19. dubna 2014
Novinky

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

3. března 2012
Páteční limited 98
Autor: kosaak @ 11:39 :: 1418 Přečtení :: 6 Komentáře :: :: Páteční limited
 
Vítejte u dalšího článku ze série Páteční limited! S edicí Dark Ascension už se může nějaký ten pátek vesele draftovat a protože rozbor common + Sorin máme úspěšně za sebou, tentokrát budou na programu uncommony. Hodnocení jako obvykle na škále od jedné do deseti, cokoliv se známkou pět a méně bych v maindecku viděl jen nerad (byť to může být obstojný materiál do sideboardu), naopak 6 a víc se do balíku vejde bez problémů.
 
 
 
 
2WW
Enchantment — Aura Curse
Enchant player
Enchanted player can't cast more than one spell each turn.
 
Na limited má tahle karta bohužel zcela nulové využití. Past in Flames sice ve formátu najdeme, ale postavit k němu zbytek komba není na draftu zrovna nejlehčí.
1/10
 
 
W
Instant
Target permanent you control gains protection from the color of your choice until end of turn.
Fateful hour — If you have 5 or less life, instead you and each permanent you control gain protection from the color of your choice until end of turn.
 
Celkem pěkný combat trik, který se do balíku často vejde, netřeba jej však brát nějak vysoko. Podobnou roli, kterou bude Faith’s Shield hrát, dokáže na limited splnit celá řada dalších karet a v prvním boosteru bych se nebál, že nějakou ještě nenaberu.
5,5/10
 
 
2W
Creature — Human Soldier
1/4
Fateful hour — As long as you have 5 or less life, other creatures you control get +1/+4.
 
Slušná bytost z kategorie „Horned Turtle“, která dokáže být opravdu nebezpečná na pěti a méně životech (byť se na využití téhle ability nejde vždy spolehnout, pokud soupeř není úplný mamlas). Agresivní balíky typu G/W o Ironwrighta mít zájem nebudou, ve spoustě jiných archetypů se ale hrát dá.
6/10
 
3W
Creature — Spirit
2/2
Flash (You may cast this spell any time you could cast an instant.)
Flying
When Hollowhenge Spirit enters the battlefield, remove target attacking or blocking creature from combat.
 
Mám pocit, že Hollowhenge Spirit vypadá výrazně lépe, než jaký ve skutečnosti je. I když jeho abilita působí celkem roztomile, obvykle vám přidá pár životů a jednou za uherský rok vám možná i přinese karetní výhodu, když se soupeř neprozřetelně rozhodne double-blockovat, čísla na téhle kartě však hovoří jasně a Hollowhenge Spirit je stále letadlo z kategorie Abbey Griffin, což patří spíše k horšímu průměru. Výhodou tohohle Spirita je to, že se nachází na stejném slotu jako instantní Bone to Ash, Griptide a Nephalia Seakite, což vám občas v bílo-modré pomůže soupeři trochu zamotat hlavu, ovšem i tak bych tuhle kartu nechtěl brát výš než na čtvrtý-pátý pick.
6,5/10
 
2W
Sorcery
Put two 1/1 white Spirit creature tokens with flying onto the battlefield.
Flashback 1B (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
Konečně karta, která si zaslouží alespoň nějakou dávku superlativ a kterou si vždycky rád first-picknu. I v případě, že zrovna nejste v černo-bílé, vyplatí se v podstatě vždycky zařadit jednu bažinu, která vám v lategame dokáže přinést dva „bonusové“ tokeny. Pokud začnu touhle kartou draft, neznamená to nutně, že chci forcovat W/B (i když to je naprosto legitimní archetyp), ale pokud se z W/B vzdálím, budu se dívat po kartách jako Shimmering Grotto či Evolving Wilds, které zaručí, že tahle karta nebude jen sorcery Midnight Haunting – což je mimochodem pořád rozumný „deal“. S flashbackem zahrané Lingering Souls se dokážou postarat o útok, dodají vám téměř nevyčerpatelný zdroj blokerů a téměř vždy umí přinést v combatu nějaký ten 2 za 1. A slibovaná superlativa? Namátkou třeba nejotravnější (pro soupeře), nejodolnější vůči removalu, nejlépe se kombící se sacrifice outlety... je toho celá řada.
8,5/10
 
1W
Creature — Spirit
1/1
Flying
Whenever Niblis of the Urn attacks, you may tap target creature.
 
V bloku bude Nibilis of the Urn hodně žalostný, nebral bych jej tedy bez rozmyslu. Pokud jste si ale jistí, že váš balík bude v naprosté většině případů chtít tapovat příšery do útoku, odvede tahle karta spoustu práce.
5-6,5/10
 
 
1W
Creature — Human Wizard
2/2
T: Exile target creature card from a graveyard.
 
Na první pohled jen nevýrazný „koník“, ve skutečnosti ale máme co dočinění s bytostí, která toho dokáže docela dost. Pominu-li fakt, že je to Human, což spousta balíků určitě ocení, umí se Thraben Heretic vyznamenat proti příšerám s undyingem či proti modrému decku s kartami jako Stitched Drake, Skaab Goliath a Spider Spawning. Ve velké části her to bude jen 2/2 kůň za dvě, to ale není špatný start a v některých matchupech zvládne hrát dost důležitou roli.
6/10
 
 

 
 
2U
Sorcery
Each player puts the top five cards of his or her library into his or her graveyard.
Flashback 7U (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
Karta, která má poměrně úzké využití. V self-millu se často jedná o dost podprůměrný spell, protože nijak neovlivňuje situaci ve hře (na rozdíl třeba od Armored Skaaba) a navíc ještě pomáhá soupeři. Flashback za osm je sice zajímavý, nicméně jste-li na osmi manách, znamená to dost pravděpodobně, že už se mlít nepotřebujete, protože je na to buď už stejně pozdě a soupeř vás rozšlape tak jako tak, nebo už máte dostatečnou část knihovny odemletou. V balíku, který se snaží umlít soupeře, se Chill hrát dá, nicméně i tam najdeme lepší alternativy (Curse of the Bloody Tome, Ghoulcaller’s Bell). Chill of Foreboding bych si zahrál v millu / self-millu tehdy, pokud mám hodně flashbacku typu Dream Twist nebo proti hodně pomalému soupeři, proti kterému nevadí, že budu čekat na flashback za osm man. Pokud vám ale soupeř moc času nedává, bude tahle karta příliš pomalá.
4-6/10
 
 
3U
Sorcery
Return target instant or sorcery card from your graveyard to your hand.
Flashback 2R (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
O mnoho pomalejší už tahle karta být nemůže, což je v tak svižném formátu jako DKA-ISD-ISD docela velká nevýhoda. Mystic Retrieval sice garantuje karetní výhodu a to je jistě záslužné, kromě dostatku času k tomu však potřebuje i dostatek cílů, ideálně zabíjení, které alespoň částečně odčiní to, že strávíte celé kolo manipulací s hrobem. V balíku, který hraje šest a více kvalitních instantů a sorcery, ideálně s nějakým tím mletím jako Armored Skaab či Thought Scour, bych si tuhle kartu představit dokázal, vysoko bych ji však rozhodně brát nechtěl.
4-6/10
 
2U
Creature — Spirit
2/1
Flying
U, T: You may tap or untap target creature.
 
Nibilis of the Breath by byl hratelný i jen jako 2/1 letec za tři. Možnost tapovat soupeřovy bytosti z něho dělá removal na nožičkách (nebo spíše na křidélkách?) a bonusová schopnost v případě potřeby příšeru untapnout (ať už do bloku či třeba pod Claustrophobií) rozhodně neurazí. Slušný first pick.
8/10
 
3UU
Creature — Zombie
4/4
As an additional cost to cast Relentless Skaabs, exile a creature card from your graveyard.
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
 
Undying je tím lepší, na čím větší bytosti jej najdeme a Relentless Skaab už je docela slušný macek. Některé typy balíků jej dokáží ošidit tapováním, vracením do ruky či prostě útokem vzduchem, nicméně potkáte-li soupeře, který hraje převážně pozemní bytosti a jeho zabíjení se skládá z „blesků“ a „terrorů“ (tedy nikoliv ze „spacáků“), bude mít s touhle kartou opravdu velký problém.
7/10
 
2U
Enchantment
Whenever you cast a spell from your graveyard, draw a card.
 
Na první pohled karta, kolem které by se dal postavit balík stejně jako kolem Burning Vengence, to však bohužel neplatí, protože bonus, který Secrets of the Dead nabízí, je prostě příliš malý. Některé balíky, které jsou hodně zaměřené na práci s hrobem, tuhle kartu ocení (se sedmi a více flashbacky už se hrát dá), berte ji však spíš jako bonus než jako úhelný kámen jakéhokoliv balíku.
1-6/10
 
3UU
Creature — Spirit
1/3
Flying
When Soul Seizer deals combat damage to a player, you may transform it. If you do, attach it to target creature that player controls.
/////////////////
Color: blue
Enchantment — Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
 
Jediná karta typu „Control Magic“ v celém formátu (když nepočítám mythického Beguillera of Wills), a ještě má do svého klasického předchůdce dost daleko. Soul Seizerovi kolo trvá, než se může rozjet do útoku a nějakou bytost ukrást, což dává soupeři možnost připravit se s nějakou zákeřností typu removal či vracení do ruky nebo si prostě nechat libovolné letadlo do bloku. Seizer se docela určitě hrát dá, navíc se jedná o moc užitečný signál ostatním hráčům, že jste v modré, ovšem na first pick z něho velkou radost mít nebudu.
7,5/10
 
  
3U
Creature — Spirit
2/2
Flying
When Tower Geist enters the battlefield, look at the top two cards of your library. Put one of them into your hand and the other into your graveyard.
 
Když Abbey Griffin přemýšlí o tom, čím by chtěl být, až dospěje, určitě si představuje tuhle kartu. Nejen že Tower Geist nabízí karetní výhodu v té nejjednodušší a nejsnáze dosažitelné podobě, ale občas bude umět dokonce víc než 2 za 1, když vám ještě shodí něco užitečného do hrobu. Rozhodně jedno z lepších úček, které v Dark Ascension najdeme.
8/10
 


 
 
4B
Enchantment — Aura Curse
Enchant player
At the beginning of enchanted player's upkeep, Curse of Thirst deals damage to that player equal to the number of Curses attached to him or her.
 
Vezmeme-li v potaz, že v Innistradu vyšla v červené na commonovém slotu kletba, která stojí jen dvě many, dělá v podstatě to samé a nehraje se, mělo by být jasné, co si o téhle kartě myslet. A ne, balík, který v soupeřově upkeepu odemele oponentovi z knihovny dvě karty, removne mu kartu z hrobu, donutí ho útočit, naseká mu Curse of Thirstem za pět a ještě mu zakáže hrát víc jak jeden spell za kolo, vidět docela určitě nechci.
1/10
 
B
Sorcery
Target creature gains deathtouch until end of turn and must be blocked this turn if able.
Flashback G (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
Deadly Allure je hratelný jen pokud máte přístup k oběma jeho barvám, hrajete nějaké macaté bytosti, tokeny či příšery s regenerací a ideálně k tomu váš balík obsahuje notnou dávku odemílání. Všechny tyhle podmínky není až tak těžké splnit, takže pokud vám chybí nějaký adept v oddělení triků, nebál bych se Deadly Allure zařadit.
6/10

4B
Creature — Zombie
2/2
When Farbog Boneflinger enters the battlefield, target creature gets -2/-2 until end of turn.
 
Další variace na téma „karetní výhoda snadno a rychle“. Farbog Boneflinger sice nedosáhne na některé větší bytosti, nicméně nouzi o cíle byste nikdy mít neměli. Navíc je to zombák, takže jej můžete vytáhnout pomocí Ghoulraisera či Ghoulcaller’s Chantu pro opakované použití.
8/10
 
4B
Sorcery
Target player draws three cards and loses 3 life.
 
Harrowing Journey má dvě základní aplikace – zaprvé jako karetní výhoda, která bolí, a za druhé jako „tyčka“ do soupeře, kterého jste otloukli na dostatečně nízký počet životů a on ne a ne umřít. V obou případech je záhodno, abyste hráli balík s nízkou křivkou, protože jinak je mód „draw 3, lose 3“ poměrně nebezpečný a naopak s dorážením soupeřů balík plný drahých karet pomoc potřebovat nebude. V aggro decku se tedy jedná o slušný playable.
6,5/10
 
1B
Creature — Human Cleric
1/1
3B, T, Sacrifice a Human: Destroy target creature.
 
Skirsdag Flayer je karta s velkým potenciálem. Ačkoliv by to ve skutečnosti možná působilo poměrně komicky, Flayer zvládne „vzít a zahodit“ i sám sebe, takže o střelivo byste nouzi mít neměli a i při nedostatku jiných humanů je tahle karta stále průměrný playable. A přidáte-li k němu karty jako Gather the Townsfolk či Doomed Traveler, naděláte soupeři v jeho řadách pěknou paseku.
6-8/10
 
4BB
Creature — Vampire
3/2
Flying
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
 
Jak už jsem se zmiňoval výše, hodnota Undyingu roste s tím, na jak tučné bytosti se vyskytuje a Vengeful Vampire je tučný až až. Ne že by to byla přímo největší bytost v dějinách Magicu, ovšem proporce 3/2 a flying znamenají, že se s ním soupeř chtě nechtě bude muset vypořádat, ať už removalem či tím, že jej za nějakou svou bytost vymění. Jediná cesta, jak se téhle výměně 2 za 1 vyhnout je mít spacák nebo být tak rychlý, že už vás příšera za šest man nerozhodí, ve všech ostatních případech ale bude tenhle upír velkou hrozbou, která soupeři sežere dvě karty (nebo jeho samotného).
7/10
 
2B
Creature — Human Shaman
2/2
Morbid — When Wakedancer enters the battlefield, if a creature died this turn, put a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield.
 
Není-li pro vás problém spustit morbid, dodá vám Wakedancer dva medvědy za cenu jednoho a i tohle je svým způsobem karetní výhoda, neboť budete ve spoustě případů schopni vyměnit se za dvě bytosti. A jak už se mi snad povedlo naznačit, karetní výhoda rovná se palec nahoru. Wakedancera nelze považovat za úplně bezzubého ani v případě, že není žádné náhlé úmrtí v dohledu a často bude správné zahrát jej ve třetím kole prostě jen jako Gray Ogra, zejména pokud nemáte žádnou jinou play.
7/10
 

 
 
3R
Creature — Human Werewolf
3/2
At the beginning of each upkeep, if no spells were cast last turn, transform Afflicted Deserter.
//////////////
Color: Red
Creature — Werewolf
5/4
Whenever this creature transforms into Werewolf Ransacker, you may destroy target artifact. If that artifact is put into a graveyard this way, Werewolf Ransacker deals 3 damage to that artifact's controller.
At the beginning of each upkeep, if a player cast two or more spells last turn, transform Werewolf Ransacker.
„Bonusové“ boření artefaktů se na limited zpravidla velmi hodí – artefakty sice nepotkáte vždy, což dělá z karet jako Ancient Grudge materiál výhradně do sideboardu, jednou za pár her však soupeř mít artefakt bude a v takové situaci bude často karta tohoto typu k nezaplacení. Afflicted Deserter je sám o sobě slušně velký a možnost tu a tam něco zbořit je rozhodně o dost lepší než extra power na Tormented Pariahovi.
6,5/10
 
 
4RR
Sorcery
Target creature fights another target creature. (Each deals damage equal to its power to the other.)
 
Na to, aby Blood Feud soupeři odrovnal dvě nejlepší bytosti, musí mít každá z nich větší power, než ta druhá toughness, což se nebude dít tak často, jak by bylo záhodno. V současném formátu je navíc dost bytostí, které mají větší toughness než power, nicméně i pokud se smíříme s tím, že Blood Feud bude v polvině případů „jen“ obyčejné zabíjení a ne spell, který soupeři popraví dvě nejlepší bytosti, pořád je to poměrně dobrý deal.
7,5/10
 
1R
Instant
Burning Oil deals 3 damage to target attacking or blocking creature.
Flashback 3W (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
Výborný removal, který si zahraju i bez přístupu k bílé (i když s Burning Oilem v balíku by se někde v mana base jedna bílá válet měla), ovšem pokud jste spolehlivě schopni pokrýt barevné nároky téhle karty, je těžké z ní nevykřesat 2 za 1.
8,5/10
 
2R
Creature — Devil
2/2
2R: Target creature attacks this turn if able.
 
Abilita Heckling Fiendů je dost drahá a pokud strávíte kolo tím, že se snažíte vyprovokovat soupeřovu 3/3 k útoku do vaší 3/4 jenom proto, aby soupeř zahrál myšku a totálně vás zesměšnil, můžete si gratulovat ke ztrátě tempa, kterou nebude snadné dohnat. Na druhou stranu v lategame, kdy je many tradičně přebytek, se s touhle abilitou pracovat rozhodně dá a odklízet z obrany různé 1/4 želvy je poměrně záslužná práce. Takže asi proč ne.
6,5/10
 
5R
Creature — Vampire Warrior
4/4
Haste
When Markov Warlord enters the battlefield, up to two target creatures can't block this turn.
 
Lepšího finishera aby člověk na uncommonovém slotu pohledal. Hrajete-li aggro, bude pro vás často znamenat problém první větší bloker, kterého soupeř vypotí. Ve chvíli, kdy se hra stabilizuje, spoléhají balíky typu R/B zpravidla na burn či karty jako Nightbird’s Clutches aby protlačily posledních pár šlupek, ovšem kdo si někdy lízl právě třeba zmiňované Clutches v situaci, kdy na ně nebyla správná chvíle, určitě bude souhlasit, že podobné karty jsou navýsost situační. Warlord umí to samé, jen o trochu lépe a s 4/4 tělem, které využijete vždy, ať už se bráníte či útočíte. A pokud se právě hrnete na zteč, měl by Warlord soupeři nadělit pořádných pár extra zranění.
7,5/10
 
2R
Creature — Wolf
1/1
Whenever Pyreheart Wolf attacks, each creature you control can't be blocked this turn except by two or more creatures.
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
 
Bytost, která je poměrně jasně dimenzovaná pro útočení a není-li váš balík vysloveně aggro, nemá dál smysl se jí dál zabývat. Pokud příšery do útoku tapovat chcete a máte dostatečně nízkou křivku, nebude Wolf vůbec špatný – ve chvíli, kdy se bude chtít soupeř chtít zbavit efektu, jenž mu ztěžuje blokování, musí Pyreheart Wolfa zablokovat (dokonce dvojmo) nebo zabít a v obou případech vytěžíte z jeho ability undying maximum. I když vypadá tenhle vlk poměrně nenápadně, za správných podmínek dokáže do soupeře protlačit docela hodně extra zranění.
6/10
 
2R
Sorcery
Discard all the cards in your hand, then draw that many cards.
Flashback 5R (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
V některém draftovacím formátu by možná Shattered Perception měl jistý potenciál, DKA-ISD-ISD však takovým formátem docela určitě není, protože i když si občas nějaké to kombení s hrobem užijete, karta takovéhoto ražení je v současném prostředí prostě příliš pomalá a nevýrazná.
3/10
 

 
 
 
 
3G
Creature — Wolf
3/3
Flash (You may cast this spell any time you could cast an instant.)
When Briarpack Alpha enters the battlefield, target creature gets +2/+2 until end of turn.
 
Jeden nepotřebuje být zrovna Sherlock Holmes, aby poznal, že karta takovéhohle kalibru nebude na limited vůbec špatná. Briarpack obvykle sežere v combatu nějakou bytost a nechá vám ve hře 3/3 vlka, který dokáže pohodlně odpravit bytost další. Je libo karetní výhoda na sto a jeden způsob?
8,5/10
 
5G
Creature — Wurm
4/4
Trample
Morbid — Gravetiller Wurm enters the battlefield with four +1/+1 counters on it if a creature died this turn.
 
8/8 trample za šest, to jsou skutečně monstrózní čísla a v šestém kole by neměl být problém vytvořit si morbid, i kdyby to mělo být „chump-attackem“ do soupeřovy obrany. Gravetiller Wurm je pořád ještě 6-drop a s těmi je třeba být na limited opatrný, zvlášť pokud je formát svižný, nicméně hledáte-li finishera, málokdo dokáže dělat špinavou práci s větším zápalem než tenhle červ.
6/10
 
5G
Sorcery
Draw a card for each creature card in your graveyard.
 
Karta za šest man, která nijak neovlivňuje situaci na stole, je na současné limited prostředí krapet pomalá. Jsou situace a matchupy, ve kterých se bude její efekt velmi hodit, třeba proti pomalému removal-heavy balíku, v maindecku bych však Grim Flowering hrát nechtěl, a to ani na sealed decku.
4/10
 
2G
Creature — Human Werewolf
1/2
At the beginning of each upkeep, if no spells were cast last turn, transform Lambholt Elder.
///////////////////
Silverpelt Werewolf
Color: Green
Creature — Werewolf
4/5
Whenever Silverpelt Werewolf deals combat damage to a player, draw a card.
At the beginning of each upkeep, if a player cast two or more spells last turn, transform Silverpelt Werewolf.
 
Podaří-li se vám Lambholt Eldera flipnout, nebudete své investice litovat, potíž je však v tom, že ve své počáteční formě toho Elder příliš neumí. Taková „nevyváženost“ je poměrně velkou slabinou, protože zatímco někdy bude tahle karta od čtvrtého / pátého kola způsobovat soupeři bolest hlavy, jindy bude ve hře sedět jako 1/2 a do bojů téměř nezasáhne. Spoléhat na to, že Eldera flipnu brzo tím, že nezahraju spell a passnu kolo, často také nebude dobrý nápad, protože vás může soupeř pořádně vytrestat dvěma spelly ve svém kole. Spolehlivost tedy rozhodně nepatří mezi silné stránky tohohle vlkodlaka, nicméně jeho „noční“ strana je natolik silná, že si jej v maindecku většinou zahraju. Vysoko bych jej však na draftu brát nechtěl.
6/10
 
GG
Creature — Spirit
2/1
Haste
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
 
Bytosti s parametry, díky kterým se dokáží prosadit i na constructed, patří zpravidla v prostředí čtyřicetikaretních balíků k tomu lepšímu, co si můžeme zahrát. Strangleroot Geist není v tomto ohledu výjimkou a lepších 2-dropů v současném formátu moc nenajdeme. Dvojitá zelená v manacostu sice trochu zavazuje, takže pokud bych se na first pick rozmýšlel mezi Geistem a například Tragic Slipem, volil bych Slip, nicméně i tak je Geist celkem vysokým pickem.
7,5/10
 
1G
Sorcery
Reveal the top four cards of your library. Put a creature card from among them into your hand and the rest into your graveyard.
Flashback 2U (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
 
Do normálního balíku bez výraznějšího zaměření na práci s hrobem je tahle karta příliš pomalá, nicméně pokud hrajete modrou a zelenou, je docela velká pravděpodobnost, že graveyard nějak využít umíte a v tom případě bude tahle karta dost dobrá. Za poměrně málo many shodí do hrobu šest extra karet, navíc hledá pecky typu Splinterfright či Boneyard Wurm. First pick to není, ale pokud máte po prvních několika picích pocit, že byste se tímhle směrem mohli vydat, pak se Tracker’s Instincts na pátý-šestý pick vzít dají, nebojíte-li se na draftu trochu riskovat.
4-6/10
 
4G
Creature — Human
4/5
Vigilance
Fateful hour — As long as you have 5 or less life, other creatures you control have vigilance.
 
Village Survivors neumí nic zvláštního – za pět man sice dostaneme rozumně velkou bytost, ovšem není to nic, nad čím by bylo třeba plesat. Fateful hour je celkem roztomilá, ale opět je to spíš drobný bonus než abilita, která bude rozhodovat hry.
6/10
 
 

 
 
3
Artifact
Altar of the Lost enters the battlefield tapped.
T: Add two mana in any combination of colors to your mana pool. Spend this mana only to cast spells with flashback from a graveyard.
 
Nikoho asi nepřekvapí, že tahle karta se dá hrát pouze v úzce zaměřeném balíku typu self-mill či Burning Vengeance (pokud jste schopni tenhle archetyp jen ze dvou boosterů Innistradu postavit). S méně jak sedmi flashback kartami a bez notné dávky odemílání bych tuhle kartu hrát nechtěl, pokud je ale práce s hrobem váš primární plán, Altar se zařadit dá – zejména máte-li v balíku drahé flashbacky typu Spider Spawning či Chill of Foreboding.
1-6/10
 
1
Artifact — Equipment
Equipped creature gets +1/+0 and has vigilance.
Whenever equipped creature dies, if it was a Human, put a 1/1 white Spirit creature token with flying onto the battlefield.
Equip 2
 
Ve správném balíku dokáže Avacyn’s Collar soupeři pořádně zatopit. „Správným balíkem“ je tu pochopitelně myšlen takový deck, který obsahuje dostatek lidí, což v tomto případě představuje alespoň sedm, ale ideálně ještě více. V prvním boosteru, kdy budete mít možnost Collar vzít, pochopitelně ještě nebudete vědět, jak bude váš výsledný balík vypadat, nicméně pokud jste v bílé, nebál bych se tuhle kartu brát celkem vysoko a klást pak o trochu větší důraz na karty s creature typem „human“.
5-7/10
 
 
3
Artifact
T: You gain 1 life. Then if you have at least 10 life more than your starting life total, transform Chalice of Life.
////////////////
Chalice of Death
Type: Artifact
T: Target player loses 5 life.
 
Odměna za to, že splníte podmínku pro flipnutí téhle karty, je sice poměrně vysoká, ovšem dostat se v limited na 30 životů nebude vůbec jednoduché, za předpokladu že soupeř nemá ve hře jednu zemi a v discard fázi se každé kolo netváří mrzutě. Chalice sám o sobě vás přes třicet životů dostane jen stěží a lifegain obecně bývá zpravidla na limited „pastí“, hraním téhle karty bych se tedy docela určitě nezatěžoval – jediné, čeho dosáhnete, bude nekonzistentní balík s pochybným win condition plánem.
2/10
 
3
Artifact
Warden of the Wall enters the battlefield tapped.
T: Add 1 to your mana pool.
As long as it's not your turn, Warden of the Wall is a 2/3 Gargoyle artifact creature with flying.
 
Karta, jejíž hodnota je poměrně úzce vymezena tím, jestli hrajete správný balík a tentokrát se jedná o vysloveně kontrolní materiál. Na to, aby byla Warden of the Wall užitečná, musíte mít vyšší křivku a zájem na tom, aby se hra protáhla. V případě, že takové podmínky váš balík splňuje, bude tahle karta obstojná.
4-6/10
1
Artifact — Equipment
Equipped creature has "T: This creature deals 1 damage to target creature or player" and "T: This creature deals 3 damage to target Werewolf creature."
Equip 5
 
Wolfhunter’s Quiver sice není z úplně levného kraje, nicméně jedná se o jediného „pinkače“ v sadě, takže se vyplatí věnovat mu pozornost. Dovedu si představit, že pokud k téhle kartě nemám nic, co by s ní spolupracovalo, nechám ji v sideboardu a budu ji sajdovat na druhou a třetí hru proti vlkodlakům, karet, které z Quiveru dělají poměrně nebezpečnou záležitost, je však docela hodně. O co jde? V první řadě je tahle karta famózní ve spolupráci s bytostmi s keywordem „deathtouch“. Na commonovém slotu najdeme v současném formátu tuhle abilitu u Ambush Vipera, Kessig Recluse a Typhoid Rats a mám-li kteroukoliv z nich v balíku, Quiver si vždycky zahraju, protože skládačka „build your own Visara“ je na limited překvapivě poměrně ultimátní. Další možností, jak Quiver trochu vylepšit, je nějak equipnutou příšeru untapnout. Některé bytosti – Galvanic Juggrenout či Midnight Guard – tohle zvládnou samy o sobě, jiným k tomu může dopomoci třeba Village Bell-Ringer či Nibilis of the Breach a kterákoliv z těchto karet mě většinou přesvědčí, abych Quiver hrál. Jedno untapnutí sice nevypadá jako příliš významný počin, nicméně i ve chvíli, kdy budete takto moci „zadarmo“ odstřelit soupeřovu 2/2 bytost, už se to na hře často výrazně projeví. A právě proto, že karet, se kterými se Quiver alespoň trochu kombí, je celá řada, bral bych jej v prvním boosteru celkem vysoko – klidně i na pátý-šestý pick, pokud jste v zelené, tak i o jeden-dva picky výš.
6,5/10
 


 
 
1UB
Creature — Zombie Soldier
2/2
Deathtouch
Other Zombie creatures you control get +1/+1.
Whenever another Zombie you control dies, target opponent loses 1 life.
 
Brát na vysoký pick barevně výrazně zavazující kartu se obecně nedoporučuje, protože tím ztrácíte manévrovací prostor a riskujete, že si příliš brzy vyberete špatné barvy. Cyklus „kapitánů“ z Dark Ascension je nicméně jedním z lepších důvodů, proč se do takového riskování pouštět. Zombií je v černé a modré opravdu požehnaně (pokud se tedy dá v souvislosti se zombáky použít tohle slovo) a vybavit je bonusem +1/+1 a abilitou polovičního Rage Throwera, to rozhodně není špatná koupě, navíc v situaci, kdy máte v podstatě celý draft před sebou. Na první pick bych s touhle kartou váhal, ovšem pokud už v černé nebo modré jste, pak se Diregraf Captain na druhý až čtvrtý pick vzít určitě dá.
7,5/10
 
 
1WU
Creature — Spirit Soldier
2/2
Flying
Other Spirit creatures you control get +1/+1 and have hexproof. (They can't be the targets of spells or abilities your opponents control.)
 
Pro Drogskol Captaina platí v zásadě to samé, co pro jeho černo-modrého kolegu, s tím rozdílem, že bílo-modrá je v současném formátu o chlup lepší než černo-modrá a flying je lepší než deathtouch, takže sám o sobě odvede Drogskol Captain víc práce.
7,5/10
 
 
1RG
Creature — Wolf
2/2
Intimidate (This creature can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
Other Wolf and Werewolf creatures you control get +1/+1.
Non-Human Werewolves you control can't transform.
A další do party „kapitánů“, přestože mezi vlkodlaky se očividně vojenské hodnosti příliš nenosí. „Pořádvlk“ či „furtvlk“ bude v červeno-zelené zpravidla zářit, navíc se díky schopnosti intimidate neztratí ani sám o sobě. Na škodu není ani fakt, že „Navždyvlk“ posiluje nejen vlkodlaky, ale i Wolfy, a těch je v sadě také poměrně velké množství.
7,5/10
 
 
1BR
Creature — Vampire Soldier
2/2
First strike
Other Vampire creatures you control get +1/+1 and have first strike.
 
Stále stejná písnička, tentokrát v černo-červeném provedení. A stále se jedná o vysoký pick, i když kvalitních upírů je ve formátu trochu méně než zombií či spiritů a first strike na bytosti se silou 2 občas bude působit trochu bezzubě.
7,5/10
 
 
Bílo-zelená bohužel kapitána v Dark Ascension nedostala (diskriminace!), takže je třeba rozbor úček na tomto místě ukončit. Budu se těšit na vaše připomínky v komentářích a rád si přečtu, co byste brali dříve, později či vůbec. Díky za pozornost a na viděnou za čtrnáct dní u dalšího článku!
 
 
 
kosaak

Hodnocení
Komentáře
Autor: indian @ 4. března 2012 14:30
Vengeful Vampire za 6 many mi přijde trochu pomalejší, 6/10 by imo stačilo.
Kapitáni mají celkem velký rozptyl v použitelnosti, podle toho, kolik mám v decku správných potvor, ale to je asi jasné.

Autor: Chainer @ 4. března 2012 15:47
Curse of Thirst - Když dáš soupeři dvě Curse of Thirst, tak to bude dostávat za 4 za kolo, což je hodně fajn. Problém je, že tohle "kombo" je složené ze dvou karet, které samy o sobě dělají jen málo. Přesto si ta Curse aspoň 2/10 zaslouží. (Může se stát, že na 13. a 14. pick vezmeš dvě a pak je proti někomu nasiduješ.)

Autor: tiran @ 5. března 2012 11:09
Chainer: Ne tak to se stat rozhodne nemuze.

Autor: leeland @ 5. března 2012 16:16
Chainer- může se stát, že na 13.-14. pick dvě vezmeš. Ale rozhodně by se nemělo stát, že bys je proti něčemu sidoval. Vlastně mě napadá, proti Lost in the Woods by to možná šlo.....

Autor: Čita @ 6. března 2012 1:37
Čus trus,

parádní článek jako vždycky,

jenom mám rozdílnej názor v případě Hollowhenge Spirita, ale může to bejt dost dobře tím, že jsem ho hrál když si DA lidi na draftu teprve začínali zažívat, ale pokaždý se mi s nim povedlo vykrákat fajnový kouzelnický eskapády, přišel mi minimálně stejně fajn jako Tower geist. Oba se mi dvakát podařilo hrát spolu v jednom balíčku.

Další nesrovnalost bych měl u Harrowing journey, přijde mi krapet nadhodnocená.
Když je to vyrovnaný v lategame nebo je to jedna z mála karet s vysokym manacostem v R/B, tak může bejt celkem fajn, ale viděl jsem už víc situací, kdy se soupeři racovali a ten, kdo měl na ruce journey si ji nemohl dovolit zahrát, páč by až moc ztratil tempo (tim že se zatapuje a ještě si zkrouhne živáky dá soupeři něco jako takovej rumunskej ,,Time Walk" ).

Děkuji za pozornost

Autor: joza @ 6. března 2012 16:16
a kde je sorin??? to je uroven! hanba!!!

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde

© 2014 CMUSInformacni server pro hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí