18. května 2012
Novinky

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

1. ledna 2012
(Staro) Nové balíčky na Legacy #5
Autor: Lobo @ 21:23 :: 2030 Přečtení :: 20 Komentáře :: :: Eternal
 

Zdravím příznivce Legacy. Ve světě našeho oblíbeného formátu se událo tolik důležitých věcí, že to stačí na nový článek. Turnaje série SCG Open a SCG Invitational, suspendování jednoho z TOP amerických hráčů Alexe Bertonciniho a došlo i na poslední dobou tolik diskutovaný Banned List.

Začnu pěkně pozpátku, ať v tom není nepořádek J

20. prosince byl Wizardy oznámený nový Banned List. Snad na všech zahraničních serverech (samozřejmě i na CMUSu) se diskutovalo o možnosti banu Brainstormu, jednoho z pilířů modré barvy na Legacy. Spekulovalo se i o odbanovaní několika karet, například Land Taxu.  Proto jsem i já netrpělivě čekal s napsáním posledního letošního článku a pročítal nejrůznější diskuse. Žádné drama se nakonec nekonalo a pro Legacy žádná změna.  Takže jen pro úplnost informace, Modern přišel o Wild Nacatla a Punishing Fire.

Alex Bertoncini a jeho opakované podvádění se také rozebíralo snad všude a ještě dříve, než ho Wizardi suspendovali na 18 měsíců. Vítěz SCG Invitational tak dodatečně přišel o finanční bonus 10 000 dolarů. Bylo suspendování oprávněné? Postupovalo SCG správně při nevyplacení již odevzdaného šeku? Udělejte si vlastní obrázek, informací i flame je všude plno.

A tím už se dostáváme k samotným turnajům. Série SCG Open pokračovala v Charlotte a byla doplněna i o Invitational, kde se utkali ti nejlepší hráči celé letošní série plus vítězové kvalifikací ve formátech Legacy a Standard.

Invitational vyhrál(později byl díky podvádění o vítězství zpětně připraven) Alex Bertoncini, který hrál na Legacy Bant Stoneblade .

Celou TOP8 pak najdete ZDE a Legacy decky s 18. a více body ZDE. Odkaz na TOP16 z Open, která patřila k největším(325 hráčů) v celém roce, pak ZDE.

Kromě známých Tier 1 balíčku se v rukách top hráčů objevilo i několik (staro)nových balíčků, kterým se tu dnes budu věnovat podrobněji.

 

U/R Delver

Dvojice Snapcaster a Delver vesele dominuje Magicu napříč formáty. Po opatrném zkoušení obou zmiňovaných karet v Team Americe či znovuzrozeném Canadian Thresholdu se objevily balíčky přímo zaměřené na využití těchto modrých pecek. Mezi ně patří i U/R Delver Aggro.

Základ balíčku vychází Canadian Thresholdu (o kterém si můžete přečíst v posledním článku). V americe je ve větší oblibě verze se Snapcasterem místo Mangusty a splashování zelené jen pro Goyfa a případně nějakou tu sidovku asi zbytečně komplikuje manabase. U/R verze je tak manově stabilnější a nemusí se bát Wastelandů. To podstatně zjednodušilo hraní celého balíčku, už můžete bojovat jen se soupeřem a ne s vlastním balíčkem.

Hrají se hned dvě verze. Jedna spoléhá na větší agresivitu s Goblin Guide a minicombem Snapcaster / Price of Progress, druhá je kontrolnější s Wastelandy.

 
U/R Delver Andrew Shrout
Main Deck Sideboard
4 Delver of Secrets
4 Goblin Guide
3 Grim Lavamancer
3 Snapcaster Mage
4 Brainstorm
2 Daze
2 Fireblast
3 Force of Will
4 Lightning Bolt
3 Price of Progress
3 Spell Snare
4 Chain Lightning
3 Ponder
2 Island
2 Mountain
2 Arid Mesa
3 Misty Rainforest
4 Scalding Tarn
4 Volcanic Island
1 Wooded Foothills
3 Pyrostatic Pillar
2 Sulfuric Vortex
1 Force of Will
3 Pyroblast
3 Submerge
3 Surgical Extraction

 

 


Agresivnější verze spoléhá na rychlý start v podobě Delvera nebo Goblin Guide, zrušení všeho nebezpečného a doražení soupeře pomocí Price of Progress/Fireblast. Goblin Guide dodá soupeři nějakou tu landu navíc a Price of Progress má šanci udělit více zranění. V ideálním případě je možné zahrát Price of Progress podruhé a podržet si ho pomocí FoW nebo Daze. To už by soupeř s 3 a více duály neměl přežít.

Balíček doplňují Grim Lavamanceři, Bolty, Spell Snare a proliz (Brainstorm/Ponder).

Sideboard obsahuje 4. FoW proti combům a U/R klasiku v podobě Submerge, Flusterstorm, Pyroblast/REB. Nově pak Sulfuric Wortex, Pyrostaric Pillar, Smash to Smithereens a to vše doplňuje Surgical Extraction.

Tato verze bez Wastelandů je i relativně levná, 4x Volcanic Island určitě není nutností.

Než se pro balíček rozhodnete, doporučuji prověřit lokální metagame. Goblin Guide není moc dobrý proti Zou. Na druhou stranu máte možnost zabít soupeře se 14 životy pomocí Price of Progress a Snapcastera.

S Wasteland verzí, která je o něco více kontrolní, uspěl na SCG Invitational Adam Prosak. Ten byl po suspendování Alexe označen (pokud vím, nedostal žádnou cenu) za vítěze.

 

U/R Delver Adam Prosak
Main Deck Sideboard
4 Delver of Secrets
4 Grim Lavamancer
4 Snapcaster Mage
4 Brainstorm
1 Daze
3 Fire / Ice
3 Force of Will
4 Lightning Bolt
3 Spell Snare
2 Vendilion Clique
4 Chain Lightning
3 Gitaxian Probe
2 Ponder
2 Island
2 Mountain
2 Misty Rainforest
4 Scalding Tarn
4 Volcanic Island
4 Wasteland
1 Wooded Foothills
1 Force of Will
2 Hydroblast
3 Price of Progress
3 Pyroblast
3 Smash to Smithereens
3 Surgical Extraction

Změnu doznalo i složení potvor, místo 4x Goblin Guide najdeme plný počet Snapcasterů, Lavamancerů a 2x Vendilion Clique. Playset  Wastelandů odsunul Price of Progress do sideboardu. Trošku překvapením je 3x Gitaxian Probe, ostatní je plus mínus stejné. Balíček obsahuje pouze jednu Daze a Stifle chybí úplně. Sází tedy na fakt, že soupeř bude především s Daze počítat a bude hrát kolem ní, hlavně když mu tu jednu ukážete. Co se Stifle týče, mě v balíčku chybí. Je pravda, že on draw je o dost horší a dobrou ruku pak posuzujete podle úvodního hodu kostkou, ale svůj význam určitě má.

Pox

Výborný deckbuilder (NO RUG) a Online World Champion Reid Duke oprášil pár starších černých karet a poskládal novou verzi Poxu. Karty jako Nether Void, Nether Spirit či Cursed Scroll nevídáme na Legacy příliš často. Základním kamenem je nová Liliana, která je v prvním kole přes Dark Ritual hodně přísná. Ostaní už je klasika, Hymny, Sinkhole, Smallpox, edicty a další discard. Skladba zemí je též tradiční, Mishrovky, Wastelandy, Urgborg a Swampy.

Pox Reid Duke
Main Deck Sideboard
3 Cursed Scroll
2 Nether Spirit
4 Dark Ritual
1 Spinning Darkness
4 Liliana of the Veil
4 Hymn to Tourach
3 Innocent Blood
4 Inquisition of Kozilek
1 Pox
4 Sinkhole
4 Smallpox
1 Nether Void
13 Swamp
4 Mishra’s Factory
4 Wasteland
4 Urborg, Tomb of Yawgmoth
2 Pithing Needle
4 Engineered Plague
2 Leyline of the Void
2 Extirpate
2 Spinning Darkness
2 Perish
1 The Abyss

V sideboardu je opět klasický černý hate, Mory, Leyline, Extirpate, Perish. Zajímavé jsou pak 2x Spinning Darkness (1x v základu), které jsem viděl naposledy snad v Necropotenci na hodně starém Extu (tenkrát ještě nerotoval). Proti potvorám určitě dobrá volba, stejně jako The Abyss.

Přijde mi to spíše jako PetDeck, ale Pox umí být nepříjemný a porazit cokoliv. Opět se jedná o levnější balíček, než bývá na Legacy běžné.

G/B Explorer Rock

Další tradiční balíček, G/B Rock, zažívá renesanci. Tentokrát díky Calebu Durwardovi, zmámemu Rogue hráči, který vždy přijde s něčím novým/vlastním. Mezi jeho nejznámější balíčky patří například U/G Vengevine Survival.

Rock je balíček založený na kontrole a karetní výhodě, především v kartě Pernicious Deed (dříve se hrál se Survivalem). Prakticky každá karta v balíčku generuje karetní výhodu, Witneska, Grave Titan, perník, atd..

Tradiční rampa v podobě Llanowara nebo Birds of Paradise je nahrazena Green Sun's Zenithem pro Dryad Arbor či Veteran Explorera. Když Vám neumře při bloku, poslouží jako náboj do Cabal Therapy. Explorer je výborný proti deckům s minimálním nebo nulovým počtem základních zemí, ale takový U/W control pěkně nakopne.

 

G/B Explorer Rock Caledb Durward
Main Deck Sideboard
2 Sensei’s Divining Top
1 Deranged Hermit
2 Eternal Witness
2 Grave Titan
1 Kitchen Finks
2 Scavenging Ooze
4 Veteran Explorer
1 Wall of Blossoms
1 Wickerbough Elder
3 Pernicious Deed
2 Dismember
1 Go for the Throat
2 Thrun, the Last Troll
1 Liliana of the Veil
4 Cabal Therapy
4 Green Sun’s Zenith
3 Hymn to Tourach
3 Maelstrom Pulse
4 Forest
3 Swamp
4 Bayou
4 Misty Rainforest
4 Verdant Catacombs
1 Wooded Foothills
1 Dryad Arbor
1 Phyrexian Tower
1 Nihil Spellbomb
1 Tormod’s Crypt
2 Faerie Macabre
1 Kitchen Finks
2 Extirpate
4 Mindbreak Trap
1 Gaddock Teeg
2 Liliana of the Veil
1 Damnation

Další karetný výhodu generují Hymn to Tourach či Maelstrom Pulse, Pernicious Deed je samozřejmostí. K zabití soupeře poslouží Grave Titan nebo Thrun. Následují zenithovatelné chuťovky, univerzální Witneska, veverkář, Kitchen Finks a Blosomka proti aggru. Na nepříjemné artefakty nebo enchantmenty je zde Wickerbough Elder a jako graveyard hate poslouží Scavenging Ooze. Sensei's Divining Top se rovněž kombí s perníkem a umožňuje připravit si karty na vršku knihovny do doby, kdy budou potřeba.

V Sideboardu je 2x Liliana of the Veil (1x již v základu), pár dalších karet proti aggru a hřbitovu. Playset Mindbreak Trap a Gaddock Teeg mají za úkol zastavit/zpomalit combo.

Poslední turnaje opět ukázaly, že Legacy je v současnosti zdravým formátem a stále dokáže být variabilní.

I levnější balíčky mají šanci se prosadit a proto neváhejte experimentovat s oblíbenými kartami.

Tím se s Vámi pro tento rok loučím a přeji všem plno Magicových úspěchů do roku 2012!

-Dafrigo

Hodnocení
Komentáře
Autor: sawter @ 1. ledna 2012 22:13
Tak tohle je přesný : už můžete bojovat jen se soupeřem a ne s vlastním balíčkem. :D

Pěknej článek

Autor: HavranRyc @ 2. ledna 2012 0:12
Jaká je přibližná cena toho poxu? Díky

Autor: Aggrokumano @ 2. ledna 2012 3:54
Havran: asi 500 doláčů (vygenerovaná cena na mtgpulse)

Autor: indian @ 2. ledna 2012 12:13
Rock s explorerem vypadá zajímavě. Skoro jak moje pokusy hrát vinice, ale ty jsou ještě nebezpečnější imo.

Autor: Dafrigo @ 2. ledna 2012 20:03
Vinice se moc nekomběj s perníkem.

Autor: Vincent @ 2. ledna 2012 21:09
@dafrigo - je super, ze pises o legacce! vzdycky clanek zvedave otevru... a vubec nic se v nem nedozvim.:-(
pokud nekdo alespon trochu hraje jakykoli konkretni format, pevne verim, ze si obcas odevre nejakou databazi listu a mrkne se, co prave frci, co se umistuje, co vyhrava. a tvuj clanek, resp. clanky, jsou jen prekopirovane decklisty poslednich 3 turnaju s ucasti nad 300+ lidi (cisla nebrat do slova! :-)), jinak se v nem vubec nic nedozvim.. a to je skoda. kdyby byl alespon u decku jako je treba explorer nejaky hlubsi rozbor nebo tak.. hned by to bylo zajimavejsi. stejne tak afera s podvody na scg... to by mohlo byt take zajimave napsat par radku konkretneji. na cmus koukam prave proto, ze me nebavi tyhle veci googlovat.:) nechci byt skarohlid, pokud to ostatni vidi jinak, ale tyhle clanky proste pusobi uplne zbytecne :-/

Autor: Ride @ 2. ledna 2012 22:50
Je to smutny, ale musim souhlasit s Vincentem.

Autor: mathes @ 3. ledna 2012 11:43
Bohuzel taky musim souhlasit s Vincentem.

Pro me, jakozto hrace, kterej si jednou za uherak pinkne legacku na MWS to jsou i docela zajimavy informace, nicmene to je hlavne proto, ze clanky jinde o legacce proste ignoruju (a taky jich neni nijak extremne hodne)

nicmene opet je tu zminen ban A.B., a neanglicky hovorici ctenar ma proste opet smulu a dozvi se leda kulovy (to nastesti neni muj pripad)...

takze za me jsou to 3 hvezdy z odrenejma usima

Autor: HavranRyc @ 3. ledna 2012 15:59
A o co s tím A.B. vlastně teda šlo? Pro nás neangličtináře. Díky

Autor: George @ 3. ledna 2012 17:32
Kdyz jsem v rijnu psal, ze se S. Mage bude hodne hrat podobne jako Goyf a ze o 40% u nas jeho cena dolu opravdu nepujde, tak se mi tu par lidi trpelive snazilo"vysvetlit" jak jsem mimo a pajada tipoval, ze o Vanocich bude stat 350 Kc - tak se jen v kontextu tohoto clanku pripominam, ze vam to panove trochu nevyslo. Mame tu leden a cena je 579 Kc (na eBay jsem nasel nejlevnejsiho za cca 483 Kc). :)

Autor: Dafrigo @ 3. ledna 2012 20:38
To Vincent, Ride a Mattes: Souhlasím s Vámi(odřené 3 hvězdy bych teda nečekal, nějak si vyměknul:)), i podle mě jsou moje články(a jim podobné) zbytečné a nic se znich nedovim. Serii SCG sleduji většinou živě, Top16 decklisty projíždím hned po turnaji, s U/R Delverem mám již cca 50 her natestováno.
Ale již v jednom z prvních článků jsem psal, že moje články jsou pro hráče, kteří nemájí možnost nebo nechtějí hledat decklisty nebo sledovat metagame. Pro ostřílene borce je to pochopitelně odpad. Snad se tu najde pár hráčů, pro které jejich přečtení nebyla ztráta času.
Co se aferky ohledně Alexe týče, tak mě osobně nepříjde nijak zvlášť zajímavá a dost pochybuji otom, že by článek o suspendování amarického hráče někoho(kdo neni schopný nají veškeré info v jednom vlánně na Source) zajímal.
Ale mám pro Vás i dobrou zprávu. Tento článek byl můj poslední pro cmus, takže už tu nebudu zbytečně zabírat místo a nemusíte moje zbytečné články číst :)

Autor: ZUZY @ 3. ledna 2012 21:23
Ahoj Davide,

Jak je vidět, tak lidi to zajímá. Pokud to napíšeš, tak to bude pro spoustu lidí zajímavej článek.

ZUZY

Autor: ZUZY @ 3. ledna 2012 21:28
Jinak končit s psaním na CMUS by byla škoda.

ZUZY

Autor: Hygeras @ 3. ledna 2012 21:52
Dafrigo, zbláznil ses? Proboha, piš dál, tvoje články jsou bezva!

Autor: Vincent @ 3. ledna 2012 21:54
Dafrigo: ja se nepovazuju za ostrileneho borce. ale dovolim si jedno smele tvrzeni a sice, ze bych mohl byt typicky legacy hrac u nas. mtg hraju uz hrozne dlouho, nekdy snad od 96/97, tim padem mam slusny pool, jako dualy a podobne. rozsirena legacka je tak pro me dobra volba, protoze vicemene vsechny karty na ni mam a playset nejakych snapcasteru nebo stoneforgu si holt nejak za ten sezenu. mtg hraju rad, ale nejsem naprosto nijak ambiciozni, hraju fakt jen pro poteseni ze hry. nebavi me googlovat si kazdou prkotinu nebo se prokousavat XXX stankama o necem konkretnim. na cmusu si vzdycky rad neco o legacce prectu, rada clanku tady byla fajn, na urovni, a prinosnych (libily se mi treba ty od sas i batory nebo od kraftaka). ocenim, kdyz je ve clanku neco zajimaveho, napada me dokonce jeden priklad a sice od lukase, ktery kdyz hral tusim ugandu, tak napsal, ze dava prednost llanovar elfovy oproti noble hierarchovi, protoze muze zabit v te dobe hojne hraneho goblin lackeye. tohle je presne ten typ zajimavych postrehu (napriklad), co mi v clanku (a nejen tvem) chybi. psal si, ze pises shrnuti pro hrace, co si nechce nebo nema moznost decklist najit.. to mi pride jako slaby argument, protoze kouknout se treba i jednou za mesic na nejaky morphling.de a projet, jak jsem uz vyse zminoval, top8 decklisty nejvetsich dvou tri turnaju je uz snad jakasi nepsana povinnost.:) snad jsem vyjadril myslenku nejak smysluplne.
jinak jak psal zuzy, byla by skoda, kdybys s psanim prestal. ,-)

Autor: Vincent @ 3. ledna 2012 21:55
a btw UR delver se mi libi, takze treba kdybys napsal vice k nemu, byl bych osobne jenom rad :)

Autor: Ride @ 3. ledna 2012 22:36
Dafrifo - nepovazuju se za zadnyho ostrilenyho hrace. Ve hre delam tunu chyb a nepresnosti. MTG hraju pouze pro zabavu. Nezajima me, kolik mam DCI bodu nebo ted tech novych, co muzu na turnaji vyhrat, jaky je nejlepsi balik. Hraju co me bavi, na co mam karty a taky kdyz dostanu doma volno :-). Pro me je nejdulezitejsi si dobre zahrat. Legacy je u me jasna volba, bo hraju od Alianci. Na baliky se divam pouze na strarcity, clanky zadne nectu, anglicky neumim.
V legacy clanku ale cekam spis rozbor nejakyho konkretniho decku se sidem + vychytavky jako prekvapeni pro oponenta. Ne okopirovany decklisty. Nebo report z nejakyho turnaje, i kdyz se treba uplne nedarilo.
ze pro cmus uz psat nebudes je skoda, tve clanky jsou pro lidi zajimave. Pres 1200 shlednuti, ale co se da delat. To ze nekdo napise kritiku je spise duvod k zamysleni jak to zlepsit. Ne skoncit.

Autor: Vincent @ 3. ledna 2012 23:02
v podstate souhlasim s ridem.. a snad je nas vic takovych. :-)

Autor: milape @ 5. ledna 2012 19:54
Davide, nenech se odradit a rozhodně piš dál. Mě osobně se tvoje články líbí a jsem spokojen s obsaženými informacemi.
Nikdy se článek nebude líbit všem a ti, co se jim líbí, většinou commenty nenapíšou. Spíše se ozve druhá strana.
Tak se nenech odradit, ne každý je mistr na Legačku a každý nějak začínal..což mám dojem hodně lidí už zapomnělo :-)

Autor: Vincent @ 5. ledna 2012 20:49
praveze tady nikdo majstr na legacku neni, proto bychom radi vice informaci, pokud to nebylo pochopeno :)
clanky pouze formou decklistu shrnuji top 8 cca tri nejvetsich poslednich turnaju. pokud jsou clanky urceny jen a pouze tomu, pak je to naprosto v poradku. pokud to ma prumernemu hraci (za ktereho se povazuji :)) neco dat, ocekaval bych trochu vic, vetsi hloubku, vice zajimavosti, vice postrehu... nez jen prekopirovat decklist.:-(
me posty zde mely byt konstruktivne kriticke, zadny hate nebo osobni vypady, pokud by to tak nahodou nekomu vyznivalo... coz bych moc nerad :)
jsem moc rad, ze sem vubec o legacce nekdo pise, ale preci jen bych se z toho rad neco malo dozvedel :-P

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Reklama
Diablo 3 - Key
Vytiskout  

© 2010 CMUSInformacni server pro hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí