Channeleři to „relikviáři“ i Ivovi vysvětlí. (1-1)

Protože vše pečlivě zapisuju, stále poměrně dost mluvím a odskočil jsem si na WC (Kofola opravdu nešla déle udržet), zbývá už jen posledních 7 minut do konce kola. Mohl bych ze souboje vytěžit remízu, s čímž se nezapomenu Ivovi svěřit. Pak mu sdělím, že abychom to stihli, tak si samozřejmě přestanu dělat poznámky a oba začneme usilovně míchat balíčky. Protože dost spěcháme, tak uděláme pár chyb, přičemž Ivo s pravděpodobně větším dopadem. Když oznamují konec kola a začátek nastavování, odpovím: „Doufám, že to nebude potřeba.“ Chci Iva pomocí komba zabít hned, což se mi také podaří a dokonce s plným počtem životů.

Shodli jsme se, že hry byly opravdu fajnové. Já byl štěstím bez sebe, protože jsem s Ivem uhrál ne 1 nýbrž 2 výhry a zajistil jsem si tím téměř jistě postup do top 8. Tentokráte bylo jasné, že už nemohu stihnout žádnou hru spolucestujících. A to hraju Elfy sakra! Asi se jedná o moc kontrolní balíček nebo je hraju moc kontrolně nebo fakt už nevím. Nechápu, jak Jirka s Enchantresskou stihne odehrát více než jednu hru během kola. Každopádně šance ostatních na top 8 zrovna moc dobře nevypadaly. (2-1)
4-0



5. kolo – Martin Herbinger (STAX) – 2. po základě

S Martinem jsem se setkal při svém prvním výletě do Ostravy před 3,5 měsíci a moc slavně jsem proti němu nedopadl (0:2 v posledním kole a hned poté 1:2 v top 8). Tenkrát hrál UB REANIMATOR a celý turnaj si povodil se skóre 8:0. Desetistěnka mne zase nepodržela, ale i trojku dokázal Martin podhodit dvojkou a já poprvé začal. Měl jsem to naprosto exkluzivní – 1. kolo: Forest + Llanowar Elves, 2. kolo: Forest + Priest of Titania + Fyndhorn Elves, 3. kolo: Forest + Wirewood Symbiote + Seedcradle Witch + Wirewood Channeler. Martin mezitím stihnul kromě zemí jen Metalworkera a ve 3. kole Karn Liberated, kterým mi chtěl exilnout Seedcradle Witch (kombo si buď pamatoval nebo mne ho viděl hrát dnes). Zachránil jsem si ho Symbiotikem, ve svém 4. kole rozjel kombo a Martina zabil. Ta nebyla těsná. (1-0)

Sdeboarding: +2 Viridian Shaman, +1 Viridian Corrupter, +2 Fracturing Gust a +2 Wirewood Lodge za -3 Dense Foliage a -4 Wirewood Symbiote.

Druhá hra začala podstatně hůře (žádný side a celkově spíše podprůměrná ruka), takže mulligan. Bez zemí to nepůjde, tak si švihnu rovnou další. Martin to měl naopak hodně dobré – 1. kolo: Wasteland, 2. kolo: Rishadan Port + Grim Monolith + Voltaic Key + Lodestone Golem, 3. kolo: Ancient Tomb + Chalice of the Void na jedničku a jsem na 15, 4. kolo: Mishra’s Factory, Phyrexian Revoker na Seedcradle Witch a jsem na 10, 5. kolo: jsem na 1 a po draw jdeme na další. Ta tedy taky nebyla vůbec těsná, protože ač jsem nakrásně položil 4 Foresty, tak kvůli Lodestone Golemovi a Rishadan Portu jsem seslal jedinou kartu - ve 4. kole Priest of Titania. (1-1)

Byl jsem z toho tak rozházenej, že mi Martin musel fakt hódně polopaticky v další hře vysvětlovat součinnost Voltaic Key + Grim Monolith / Thran Dynamo (stydím se). Během prvních 4 kol jsem dostal do hry Fyndhorn Elfa, Viridian Corruptera na Dynamo a Wirewood Channelera, které mne Martin donutil proměnit v prach (All is Dust). Sám měl na stole Voltaic Key, Grim Monolith, Trinisphere a Metalworkera, takže situace nevypadala vůbec dobře. Naštěstí jsem si hned líznul Forest a poslal Elvish Harbingera pro druhého Corruptera. Martin však dal následně ve svém kole Chalice of the Void na trojku. Zachrání mne Zenith na ruce, protože kromě Channelera je to teď jediná karta, kterou můžu z celého balíčku seslat – Shaman tudíž zničí Chalice. Martin během 2 následujících kol položil Karna, Wurmcoil Engine a Steel Hellkite a všichni okolo stojící včetně mne si mysleli, že je konec.

Já si však několikrát skvěle topdecknul Harbingera / Zenith / druhého Shamana a držel se zuby nehty – druhý Corrupter na Hellkite, druhý Shaman na Wurmcoilu, druhý Harbinger pro Ezuriho, chumpblock Wurmů. Na 8 životech si líznu Fracturing Gust, který mne poslal z 8 na 22 životů a Martinovi smáznul kromě zemí celý stůl. Blížil se časový limit a já doufal, že Martinovi stačím sebrat jeho 32 životů. On si však po pár kolech lízne druhý All is Dust a já začal naopak doufat v konec kola, protože na další topdeckování s prázdným stolem i rukou jsem si fakt nevěřil. Martina však balíček podrazil, když mu chodily téměř samé země. Já topdecknul 2x Zenith, složil kombo a Martin mi podal ruku. Po gratulaci jsem se neudržel a radostí si na celou hernu zařval: „JÓÓÓÓ!“ Tomu říkám souboj! Věřím, že kromě Martina se to muselo líbit i hloučku čumilů. Byl jsem na sebe opravdu pyšný, protože jsem v tak těžké hře nejen neudělal hloupou chybu a sehrál jsem to vážně parádně. Spolucestující (již bez šancí na postup do top 8) mne začali častovat poznámkami, kterými jsem je před turnajem častoval já – jestli se dostanou do top 8 a já bych kvůli tomu měl promeškat fotbal, tak půjdou do Brna pěšky. Začali po mně požadovat klíče od auta. (2-1)
5-0

U zdi s brýlemi Jirka (jeden ze spolucestujících), vedle něj Martin Herbinger

 

6. kolo – Jan Sakalík (UW STONEBLADE) – 6. po základě

Protihráč jako obvykle nemohl uvěřit tomu, že chci poslední kolo odehrát. Většina deseti a více bodových hráčů si samozřejmě dala remízu. Honza samozřejmě očekával, že já si ji dám určitě také, protože stejně budu 100% první. Mé chabé výmluvy na to, že jsem až ze Znojma a tak jsem si přijel zahrát ho neuspokojily. Začal se totiž bát, aby nakonec i s 12 body nevypadl. Nebylo v tom nic osobního (viděl jsem Honzu poprvé v životě). Mé přesvědčení je prostě takové, že se má hrát za každých okolností, ať už je mi nabízena výhra / remíza / prohra. Pokud mne to bude někdy stát např. postup do top 8, tak si za to mohu jen a pouze sám. Naopak tím mohu dát šanci někomu dalšímu, který by v případě domluveného výsledku o tuto šanci přišel. I kdyby tohle mé přesvědčení mělo stát někde na GP postup mně, mého kamaráda či třeba jiného Čecha, zachoval bych se stejně. Pokud někdo report dočetl až sem, nechť mne v komentářích klidně rozcupuje. Je mi to srdečně úplně ukradené a alespoň zjistím, kolik lidí mé reporty reálně čte.

Honza byl evidentně rozladěný a alespoň malou okamžitou satisfakcí tak pro něj mohla být výhra v hodu mou desetistěnkou v poměru 3:5. Bohužel pro něj, byla jen velice krátkodobá. Honza fetchnul pro Tundru, já dal Forest + Fyndhorn Elves. Honza Mutavault + Stoneforge Mystic pro Batterskull, což je pro mne (většinou) ze všech equipů nejméně bolestivá volba. Pokračoval jsem v 2. kole Forest + Priest of Titania + Fyndhorn Elves. Honza fetchnul opět pro Tundru, po mém draw vypustil Vendilion Clique, která odfoukla Dense Foliage na spodek knihovny. Ve 3. kole jsem dal Forest + Seedcradle Witch + Zenitem vytáhl Skyshroud Elfa, přidal si „nekonečně“ many a hlavně „nekonečně“ zvětšil všech 5 Elfů. Priest of Titania a 2 Fyndhorn Elfové pak Honzovi ukázali, proč mám zatím skóre 5-0. (1-0)

Sdeboarding: +2 Viridian Shaman, +1 Viridian Corrupter, +1 Dauntless Eskort (na případná vrata), +1 Fracturing Gust (na případnou Humility) za -3 Llanowar Elves, -1 Fyndhorn Elves a -1 Dense Foliage.

Druhá hra byla i přes obdobný začátek už o něco zajímavější. Honza opět fetchnul pro Tundru, já dal Forest a risknul Wirewood Symbiote přes případnou Daze. Honza položil Mutavault a Mystikem si našel tentokráte Sword of Feast and Famine. U mne přišel Forest + Priest of Titania. Honza fetchnul pro druhou Tundru a předal mi kolo, ve kterém jsem Elvish Harbingera nechal připravit Seedcradel Witch na vršek knihovny, Honza dal do hry Sword of Feast and Famine a zahrál si Brainstorm. Ve 4. kole equipnul Mystika, zaútočil a nechal mne přemýšlet, abych po chvíli odhodil Wirewood Channelera. Viridian Shaman neprošel přes Forsáž, tak jsem si alespoň vrátil Harbingera do ruky, abych ho hned znovu seslal připravit druhého Shamana. V 5. kole jsem po útoku zahodil druhého Harbingera, Honza položil Plains a dal mi Swords to Plowshares na toho prvního, kterého jsem si zapomněl zachránit Symbiotikem. Ve svém kole jsem připraveným Shamanem zničil Sword of Feast and Famine a Honza seslal naprázdno Spellstuter Sprite.

Po 5. kole měl tedy Honza na stole 4 země, Mystika a Sprite. Já 2 Foresty, Symbiotika, Priesta a Shamana. Ve svém 6. mne Honza jenom prolétl za 1 a předal kolo. Já jsem seslal Seedcradle Witch, kterého mi hned chtěl odpálit druhým Swords to Plowshares, tak jsem si ho jako obvykle vrátil Symbiotikem do ruky, hned ho zase seslal a ještě přidal Channelera. V 7. kole mne Honza zase jen prolétl za 1 a nechal mne hrát. Tady pak nastala situace, která mne poněkud řekněme dost nepotěšila. V posledním 6. kole základní části turnaje, v poslední 2. hře, v před/posledním kole hry (teď lehce předbíhám událostem) jsem potřeboval pomoc zkušenějších. Ti rozhodnuli, že na tapování bytosti pro manu protihráč může reagovat, což byla podle mého názoru na 99% blbost, ale akceptoval jsem to. Třetí Swords to Plowshares mi tak odpálil Channelera a já byl bez zdroje bílé many. Děkujme za ty dary, že jako satisfakci jsem si topdecknul Zenith a Honzu v 8. kole kombem zabil. (2-0)
6-0

 

Po turnaji mi to však samozřejmě nedalo a popsal jsem situaci do fóra o pravidlech na Magic-Guru, kde mi dal Flamberg zapravdu. Zápas měl skončit vskutku o kolo dřív a ještě s takovým menším bonusem v podobě „nekonečného“ množství mých životů. I těch 10 mi nakonec stačilo, ale mohlo to být takové řekněme stylové. Spolucestující předpokládali, že budou muset čekat další cca 3 hodiny, než si povodím ještě i hráče v top 8. Takže jsem jim jistě udělal neskonalou radost, když jsem je přišel podojit o avizované boostery. Z těch padla jen duálka, kterou jsem se Scootrem vyměnil za další booster, kde nebylo nic. Náladu mi to však nemohlo zkazit. Zavolal mi kamarád, aby se zeptal, jak na tom časově jsem (kvůli fotbalu). Pochlubil jsem se, jak se mi daří a že tudíž fotbal určitě nestihnu, když jsem po 16. hodině ještě v Ostravě a čekám na první kolo top 8. Škoda, ale ani promeškaný fotbal ve mně nemohl zanechat žádné následky. Kromě toho, že jsem zažil výsledkově a řekl bych i herně (na mé poměry) neskutečný turnaj, jsem totiž věděl, že si dnes ještě otevřu Lilianu. Taky jsem věděl, že vyletím hned v prvním kole top 8, ale bylo mi to upřímně řečeno vcelku jedno.


 

Čtvrtfinále -  Adam Seidler (DREDGE)

Opavák Adam dělal dnes rozhodčího a hrává v Kentauru vcelku pravidelně, přesto jsme se ještě vzájemně neutkali. Bohužel vím, že hraje DREDGE a šance na výhru tudíž rozhodně nejsou ideální. Nicméně stěžovat si na párování fakt nemůžu, protože chytnout dnes v průběhu turnaje např. nějaké RUG či monoblack s Enigeered Plague, tak jsem s 6-0 dost pravděpodobně neskončil.

Hodíme Adamovýma dvěma šestistěnkama 6+3:3+2, což mi do prvního kola může hodně pomoct. Ruku mám téměř ideální a zvládnu s ní zabít ve čtvrtém kole, takže ji nechám. Podělím se s Adamem o mé ne/zkušenosti s DREDGEm, takže mne začne poměrně podrobně vyučovat, za což mu alespoň tímto zpětně děkuji. Trochu se nám do toho snaží kecat i jeho brácha Aleš, kterého Adam v nepravidelných intervalech umlčuje (já se bavím). Méně už se bavím tím, že mne Adam vyučí vskutku doslovně – zabije mne ve svém 3. kole, já bych to zvládnul hned v dalším. (0-1)

Sdeboarding: +4 Leyline of the Void, +2 Lifeforce, +2 Wirewood Lodge za -3 Dense Foliage, -4 Elvish Harbinger a -1 Ezuri, Renegade Leader (aneb rychlost především).

Leylina na ruce, chybí mi jediná karta na kill ve 4. kole a navíc jsem na play. Není tedy co řešit, ruku keepnu a začneme hrát. Ve druhém kole mi Adam vrátí Leylinu na ruku Chain of Vaporem. Pořád ji ještě můžu seslat přes Wirewood Channelera nebo Elvish Harbingera (mám Wirewood Lodge, takže by stačil jeden). Lížu prd, Adam vysvětluje DREDGE a dává Cabal Therapy na Glimpse of Nature (mám 2 karty, kde o jedné ví, že je to Leylina), jeho brácha vyzvídá čím zabíjím, Adam ho umlčuje. Lížu houby, Adam vysvětluje DREDGE a sází první tokeny, jeho brácha vyzvídá jestli hraju Glimpse of Nature, Adam ho umlčuje. Lížu kraviny, Adam vysvětluje DREDGE a sází další tokeny, jeho brácha po seslání Seedcardle Witch vyzvídá co je to za kombo, Adam ho umlčuje s tím, že hra ještě není rozhodnutá. Takhle nějak bych mohl pokračovat v popisu ještě několika kol, protože Adam mi dá myslím ještě tak 3 navíc (mohl zaútočit dříve, ale chtěl si to pohlídat). Po nějakých 7 nebo 8 kolech, kdy jsem si opravdu vůbec nic nelíznul (Zenith / Harbinger / Channeler / Skyshroud = 14 karet!), si mohu začít lízat leda tak rány, protože jsem mrtvej. Konečně tedy mohu vysvětlit Alešovi, jak funguje kombo respektive jak má fungovat. Musím přiznat, že jsem si čtvrtfinále královsky užil a díky za to patří oběma bráchům. Řekl bych, že Adam to měl vážně lepší, hrál dobře a výhru si tudíž zasloužil. Škoda jen, že to nebylo až ve třetí hře, protože takhle jsem turnaj zakončit nechtěl - první a zároveň poslední karta potřebná do komba by byla až na 15. draw, což je tedy fakt mazec. (0-2)


Úplně vpravo pozdější vítěz celého turnaje Adam Seidler

Nakonec mne přeci jen trochu zamrzelo, že ač jsem v základní části turnaje porazil 4 hráče z top 8, tak jsem celkově skončil na 5.-8. místě. Přesně kvůli tomu preferuji systém jednoho přidaného kola a umístění podle finálních standingů. Hned po prohře jsem zašel za Scootrem pro své 3 boostry (původní ceny byly dělány pro 20 lidí, ale Scooter je z vlastní iniciativy navýšil, když se nás sešlo hned 32 a to ho k tomu vůbec nic nenutilo). Boostery jsem si tentokráte vybíral sám a věděl jsem, že v tom posledním otevřu Lilianu. Znáte jak to chodí s předpokladama, ukázaly se jako liché (vlastně sudé) – byla ve druhém! Přišel jsem se pochlubit spolucestujícím, kteří by mne v tu chvíli pravděpodobně nejraději uškrtili. Zaslechl jsem myslím něco o nějakém ču...ovi nebo tak nějak (zřejmě vedli právě konverzaci o politice). Nikdo o Lilianu neprojevil okamžitý eminentní zájem. Peníze jsem opravdu nechtěl, stejně tak boostery Innistrády, kterých mám už dost a beztak se mi ta edice moc nelíbí. Lilianu jsem tedy dal Scootrovi a až vyjde nová edice, dostanu za ni 5 boostrů – dobrá dohoda.

 

Top 8:

Ve čtvrtfinále se kromě mne s Adamem dále utkali: Martin Herbinger (STAX) vs. Jan Gombala – vítěz minulé legacy (WB DEADGUY ALE), Radek Zelina (DREDGE) vs. Jan Sakalík (UW STONEBLADE) a Ivo Kunčický (BANT) vs. Ladislav Heiduk (GOBLINS). Ne že bych čekal na následný vývoj, ale od Scootra jsem si zjistil, že do top 4 posléze postoupili: Martin Herbinger (STAX) vs. Radek Zelina (DREDGE) a Ivo Kunčický (BANT) vs. Adam Seidler (DREDGE). Ve finále se pak proti sobě postavili (vlastně usadili) Adam Seidler (DREDGE) a Ivo Kunčický (BANT). Může mne tedy ne/těšit, že mne dokázal porazit jediný hráč z top 4 a to sice vítěz celého turnaje Adam Seidler. Gratuluji Ti.

 

Shrnutí:

Co se balíčku týče, vyjádřím se jen ke dvěma kartám (zbytek můžeme podrobit kritice či chvále v komentářích). Fakt nechápu, proč si nechávám zabírat místo v sidu dvěma Lifeforce (naposled mi jeden kousek přišel do ruky 18.6.2011!). Naopak Wirewood Symbiote potvrdil svoji úžasnost – zvláště v kombinaci s Elvish Harbingerem či jakýmkoli jiným Elfem s trigerem je prostě až nepopsatelně dobrý. Jediným jeho úskalím je, že není Elf! Na druhou stranu si tohle protihráči často neuvědomí (třeba Ivo by mohl povídat) a tak se občas z nevýhody (zejména té, že ho nemůže připravit Harbinger) stane výhoda (protihráč pálí zabíjení do Elfů, které si v pohodě vracím na ruku).

 

Cesta zpět proběhla bez problémů, takže můžu říct respektive napsat, že celý výlet jsem si vskutku parádně užil a tahle nálada mi pak vydržela přinejmenším další dva dny, co jsem dopisoval report. Magic mne vždy bavil i přes prohry, ale průběh tohoto turnaje mne tak neskutečně a nečekaně nakopnul, že bych si vítězné pocity hodně rád zase někdy zopakoval. Dost podstatné pro mne také je, že můžu blízkým lidem ze svého okolí (kteří nechápou, proč trávím čas hraním kartiček a utrácím za ně dle jejich mínění nemalé peníze) konečně ukázat, že ten čas a peníze měly alespoň pro jednou (nejsem holt Mattes) smysl.

 

Martin Barták alias Maissi

Hodnocení
Komentáře
Autor: deemon @ 19. prosince 2011 23:51
Výborný a propracovaný a řekl bych opravdu bezchybný report v podání skvělého a příjemného inženýra Martina Bartáka!!! Jsi fajn chlap a klasa! Budu se na Tebe vždy těšit Martine, jak si v herně, hned je nálada ještě lepší! Ať se Ti jen daří :-) !!!

Autor: lantan @ 19. prosince 2011 23:56
Moc pěkný report. Gratuluji k umístění i k otevřené Lilianě a doufám,že na příští legacy u zapáleného Scootera se ukáže opět celá vaše banda.

Autor: Aggrokumano @ 20. prosince 2011 1:02
To že je Scooter bezvadný, to myslíš vážně, nebo je to recese? :) :) :)

Autor: Arkan @ 20. prosince 2011 1:43
Pěkný reportíček:)) taky uvažuju, že možná něco splodím v budoucnu at ví lidi i mimo moravu co se děje v kentaru za peklo a velké turnaje. Jinak také přidávám, že jsi podal velice dobrý výkon a vypadl na smůlu s bratrem.

Autor: SKUNKHERO @ 20. prosince 2011 3:43
super report :) . . .

Autor: SKUNKHERO @ 20. prosince 2011 3:48
SCOOTER je KING

Autor: Cedric @ 20. prosince 2011 9:20
Fajn report, rozhodnutí hrát za všech okolností je jen tvoje, máš na to právo a já to dokážu pochopit.
Co ale pochopit nedokážu je tvoje sideboardování - konkrétně 4., 5. a 6. kolo. Jestliže už vyndaváš proti UW manový elfy (což mi přijde jako hloupost, protože právě UW IMO chceš přetlačit množstvim many), tak proč ne hloupýho Skyshroud Elfa (kterej nevim proč v balíčku vůbec je na úkor např. Arbor Elf, že by kvůli jedný Eskortě v sidu?) ? 1-manový (a tim obtížněji zrušitelný) elfy bych rozhodně nevyndaval, navíc ti umožňujou hrát 3. kolo Lorda kolem Daze.
A na Stax vyndavat Symbionta, když dáváš dovnitř Shamany a Corruptery, ´to mi přijde též jako střelba do prázdna.
Evidentně zlepšuješ svou hru, ale na sideboardingu ještě zapracuj :)

Btw. zkoušel si Elfy přes Bichlore Rangers, Nettle Sentinela a Heritage Druida? Svou win condition si klidně můžeš nechat, ale tohle kolečko dělá opravdu hodbě many. Dovedu si to představit trochu jako Pauper verzi, s jednou Distant Melody na chuť :)

Autor: Maissi @ 20. prosince 2011 9:57
Aggrokumano: Dokonalý jistě není kromě mne nikdo :). Jak píšu v reportu - Scooter je prostě super týpek a "zapálenej" majitel herny. Má svůj osobitý styl, který mi vyhovuje. Líbí se mi prostě jeho přístup k hráčům....

Autor: Maissi @ 20. prosince 2011 10:12
Cedric: Já vím, že sideboardovat ani stavět sideboard moc neumím - však jsem to psal i v předchozích reportech.
Jinak Skyshroud Elf tam má důvod - přečti si první odstavec v kapitole "Fungování balíčku." Aneb není tam kvůli Eskortě (tu táhnu buď Zenithem nebo mi bílou dá Elvish Harbinger).
Jenže co mám proti UW vyhodit, když tam potřebuju dostat 4-5 karet? Já fakt nevím, takže to měním za jednomaňáky.
To 5. kolo jsem v podstatě nechápal, co Martin hraje za balíček - já jich ještě moc neznám (testuju si proti 11 :) a mám představu tak možná celkově o 20). Je mi jasné, že mám značné rezervy, což je na druhou stranu fajn.
Hrozně se mi líbí Heritage Druid, kterého hraju ve svém druhém balíku. Na tom teď pracuju a uvidím, co z něho dokážu vymáčknout. Každopádně díky za postřehy....

Autor: Flamberg @ 20. prosince 2011 10:16
Velká gratulace, chlape! Jak k výsledku, tak k velmi povedenému reportu!

A díky za reklamu na magic-guru poradnu:-)


Autor: Cedric @ 20. prosince 2011 10:49
@Maissi: Eh, promiň, zapomněl sem že čarodějnice taky žere bílou manu :)
Jinak side a způsob hry se proti Bantu a UW bude dost lišit. Na Bant bych přeci jen víc veřil na combo (sidovat všechny artefakty ničící chlapíky mi přijde zbytečný, on bude mít tak max tři artefakty a ty máš ještě navíc Zenithy a Harbringery pro tutor, kdyby bylo potřeba) a dal dovnitř jen jednoho Shamana za jednoho Chanellera (je přeci jen pomalej). Escorta na Bant IMO taky nic moc.
Proti UW Stoneforge bych naopak na combo nevsázel (všechno to na stůl nedostaneš, nebo to tam neudržíš) a hrál na aggro plán levných elfů podpořených Lordem nebo Foliage, a hrát maximálně okolo counterů a Wrath. Tam budou 1-drop šmrdláci právě úplně nejdůležitější. Side out 3x Chaneller, 1x Witch, side in 1x Escort, 1x Fracturing Gust (jestli se teda bojíš tý Humility), 1x Shaman, 1x Corrupter.
Pokud se bojíš Plague, můžeš zkusit Leyline of Vitality, udrží ti proti prvnímu Moru elfy na stole. Zároveň pomůže i proti fritce.
Ze sidu bych vyhodil obě Lifeforce, Liege a jednoho Shamana/Corruptera

Autor: Std @ 20. prosince 2011 11:41
to je divocina, uplny MWS...

Autor: Maissi @ 20. prosince 2011 13:23
Cedric: Budu se Ti snažit oponovat :). Již mnohokrát jsem se snažil protihráče ujet na životy a ta šance (bez Ezuriho) je opravdu minimální. Ještě těžší to pak je proti UW, když plácne na stůl Batterskull (což se přesně v 1. hře 6. kola stalo).
Co se BANTu týče respektive souboje ze 4. kola, tak problém byl opět v mé neznalosti tohoto balíčku - Eskortu bych teď už nesidoval. Ale nechat v balíčku jen 2 bořiče artefaktů mi přijde hodně nebezpečné. Stačí counterspell jednoho a jsem dost v pytli - aneb v podstatě situace z 1. hry, kdy jsem zbořil Jitte a zabil mne SFF.
Nad tou Leyline of Vitality jsem se včera zamýšlel a dost možná ji i vyzkouším. Ale ta Lifeforce mi prostě přijde dobrá - jenže mi bohužel nechodí na ruku.

Autor: Maissi @ 20. prosince 2011 13:25
Std: Jak to myslíš?!?

Autor: Cedric @ 20. prosince 2011 13:38
@Maissi: V pohodě, já tu jen házím návrhy od stolu :) Tvoje zkušenosti z her sou důležitější

Autor: mattes @ 20. prosince 2011 14:20
Tirane, opovaž se něco napsat :D já za to nemůžu :)))

Autor: indian @ 20. prosince 2011 19:04
Snow-covered foresty chválím. Já mám svoji nejoblíbenější zemi snow-covered island "hlavy", takže mi v tvém decklistu udělaly skutečně radost. Kdybys chtěl hrát v elfech někdy modou, tak doporučuji hlavy zkusit. (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=2770)

Autor: Tomfa @ 21. prosince 2011 2:43
neskutecnej report;D

Autor: Vincent @ 21. prosince 2011 12:27
z clanku jsem to nejak uplne nepochopil... muzu se zeptat na ten problem s manaelfem a reagovanim na danou manu? o co tam slo?

Autor: Flamberg @ 21. prosince 2011 14:26
Viz http://www.magic-guru.cz/dnn/F%C3%B3rumPo%C5%A1ta/Diskuzn%C3%ADf%C3%B3rum/tabid/315/aff/106/aft/23554/afv/topic/language/cs-CZ/Default.aspx

Autor: Std @ 21. prosince 2011 14:56
myslim tim ze bych nepredpokladal ze se to da potkat jinde nez na MWS, pri vsi ucte k podivnemu rogue designu a vysledku je uspech na legacy prinejmensim prekvapujici

Autor: Troglo @ 21. prosince 2011 17:28
můžu se zeptat,v jakých situacích a proč jsou lepší ty snow-covered foresty nežli ty normální?? Díky

Autor: ego2 @ 21. prosince 2011 17:41
no jsou lepsi v tom ze jsou hezci nez jine foresty, jinak maji jen nevyhody

Autor: Maissi @ 21. prosince 2011 22:20
Std: Víš jak to je - když se to sejde, tak se to sejde. Hrálo tam roli velké množství faktorů - napárování, balíček chodil parádně (skoro žádný mulligan kvůli zemím, Leyliny taky poctivý), protihráči někdy smůla někdy chybka, já několikrát skvělej topdeck. A hlavně mi Gyb popřál hodně štěstí :).
Byl jsem v Ostravě 2 týdny předtím a dostal jsem naloženo 1-4. A to jsem změnil jen 7 karet. I když tam jsem nasekal nějaké chyby a možná to mohlo být i 3-2....

Autor: Maissi @ 21. prosince 2011 22:23
Já tedy o žádných nevýhodách Snow-Covered zemí nevím (těžko proti nim dnes má někdo v balíku nějaké karty). A u mne je to vskutku čistě o vzhledu....

Autor: Maissi @ 21. prosince 2011 22:31
Tomfa: Stejně jako u Std mi to nedá a musím se zeptat - jak to myslíš?!?

Autor: mattes @ 21. prosince 2011 22:47
nechci nikoho urážet ani se mu smát a nechtěl jsem tady psát, držel jsem se, ale prostě tento článek patří na magic guru nebo jak se tomu nadává, ale ne sem...

Autor: Agaricius @ 21. prosince 2011 23:07
Proč?

Autor: Maissi @ 21. prosince 2011 23:12
mattes: Co na to asi tak můžu ze svého úhlu pohledu napsat - když nechceš, tak neurážej, nesměj se, nepiš a drž se....
Nebo raději napiš, proč bys ten report dal na Guru. Jedná se o malý turnaj na uveřejnění na CMUSu? Nenapsal ho celkový vítěz nebo někdo z PRO hráčů? Nemá dostatečnou úroveň? Chybí tam něco nebo naopak přebývá?
Z Tvého toho strohého nekonkrétního vyjádření si toho jaksi moc "neodnesu."

Autor: Vincent @ 21. prosince 2011 23:22
ten clanek je nahodou v pohode ,-)

Autor: mattes @ 21. prosince 2011 23:25
Pokud se má cmus zlepšit, tak by měly přibývat kvalitní články, toto mezi ně neřadím, to je můj názor. Máš prostě funny deck a s ním si jdeš pinknout turnaj. To máš jako bych šel na dvojku s nadraftovaným deckem, to je můj názor. To, že se nevyznáš ani ve vlastním decku už je věc druhá :)

Autor: ego2 @ 21. prosince 2011 23:30
mne se clanek taky libi a myslim ze sem patri. sice autor nehraje naky klasicky balicek, ale prave v tom je super legacka, ze lze uhrat pekny vysledek i s vlastnim balickem (pokud potkas spravne matchupy). Taky jsem se dovedel ze na legacku do ovy dorazi 32 lidi, tak se mozna nekdy taky stavim. A k snow covered zemi, az jednou prohrajes na zivot z Thermokarst tak budes mit fakt smulu...

Autor: Maissi @ 21. prosince 2011 23:54
mattes: Pořád jsi mi ještě nenapsal nic konstruktivního :(. Napiš prosím konkrétně v čem je článek podle Tebe nekvalitní, díky. Nemusí o být slohovka, stačí třeba 2 věty....
Ty bereš můj deck jako funny, já ho beru taky jako funny - Magic má být funny. Kromě funny má však i dle mého názoru solidní výsledky (když mu to moc nekazím). V Ostravě jsem se 3x ze 4 turnajů dostal do top 8 a to jsem Magicově v podstatě kindoš (věkově pak spíše Magicový stařík). Shodou okolností jsi pak na jednom z těchto turnajů skončil po top 8 stejně jako já na 5.-8. místě....
U věty, že se nevyznám ani ve svém vlastním decku jsem nepochopil souvislost. Nicméně vzhledem k tomu, že jsem po dlouhé pauze v Magicu odehrál letos na legacy 7 turnajů se 2 balíčkama a pokaždé je upravoval, tak je to klidně možné. Větší problém pro mne asi je to, že nemám dobrý přehled o balíčkách protihráčů....
Jinak je mi vcelku jedno, jestli bude report uveřejněn na CMUSu nebo na Magic-Guru. To ať si určí Luboš s Jakobem sami - já jim je prostě jen posílám. Začal jsem psát, protože mne to baví a chci se podělit se svými zážitky s ostatními. Pro mne je Magic totiž zábava a rád si přečtu jakýkoli článek, ať už obsahuje nějaké rady nebo je to jen zápis z průběhu turnaje....

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 0:07
1. nevyznáš se ve svém decku = nevíš co sajdovat a co dávat ven, což je docela důležité, když po sajdu se odehraje více her než před ním.
2. to, že ses dostal 3x ze 4 turnajů do osmičky je určitě zásluha tvého decku (či tvého skillu)? NOT REALLY man.
3. to, že článek lobo, či jakub postnou sem je proto, že to ani nečtou a prostě to sem hodí..
4. článek mi přijde nekvalitní, protože se pohybuješ v poli plném tier 2-3 decků, takže tvé umístění vůbec nic neznamená. prostě mi to přijde jako by sis šel do hospody pinknout s klukama kartičky, to je můj názor...

Autor: Arkan @ 22. prosince 2011 0:21
Nechápu mattesi proč něco komentuješ, když tvé reporty jsou jen zhrnutí tvých úspěchů nebo kde si všude byl a přínos byl menší než tady, on prostě jen tu napsal svůj zážitek z dobrého turnaje v ostravě nic víc. A urážet hráče v ově nemusíš, že tam hrajou lidé špatně a hrajou tier 3 decky...

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 0:24
1. To máš rozhodně pravdu. Jak jsem napsal - jsem Magicový kindoš a tudíž se snažím zlepšovat se.
2. To jsem opět buď nepochopil nebo tím v podstatě myslíš to, co popisuješ v bodu 4. Čímž jsi zřejmě hodně potěšil hráče, kteří chodí ke Scootrovi. V podstatě o tom nic moc nevím, ale momentálně mi třeba AMERIKA, BANT, DREDGE, KANADA, RUG a UW mi nepřipadají úplně špatné.
3. K tomu se vyjadřovat nebudu. Třeba na to něco napíšou Tebou zmiňovaní.
4. Konečně jsem to celé pochopil! Buď jsem pomalejší nebo jsi to neformuloval úplně jasně/přesně. Nejde tedy až tak o kvalitu textu nýbrž o to, co už jsem vyjmenovával dřív - nedůležitost turnaje. S tím naneštěstí nic nenadělám. Snad jedině, kdybych zašel a zabodoval alespoň na Czech Legacy series....

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 0:26
Arkan:
1. on podvodníka to co píšeš sedí
2. já nikoho neurážím, klidně hrejte takové decky, je mi to jedno, ale jen říkám, že to pak nepatří sem. tady mají být články, které jsou přínosem. až mi k mému reportu lidi napíšou, že je můj článek na hovno, tak je přestanu psát, nemám s tím problém, zatím je to naopak a lidi mi říkají ať napíšu report.
3. ukaž mi přínos v tomto článku :)

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 0:33
1. ano, když je tam 5 hráčů, kteří mají tier 1 decky, tak to nic neznamená.
2. samozřejmě, že když podobný výsledek zopakuješ na czech legacy series, tak to je hned článek o úroveň výš.
3. přeju hodně štěstí na dalších turnajích, neber to jako že se do tebe chci navážet, jen podle mě musíš pochopit, že by se na cmus neměl dostávat každý článek, pak je to holubník a ne cmus...

Autor: chomanno @ 22. prosince 2011 0:36
Abych taky nekdy podporil - myslim, ze sem clanek patri... Neni mozne, aby na cmus psali jen "T1" autori, to by jsme se moc clanku nedockali....

Proto GL...

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 0:39
jednou se přispívá finančně na zlepšení a provoz cmusu, tak chci kvalitní články...

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 0:40
mattes: Vyjádřím se jen k bodům 2+3 dohromady. Myslím si, že u většiny reportů z turnajů těžko člověk najde nějaký větší přínos - na to jsou tu řekl bych jiné druhy článků.
Nebo máš ten dojem, že (kromě komentářů pod článkem) měl Tvůj poslední report o Výletu do Prahy na 6tour a PTQ větší přínos než tento můj report? Samozřejmě kromě informací o stavu Tebou nasbíraných PWP....

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 0:57
Kvalitní tedy u Tebe znamená - z turnajů o "minimální velikosti" 6Tour či Czech Legacy series a psán "T1" autorem. To bohužel nemohu sloužit a z tohoto úhlu pohledu by jistě všechny mé reporty měly být na Magic-Guru.
Neberu Tvůj názor jako navážení se. Jen jsem si (vnitřně) potřeboval ujasnit, co tím "kvalitní článek" vlastně myslíš. Dal jsem si na reportu totiž docela dost záležet a strávil nad tím spoustu hodin....

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 1:12
já taky nepíšu reporty rozhodně krátkou dobu...

Autor: George @ 22. prosince 2011 7:51
mattes: myslim, ze se svym povysenym az vysmesnym pristupem budes ve zdejsich diskusich za chvili stejne "oblibeny", jako byl sveho casu Marcellus.

Pokud jde o report, tak sveho casu jsme na CMUS davali same takove (i mnohem horsi) a nikdo si nestezoval, ba prave naopak. Take psalo mnohem vic lidi a vychazelo mnohem vic clanku, protoze nikdo moc neresil veci typu "kolik je v textu chyb/je clanek napsany klucikem" na jedne strane, ani "co za to dostanu" na druhe strane. Ano, v te dobe jeste neexistoval Magic-Guru a po ctenarich se nechtelo, aby prispivali na provoz portalu. Nicmene si myslim, ze po jiste strance byl CMUS kvalitnejsi a to prave kvuli tomu, ze ho delali "lidi pro lidi" a za den jsme vydavali treba dva reporty/jine prispevky. Pokud bys tu rad videl jen same "profesionalni" prispevky, tak ja osobne tedy rozhodne ne, protoze bych si radeji zase cetl dva clanky za den, nez jeden za tyden.

Autor: whitehunter @ 22. prosince 2011 9:11
Já si taky nemyslim, že by report tohohle typu na CMUS nepatřil. Přečet sem ho celej a přišel mi docela dobrej. Jak už tu psal Ego, Legacy je hodně variabilní a s dobře postavenym homemade deckem se dá taky uhrát výsledek...

Autor: Czerna.Mysh @ 22. prosince 2011 10:09
V cem jsou mattesovy prispevky povysene? Tim, ze nikoho neurazi, vyjadruje svuj nazor a jeste to nezapomene na konec kazdeho prispevku pripsat? Mozna se trochu vic navezl do Arkana, ale to docela chapu, a kdybyste znali toho cloveka a jeho minulost, pochopili byste taky.

Autor: Flamberg @ 22. prosince 2011 10:23
Asi to nemá žádnou váhu, ale jakožto jeden z přispěvatelů si PŘEJU, aby tady byly i reporty tohoto typu. Jsou čtivé (až na pár slohových neobratností), májí hlavu a patu, odnesu si z nich nějaké informace.
Líbí se mi rozhodně víc než některé cestopisy o tom, jak kdo kde dobře zakalil a zahulil.

Autor: Llano @ 22. prosince 2011 10:30
Matýsku nebreč - už jsi velký kluk. Tak se podle toho chovej.

Autor: mik665 @ 22. prosince 2011 10:54
Chci vyjadrit podporu autorovi. Report je solidni, jak po jazykove, tak obsahove strance. Je pekne upraven a prehledny pro cteni.
Odpovida forme Reportaze (reportu), popisuje cestu autora turnajem, komentuje vystizne herni situace. Nevim, co by nekteri od reportaze chteli vice. Clanek neni o analyze formatu, ani jak postavit a hrat nejaky 1st tier deck. Je to na medium jako je cmus solidni reportaz, jako takova sem urcite patri.
Jistym wanna be pro (mattes) bych doporucil ke studiu taxonomii magicovych hracu Timmy, Johnny, and Spike( http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtgcom/daily/mr11b ). Nase spolecna hra je pro vsechny tyto archetypy hracu, tvurci hry to tak vzdy chteli. Cmus by mel byt u nas v Cechach mistem, kde se vsichni tri budou potkavat, diskutovat o strategiich a sdilet svoje zazitky z hry, kterou vsichni radi travi volny cas a budou se vzajemne respektovat. Takze priste prosim, wanna be pros, aby se nejdrive zamysleli nad skutecnosti, ze ne vsichni maji ke hrani mtg stejnou motivaci jako oni.

Autor: milape @ 22. prosince 2011 11:03
Viz Flamberg - podepisuji a tím plně souhlasím.
Článků od "pro-s" jiných než reporty jím popsaného typu jsem tu v poslední době moc neviděl.

Autor: Vincent @ 22. prosince 2011 11:13
flamberg to krasne vystihl :)

jinak jeste ad spatne sajdovani... jak spravne pouzit SB nevi temer kazdej druhej hrac, takze v tom bych problem nevidel :-) navic je rozdil, pokud sidujes proti decku, ktery z 99% znas (T1) nebo takhle na nejakym turnajicku proti rade rogue variaci.. kdy nikdy nevis, co vsechno muze prijit :)

Autor: joza @ 22. prosince 2011 11:18
na Pullitzera to nejni, ale na cmus je to imo v pohode. na reportu je videt, ze si s tim autor musel dat kopec prace. ocenuju, ze si jde zahrat legacku s home-brew. Jen tak dal!

Autor: George @ 22. prosince 2011 11:25
Czerna.Mysh: "Mozna se trochu vic navezl do Arkana, ale to docela chapu, a kdybyste znali toho cloveka a jeho minulost, pochopili byste taky."

Ne, nepochopili - jeho minulost totiz nijak nesouvisi s tim co se tu resi. Jde o ukazkovy priklad argumentum ad hominem.

Autor: Pobi @ 22. prosince 2011 11:26
Souhlasím s tím, že report sem patří a je vidět, že si s ním dal autor práci. Raději takovéhle reporty než třeba report z mistrovství republiky pokud by byl odfláklý "jen aby to autor měl z krku". Zatím je to 1:x ve prospěch toho, aby tady podobné reporty byly. I přes ochranu práv menšin si myslím, že tady fakt není o čem moc dál diskutovat.

Autor: Dravej_Stroj @ 22. prosince 2011 11:55
Naprosto super report! Nechápu, proč by tento report neměl patřit na cmus, a jako platící bych chtěl mít tady takových reportů více. Úroveň tohoto reportu od reportů "kalíme-hulíme" narcistických autorů/autora je teda pro mě o dost větší. A jak vidět, nejsem sám. Takže ještě jednou blahopřeju ;)

Autor: Czerna.Mysh @ 22. prosince 2011 11:56
mik665: Taktak, u vas v Cechach at si je Cmus jaky chce. U nas na Morave a ve Slezsku by takovy ale byt nemel:)

Autor: Vincent @ 22. prosince 2011 12:02
vyborne... opet cechy vs morava
omg, to sou snad ty tradicne nejhloupejsi diskuze, at uz minene vazne nebo ne, co tady jsou :-/

Autor: Czerna.Mysh @ 22. prosince 2011 12:04
Jako sry, ale me vazne ser...iritujou lide, kteri si mysli, ze Ceska republika=Cechy.

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 12:05
Czerna.Mysh: Pochybuju, že "tvůrci" CMUSu chtějí, aby byl určen pouze malé skupině PROs hráčů z ČR/SR a daleko početnější skupině nePROs (krásné slovo) byl určen Magic-Guru....

Autor: Czerna.Mysh @ 22. prosince 2011 12:11
Maissi: Ty jsi to ale vubec nepochopil. Ja se nehadam o to, komu ma byt Cmus urcen, jen ironicky upozornuju na to, ze Ceska republika vazne nejsou jenom Cechy, jak spousta lidi mysli.

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 12:15
Czerna.Mysh: No on to mik665 pravděpodobně napsal nevědomky. To Ty svým komentářem z 11:56 ho jen "bereš za slovo" a mnohem více vyvoláváš řevnivost Čechy vs Morava/Slezko.
Tahle řevnivost je beztak sranda. Existuje třeba už v rámci jednotlivých vesnic, ze kterých se však stávají nejlepší kamarádi, když fandí okresnímu městu. Okresní město má řevnivost s jiným okresním městem. Ale zase se spolu "spojí" pokud jde o Kraj. Kraje opět řevnivost mezi sebou, ale výš už jsme zase všichni kamarádi Moraváci. Pak nastává řevnivost Čechy vs Morava/Slezko. Jenže když se hrajenapř. MS, tak jsme zase všichni Češi respektive z České republiky....:)

Autor: tr00per @ 22. prosince 2011 12:52
report dobrej, urcite pis dal.

Cechy sou samozrejme lepsi jak morava, o tom nemuze byt rec :)

Autor: mik665 @ 22. prosince 2011 13:09
Morava, Morava? Neco mi to rika, ale proste si nevzpomenu :) Co ti na tvoji poznamku mam asi napsat, CernaMysko?

Autor: Vincent @ 22. prosince 2011 13:30
Czerna mys - Ceska republika = Cesko = Cechy + Morava + Slzeko. :)

Autor: Petrsvetr @ 22. prosince 2011 14:20
Maissi:Jenom si dovolim drobnou poznamku/radu k clanku."Spell Snare mne omezuje ještě i při vyhledávání jednomanových Seedcradle Witch / Wirewood Symbiote skrze Green Sun’s Zenith,...".Spell Snare te v tomto pripade rozhodne neomezuje,pac converted mana cost (CMC) zenithu je vzdy 1 at uz priplatis many kolik jen chces.A co se tyce sideboard planu proti plosnemu niceni,mohu doporucit Caller of the Claw,ktery,byt ti nezachrani rozestavene combo,dokaze soupere hodne potrapit,ne-li zabit.
Czerna.Mysh:Ty musis trpet silnym pocitem menecennosti,kdyz sis z vety "Cmus by mel byt u nas v Cechach mistem, kde se vsichni tri budou potkavat, diskutovat o strategiich a sdilet svoje zazitky z hry, kterou vsichni radi travi volny cas a budou se vzajemne respektovat." vytahnul to,ze autor poznamky do ni nezahrnuje Moravu.

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 14:22
hej to je fakt prdel, jaký jsem rozjel flame :D a přesně o to mi šlo :D to je tak, když přijdu domů, kecám s kámošem na icq, u toho hrajem poker a vznikne nápad vytvořit hádku na cmusu :) není možnost aby se nikdo nechytl, ale myslím si, že tentokrát jsem chytl tolik ryb, že mám na 10 let na Vánoce dopředu :D jinak přeju hodně štěstí ve zlepšování cmusu a k dalším finančním příspěvkům :) :) :)

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 14:28
Petrsvetr: zalez odkud si vylezl prosím tě :D :D :D
1. OBV, že nám vadí, když o ČR někdo mluví jako o Čechách, nebo snad bydlí všcihni v Čechách? Zkus říct ve Španělsku borcovi z Madridu, že je Katalánec, uvidíš, co se ti stane ;)
2. Jaktože nejde zelený zenith na 1 zkántrovat spell snarem? Jsi asi moc dobrý hráč a znáš dobře pravidla :) :) :) raději už nemluv, řekl jsi dvě akorát dvě hovna :)

Autor: Mortas @ 22. prosince 2011 14:32
Petrsvetr: s tím Zenithem se mýlíš... kovertovaný mana cost je součet jedné zelené + placené hodnoty X , tj pokud zaplatí zelenou +1 tak je CMC 2 a spellsnare má práci.... toto lze však obejít jak bylo uvedeno výše - zaplacením zelené +2 kde je náhle CMC 3 - spellsnare se nechytá a může hledat bytost s CMC jedna nebo dvě
Mattes kruci mluv mravně dobytku ;-)

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 14:35
nesnáším, když někdo dělá chytrého a přitom nemá pravdu...

Autor: Dravej_Stroj @ 22. prosince 2011 14:45
Petrsvetr:
202.3b When calculating the converted mana cost of an object with an {X} in its mana cost, X is
treated as 0 while the object is not on the stack, and X is treated as the number chosen for it
while the object is on the stack.

Autor: Dinik @ 22. prosince 2011 14:57
Já si rád přečtu jakýkoliv dobrý report a je mi jedno od koho je. Tento report byl hodně dobrý a těším se na další od tohoto autora. Na CMUS určitě patří. Legacy turnaj s 32 hráči je dobrá akce a report z ní je jistě přínos.

Autor: Petrsvetr @ 22. prosince 2011 14:57
Omlouvam se za spatny post.:)
mattes:Nevim proc bych mel borce z Madridu nazyvat Katalancem?Proste bych ho nazval Spanelem.Stejne jako budu jakehokoliv obcana CR nazyvat Cechem.Nevim co te na tomhle muze vytacet.;)

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 15:00
"Cmus by mel byt u nas v Cechach mistem, kde se vsichni tri budou potkavat, diskutovat o strategiich....." opravdu ti to přijde v pohodě? tak je u tebe něco špatně...

Autor: Napospas @ 22. prosince 2011 15:02
Vzhledem k tomu, kolik lidi si o tobe Mattesi mysli, ze jsi naprosty debil, tak je opravdu nemozne nevyvolat flame, at uz zaujmes jakekoli stanovisko k jakekoli otazce ,)

Autor: Petrsvetr @ 22. prosince 2011 15:04
Nerekl bych,ze je u me neco spatne.Proste CR=Cesko=Cechy,je to jen zkraceny/zjednoduseny vyraz pro CR.Neco spatne je na tom,hledat za tim nejaky problem.

Autor: Arkan @ 22. prosince 2011 15:06
Jen do mě ! Do mě se toho vejde... jinak czerna myshi ty vlez dořitko největšího kalibru ty mě nemáš jak urazit... plus mi bratr řekl, že na jedne kvalifikaci si ho porazil a on ti popřál dobrosrdečně hodně štestí a ty jsi ho poslal někam:))... jinak mattesi řešíme tu obsah reportů a ne mé či tvé neduhy mezi náma. Tak prosím mě tu nenazívej podvodníkem.

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 15:08
Napospas: Mohl by ses podepsat? abych věděl, s kým mám tu čest? :)
Petrsvetr: Měl bys vědět, že Česká republika (zkráceně Česko) se dělí na Čechy, Moravu a Slezsko, pokud ani tohle nechápeš a používáš pro celou republiku názdv Čechy, tak je to tím, že ti to přijde normální, ale je to špatně ;)

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 15:11
Arkan: Já te něnazííííííííívám nijak :D Ozveš se vždycky jen u reportu z turnaje, na kterém si byl nebo který si psal, protože si zaujatý. Kdybys na tom turnaji nebyl, tak ho ani nekomentuješ. A nazývat tě podvodníkem budu, protože jím jsi, tak ať lidi ví s kým mají tu čest a ať si na tebe na turnajích dávají pozor...

Autor: Petrsvetr @ 22. prosince 2011 15:14
Netvrdim ze zemepisne je Cechy nazev pro celou CR spravny,ale o tom se bavit nemusime.Proste je to bezne pouzivane ponevadz,"u nas v Cesku" mi proste nejde do huby.Tudiz neni duvod se rozcilovat nad tim,kdyz Moravaka nekdo nazve Cechem,pac to v 99,9% neni mysleno tak,jak ty to chces chapat

Autor: Arkan @ 22. prosince 2011 15:14
Matess: NC dál to řešit nebudu nehodlám si kazit den tebou:)) zvítězil jsi, lidi tě budou víc obdivovat doufám..

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 15:16
Arkan: já vím, děkuju :)

to all: pořád nechápu, co jsem řekl, tak špatného, řekl jsem svůj názor na to, že článek se mi nelíbí prostě. Nebo se snad všem líbí všechno? Vždycky je někdo proti. Já když jsem zjistil, že se vybírají peníze na chod Cmusu a s prohlášením, že se má kvalita zlepšit, jsem si asi představoval něco jiného, je to prostě věc názoru. Vám se všem článek líbí mě ne, to je vše :) nic víc v tom nehledejte :)

Autor: Arkan @ 22. prosince 2011 15:19
Mattes: NZ, gl ve tvé kariéře a přeju krásné prožití svátku

Autor: Flamberg @ 22. prosince 2011 16:15
Jak už psal mik665, tato celá diskuse je zřejmě hlavně o střetu Spike vs. Timmy. Z mattesových komentářů je zřejmé,že by si přál, aby na CMuS byly články pouze pro Spiky a články pro Timmíky vycházely na Magic Guru ("nechci nikoho urážet ani se mu smát a nechtěl jsem tady psát, držel jsem se, ale prostě tento článek patří na magic guru nebo jak se tomu nadává, ale ne sem...").

Na to samozřejmě hned místní Timmíci zareagovali jak na červený hadr, protože mají opět pocit, že se s nimi zametá.

Problém je v tom, že Timmíkové zřejmě skutečně mají "oprávněný" pocit, že by tu měly vycházet i články pro ně:
- níkde v záhlaví CMuS nečtu něco ve smyslu "Spike's Magic under Scope" nebo "Pros only, Casuals will be shot"
- Timmíkové taky přispěli na charitu
- podobně fungují i velké a oficiílní MtG weby (viz třeba wizardí Daily MTG)

Zakopejme tedy válečnou sekyru a buďme rádi, že tu máme články jak pro Spiky tak pro Timmíky. Co mají říkat chudáci Johnny? Ti si v češtině v podstatě nepočtou...

Autor: Rene @ 22. prosince 2011 16:32
George napsal: myslim, ze se svym povysenym az vysmesnym pristupem budes ve zdejsich diskusich za chvili stejne "oblibeny", jako byl sveho casu Marcellus.

Docela me zajima kde beres koule psat o oblibenosti :D

Autor: tiran @ 22. prosince 2011 17:49
mys+mattes: No ty vole... vy mate dost kluci.

Autor: zima @ 22. prosince 2011 18:16
Tak se přestaňte hádat, je to hra a komu se to nelíbí ať to nečte... mě to přišlo obsahově pěkné, jak po stránce popisu her a decku, tak po tý "nemagicový stránce" :)

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 19:53
mattes: Já se nehádám, mně naopak komentáře vysloveně baví....
Měl bych být za ten Tvůj flame vlastně rád. Pozvedl "Přečtení" reportu tak dvojnásobně a počet komentářů několikanásobně :).
Jinak Mattesi - jak velké zlepšení kvality CMUSu jsi si za svých 50 Kč představoval?!? :D

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 19:57
mattes: Pokud chceš někoho opravdu chytat za slovo (několikrát zmiňované Čechy) respektive za pravopis (něnazííííííííívám), tak by sis měl prvně zamést před vlastním prahem. Viz.:
""Cmus by mel byt u nas v Cechach mistem, kde se vsichni tri budou potkavat, diskutovat o strategiich....." opravdu ti to přijde v pohodě? tak je u tebe něco špatně..."
Píše se Ti a Tebe....

Autor: Troglo @ 22. prosince 2011 20:23
Omlouvám se za mou neznalost očividně ustálených výrazů "Timmy" a "Spike", tak pouze řeknu, že se mi článek hodně líbil a že si myslim, že může být i tady i na guru... Nevím, kde je ta hranice mezi kvalitními pro cmus dostatečnými články a těmi "timýkovskými" (nebo tak nějak), ale jak řekl flamberg, tak myslím, že tady každej nestojí o články typu "můj milý deníčku, včera jsem všechny rozrubal v Amsterdamu s mojí Tier 1 kanadou, dneska sem byl a dneska jsme kalili až do fialova"... Pro mne je přínosem každý report a tenhle se mi líbil, protože na mě autor nemluvil tak často nějakou cizí řečí a nečišela z něho taková povýšenost autora, jak tomu bejvá u jiných nejmenovaných lidí....
Když jsem si ale projel komentáře, chce se mi blejt.
mattes: když už chceš něco autorovi sdělit, tak to udělej hned a nenech se od ostatních prosit - 1. důkaz tvé naprosté poavýšenosti nad ostatními... a když už to z tebe dostaneme a ostatní třeba nesouhlasili, tak tvůj nepatrně obranný koment "to sem rád, že sem rozjel takovou flame a o to mi přesně šlo!" atd atd svědčí o naprosté vychc... však už víš, co tim myslím. Vim, žes "pouze vajádřil svůj názor" tak s náma aspoň nemusíš "vyjebávat". stejně tak tvoje reakce na příspěvek petrasvatra (omlouvám se, pokud jsem to spletl ;-) ) byla nepřiměřená - občas se někdo holt splete, tak na něj nemusíš hned házet bláto. Klíďo si vytvoř (pokud jsi togho schopen) svou informační stránku, ved ji a zaplňuj ji reportážemi o tom, jak jsi dostal další hroudy PW bodů, jak sis povodil Brno a jak jsi zkrátka nej. Přeju hodně štěstí v magicu.
k diskuzi rozjeté czernoumyshi se snad ani nebudu vyjadřovat - prostě se vracíme do dětských let a libujeme si ve slovíčkaření...
Omlouvám se za tento výlev mé momentální nálady, potřeboval jsem však ze sebe tu zlobu nějak dostat :-)

Autor: George @ 22. prosince 2011 20:31
Rene: a co ja s tim? Pokud vim, nejsem placeny za to, abych ti tu zodpovidal a vysvetloval vsechno, co te zajima. :)

PS. nejak mi nedochazi co to meni na pointe meho prispevku. Nebo take nedokazes diskutovat jinak, nez s pomoci logickych klamu?

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 21:13
Maissi: 1. A víš kolik jsem napsal článků zadarmo pro Cmus? Víš kolik bych za ně dostal boosterů? Můžeš si to přepočítat na peníze a myslím si, že ti vyjde částka kolem 1000Kč, ještě něco?
2. Odkdy se píše Ti a Tebe? To mi vysvětli :))))

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 21:39
mattes: 1. Bavíme se snad o zlepšení kvality článků nyní. Nikoli před 1-3 lety....
2. Výňatek z Pravidel českého pravopisu:
Velké písmeno se píše
1. jako výraz úcty
a) v dopisech u osobních a přivlastňovacích zájmen druhé osoby: Ty, Tebe, ..., Tvůj, Vy, Vám, ..., Váš;
V těchto případech lze napsat velké písmeno vždy, ať píšeme jednotlivci, několika osobám, nebo kolektivu. Malé písmeno u všech uvedených zájmen naznačuje, že jde o dopis soukromý, důvěrný.

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 21:47
Maissi: 1. však ano, bavíme se o současnosti. od doby, kdy přišly s oznámením jsem napsal dva reporty (hodnota cca 1000Kč), pořád tomu nerozumíš?
2. pořád to ale není chyba napsat malé písmeno :)

Autor: Maissi @ 22. prosince 2011 21:53
mattes: Když to podáš takto, takmáš pravdu u obou bodů....

Autor: mattes @ 22. prosince 2011 21:57
já se fakt nechci hádat, nemám to zapotřebí. i já dělám chyby a neříkám že ne a hlavně já nepíšu reporty abych lidi něčemu přiučil, ale abych lidi pobavil, takže mé reporty přínos asi nemají nikdy.

Autor: Llano @ 22. prosince 2011 22:51
mattes: Tu potřebu dělat ze sebe šaška, který chce bavit lidi, jsi v sobě objevil v kolika letech, prosímtě?

Autor: joza @ 22. prosince 2011 23:26
mattes:je to jen muj pocit, ze nemas co na praci? :-)
kdyby se ti report "jenom nelibil", tak ti na to staci 1 komentar a ne tech dvacet, nebo kolik jsi jich tady uz vyplodil...
ostatne...my z CECH (vetsina) nevime o Arkanovi nic. Ty ho oznacujes za podvodnika. To je docela zavazne obvineni, ktere by se sluselo vysvetlit.

Autor: KulisekCZ @ 23. prosince 2011 0:19
No a ono je fakt zvlastni, ze se nam Matysek neozval na komentar uzivatele "troglo", ktery to, dle meho nazoru, shrnul naprosto skvele a trefne ;). Copak mistre, dosly slova?

Autor: Maissi @ 23. prosince 2011 0:38
No nic. Přeji hezké Vánoce a užijte si vy hráči tier 2-3 decků dnešní legacy u Scootra....:)

Autor: mattes @ 23. prosince 2011 0:48
joza: pokud o tom nic nevíš, zeptej se ostravských rozhodčích nebo Arkana samotného ;)

nemám k ostatním věcem co dodat, jsem svobodný člověk a můžu si komentovat kdy chci a co chci nebo snad ne? :)

Autor: cour @ 23. prosince 2011 9:54
v rámci nějaké kategorie "report z turnaje" hodnotím článek vysoko. opravdu je pravda, to, co už psal ego, že na legacy i s tier 2-4 deckem se dá uhrál výborný výsledek. navíc (vyjma zuzy cupu) je 32 hráčů velmi slušná účast. hodně štěstí dál, třeba se střetneme v brně.
mattes: nevím, jak moc sleduješ eternal formáty, ale dle mě je velký rozdíl metagame na standardu/modernu a legacy. homemade monocolor balíky válí a občas něco uhrají i na SCG.
report dle mě patří sem na cmus klasik. díky za něj.

Autor: Lobo @ 24. prosince 2011 0:53
Za me a redakci: tenhle clanek jsem si precetl jeste kdyz tu nebyl ten flame a prijde mi v pohode. Presne takovou pohodovou atmosferu od turnaje cekam a chci potkavat takovi pohodovi lidi i na turnajich.

CMUS neaspiruje a ani v budoucnu nebude "pouze pro TOP 100" hracu v CR, nybrz chceme byt uzitecni pro vsechny hrace MTG v CR (a i SR).


Autor: Jawori @ 24. prosince 2011 12:58
to Joza: ohledně arkana má mates pravdu, jednou dostal DQ a ani to ho nezastavilo a historky o něm se šíří s tím, že není důvod jim nevěřit (kdyby se mattes uvědomil a zavolala na něj na MR rozhodčího tak má DQ a ban na dva roky)...

Autor: VojtaM @ 24. prosince 2011 14:49
Autor se snažil podělit se o svoje postřehy a úspěchy a je to dobře. Článek je pěknej a jen tak dál. Jako hráče legacy mě tyhle články baví. I když se divim, co to tam na dálném východě hrajete za smetníky :D ale je to fajn, magic je hlavně o zábavě. Přijeďte se někdy bavit do Prahy na nějakej větší turnaj.

Autor: Maissi @ 24. prosince 2011 22:38
VojtaM: Tady na dálné východě hraju takový smetníky asi jenom já :D. Drtivá věština hráčů má více či méně upravené známé decky. Jak jsem již psal - často potkáš AMERIKu, BANT, DREDGE, KANADu, RUG a UW apod. Myslím, že 32 hráčů na sobotním legacy turnájku je hodně solidní počet.
Do Práglu je to holt daleko :(....

Autor: Melda @ 25. prosince 2011 1:46
Ja musim konstatovat, ze se mi clanek velice libil a jen vic takovych reportu na cmusu. O tier 1 balicich si muzu precit mnoho uzitecnejsich clanku na zahranicnich webech a popis ceske sceny na regionalnich turnajich mi prijde zajimavejsi nez matesova honicka - jak jsem uhral dalsi milion PWP nebo jak se to pise :) Prave kvuli tomuhle pristupu je dnes na cmusu mnohem mene zajimavych clanku, nez byvalo drive... Tudiz jen tak dal :) Jeste jsem chtel pripojit neco o Cechach, morave, podvodnicich a dalsich nerestech, ale jsou tedka ty Vanoce, tak nechame kluky na Uralu chvili odpocivat a srandu si z nich zacnem delat zase az po novem roce :)

Autor: Std @ 25. prosince 2011 14:18
"Jako sry, ale me vazne ser...iritujou lide, kteri si mysli, ze Ceska republika=Cechy." to si muze myslet jen kreten ze si to nekdo mysli omg

nevim proc by sem clanek nemel patrit, erudice autora mozna pochybna, decklist taky, ale je z toho citit nadseni a me to pobavilo ac elfy nesnasim.. je to kurva reportaz ne habilitacni prace.. zadnej velkej rozdil mezi timhle a Mattesem nevidim, uz to ze za to dostavate boostery je moc, tak nevim co to je za klauni zas todleto

Autor: VojtaM @ 25. prosince 2011 16:44
Std: Ty hlášky na dálnej východ atd je jen legrace:) Taková hra.. Například, i když nepocházim z Prahy, tak na dálném východě mě taky mají často za pražáka. Podle tvýho komentáře nadhled máš, tak ho trochu můžeš použít i na tohle.
Report je ale fakt pěknej, jen škoda, že je tu pár honičů ega, kteří si myslí, že to sem nepatří atd..

Autor: Maissi @ 25. prosince 2011 19:33
Std: Za tyhle reporty nic nedostávám. Rád si přečtu jakýkoli článek (a nic mne to nestojí), tak proč taky občas nepřispět svou troškou do mlýna (taky zadarmo)....

Autor: Melda @ 26. prosince 2011 17:07
Std : Neboj, vime, ze Cechy nejsou cela Ceska republika. Tech kouli, co si za sebou vlacime na nohou, si nejde nevsimnou ;)

Autor: Std @ 27. prosince 2011 18:20
to neni toliko legrace jako demence ve stejnym stylu commentu jako ze tam nebo jinde ma bejt mekky I tvrdy X, fň, pomlcka nebo spojovnik

Maissi - to nebylo obvineni... spis pousmani se dvoum reportum za litr

Melda - Cechy nejsou cela Ceska republika vis mozna poslednich 15 let a osobne si tim nejsem dosud jisty, ne ze by to nebylo jedno =)

Autor: VojtaM @ 28. prosince 2011 10:32
Std: Přesně kvůli lidem tak moudrým, jako jsi ty, si pražáci dělají z východních týpků legaci.. Jen tak dál, pověz mi ještě co dalšího je demence a jak moc tě to irituje :D

Autor: Std @ 28. prosince 2011 12:30
jsem polichocen, ovsem vzhledem k slovum jako "stejnym" a "bejt" to nebude uplne bystrej tip...

demence by byla napr. dalsi pokracovani teto diskuze =)

Autor: VojtaM @ 28. prosince 2011 21:45
Peace
Až bude v brně Zuzycup, tak tam nejspíš přijedu a místo diskutování v přátelské atmosféře zahrajeme.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Reklama
Diablo 3 - Key
Vytiskout  

© 2010 CMUSInformacni server pro hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí