Pravidla

Pravidlový koutek - Druhy informací v Magicu

Komentáře

Zdar. Tyhle věci mne na Magicu občas dokážou pěkně nakrknout, tudíž vznesu pár konkrétních dotazů. Když se mne protihráč na konci první hry nebo během sideboardingu zeptá na název karty, který si nezapamatoval nebo mne požádá o její ukázání, jsem povinnen to učinit? Jedná se o kombo bytost, díky které de facto prohrál hru. Jeho dotaz může ale nemusí směřovat k Pithing Needle....

0 hlasů

Pokud je to Competitive turnaj, tak odpovědět nemusíš. Nicméně soupeř si může zavolat rozhodčího, a pokud kartu bude schopen jednoznačně identifikovat (tedy třeba na základě barvy, mana costu a přibližného rules textu tak, aby nebyla zaměnitelná s žádnou jinou na formátu legální kartou), rozhodčí mu poskytne její Oracle text.

0 hlasů

A teď něco ke slangu.
Když se mne protihráč zeptá: "Jde jehlou píchnout LEDko?" Předpokládám, že aniž bych porušil pravidla, tak mu mohu odpovědět: "Ano."
Co když se ale zeptá: Jde jehlou úspěšně píchnout LEDko?" Mohu mu odpovědět ano, aniž by to znamenalo porušení pravidel?
Aneb jde mi o to, stanovit, kde leží hranice - na co ještě můžu řekněme záměrně mlžit a kde bych již porušil pravidla....
A co by se dělo, kdybych přivolanému rozhodčímu (ať ho již zavolal kdokoli) zapřísáhle tvrdil, že jsem ten protihráčův dotaz na úspěšné píchnutí LEDka jehlou, chápal vskutku jako dotaz na vzetí kovové jehly do ruky a píchnutí ní do karty Lion's Eye Diamond? :)

0 hlasů

Slang pravidla nijak speciálně neřeší, takže je nutné zjišťovat, jak hráči pochopili položenou otázku. Samozřejmě není povinnost opovídat na otázku obsahující slangové formulace, kterým hráč nerozumí, a to ani v případě dotazu na Free informaci. Reakce typu "Co myslíš tím 'jehlou', 'úspěšně', 'píchnout' a 'LEDko'", je zde tedy naprosto v pořádku.

Pokud hráč však na otázku odpoví, aniž by si jakkoliv vyjasňoval obsah pojmů, je pro určení toho, zda porušil Communication Policy, nutné posoudit, co si pod pojmy on sám představoval, a proč.

V uvedených příkladech by pro hráče bylo velmi obtížné přesvědčit mě, že si opravdu všechny pojmy vykládal tak, aby odpověděl, tak jak odpověděl.

Jediný případ, kdy by to snad reálně přicházelo v úvahu, je ten první. Tam bych možná byl schopný uvěřit, že si hráč pod pojmen 'píchnout' představoval 'jmenovat (bez ohledu na následný efekt)'.

V případě s 'úspěšným píchnutím' by to už bylo pro hráče mnohem obtížnější obhájit, no a v případě, že by mi tvrdil, že si přidstavoval bodání kovovou jehnlou do karty, tak by ho od diskvalifikace zachránila snad jen potvrzená diagnóza nějaké psychycké poruchy znemožňující mu chápat věci jinak než doslovně.

0 hlasů

Ještě k tomu příkladu s čínskou Akromou.
Na Competitive turnaji vážně mohu protihráči de facto vědomě zamlčet, že kromě lítání a first striku (3. uvedná odpověď) respektive lítání, vigilance a trample (4. uvedená odpověď) má ještě další schopnosti jako haste a protekce?
To mi totiž přijde jako fakt úlet a opět se to vlastně týká kategorie slangu. Protože na otázku: "Co to je zač?" evidentně mohu opět řekněme záměrně mlžit. Kdyby se protihráč pronesl něco jako: "Vyjmenuj mi všechny její schopnosti," tak předpokládám musím zmínit opravdu vše (včetně těch protekcí) nebo ne? To abych si vše raději nahrával na diktafon (kterej ovšem nemohu používat bo se jedná o elektronické zařízení)....

0 hlasů

Tuhle moji myšlenku se záměrným zamlčováním (což už bych osobně neváhal označovat poněkud jinak) na Competitive turnaji vlastně potvrzuje dotaz na velikost Goyfa....
Pokud jsou na otázku: „Jak velký je ten TarmoGoyf?“ přípustné obě odpovědi: „Já mám v hrobě creature, sorcery a land“ i „Já mám v hrobě land a sorcery,“ tak se mi Magicová pravidla opravdu nelíbí....
Nicméně jedná se je o čistě můj náhled na věc = jako člověka, co bere kartičky prioritně jako zábavu, hraje převážně lokálky a jen občasně vyrazí na větší turnaj....

0 hlasů

V prvom rade by sa asi mal ctiť nejaký ten duch fair-play. Ten príklad, ktorý popisuješ s pithing needle je už zámerná vychcanosť a snaha "nachytať" súpera pomocou slovíčkarenia. Je pravda, že súper by na competitive scéne mal presne poznať karty bez toho, aby to musel zisťovať počas zápasu, ale ak by sa ma na to konkrétne spýtal, tak by som mu jasne aj odpovedal. Netreba z toho robiť tak serioznu záležitosť.
Čo sa týka čínskej Akromy, tak ak sa spýtaš, čo je tam napísané, tak by ti to mal protihráč, alebo judge preložiť, opäť je to v duchu fair-play.
Ak ide o tú prvú otázku, tam si myslím, že je chyba dotyčného, že si nezapamätal názov karty a ty nie si povinný mu nič ukazovať ani hovoriť. (karta sa nachádza v hidden zone) Osobne by som s tým ale problém nemal.

0 hlasů

Ano, na Competitive turnajích nejsou hráči povinni poskytovat úplné odpovědi. Pouze nesmějí o derived informacích lhát. Pokud tedy některé ability nezmíní, není to porušení pravidel. (Pokud je to děláno s úmyslem vytrikovat soupeře, tak to sice jde proti duchu fair play, a v komunitě takový hráč asi pak nebude příliš oblíbený,nicméně legání to je.

Pokud by ti soupeř chtěl vyjmenovat všechny schponosti, tak pak částečná odpověď samozřejmě není přípustná, nicméně neznamená to, že si to musíš nahrávat na diktafon. Prostě mu můžeš říct jen jméno, a zbytek ať si zjistí sám. (Se zjišťováním derived informací soupeři nemusíš pomáhat.)

Jediná část karty, kterou musíš oponentovi vždy sdělit, je její (anglické) jméno, jelikož to je Free informace.

0 hlasů

Mně se nejvíc líbí, když se hráči rozhodčích pravidelně ptají "Můžu na tohle použít abilitu Spellskite?" :)

0 hlasů

Marlen00i: Moc díky za odpovědi. Pokud to tedy je (z mého úhlu pohledu) schopný "zachránit" rozhodčí, tak je to ještě řekněme skousnutelné....

0 hlasů

Teda to je... drsné. Hlavně díky za varování (nevěřit soupeřům, nevěřit soupeřům, nevěřit soupeřům...).

K tomu ptaní se na vlastní akce (např. to vyložení země), to je snad špatný vtip. Jak může být sakra k hraní Magicu způsobilý člověk, co si ani způsobem provádění vlastních akcí neošéfuje, aby si zapamatoval, zda je udělal a musí se na to ptát?!

0 hlasů

Ahoj Nekro,

řekl bych, že je to naprosto běžná věc: automaticky na začátku kola vyneseš zemi, potom se v kole stane spousta věcí vyžadující přemýšlení, přes nějaký efekt si lízneš karty, mezi kterými je i land, a najednou nevíš, jestli ho můžeš zahrát nebo ne...

0 hlasů

K otázce 4) - opravdu stačí odpovědět jen "Akroma"? Existuje přece ještě červená Akroma, nemusí Adam říct celé jméno karty?

0 hlasů

Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.


NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE POD ČLÁNKY

Flash News #16/2017

28.05.2017 16:23 – Grahf

As Foretold NEumožňuje hrať sorcery karty v instant režimu.

všechny komentáře

PPTQ jako malý sociální experiment

22.05.2017 22:04 – mtgCaslav

Ahoj, díky za připomínky. Za b) Ano, máš pravdu, chybička se vloudila, je to 5 kol + top4. Za a) Posunout není kam, doporučuji ale přijet...

všechny komentáře

Pravidlový koutek - Outside assistance s vyřešením situací

18.05.2017 10:37 – Chainer

Nejsem si jistý, jestli souhlasím s vyhodnocením situace 9. Píšete, že to záleží... ale záleží na čem? Na tom, jestli líznutý spell je...

všechny komentáře

Středeční výhledy 2/2017

18.05.2017 10:22 – Chainer

Pěkný článek a dobrá práce! Jenom krátce zareaguji: Ad brzký Amonkhet na Magic Online: To je ještě to nejmenší, co může být. Pro Tour...

všechny komentáře

Coverage z Grand Prix Beijing, Bologna a Richmond 2017

08.05.2017 12:32 – Chainer

I když to ve finále nevyšlo, tak gratulace ke skvělému druhému místu! :)

všechny komentáře

Noční prerelease Amonkhetu v Najádě

01.05.2017 22:42 – Maca

Díky oběma! S hraním je to velmi sporadické a se psaním ještě horší, ale uvidíme, jak to do konce května dopadne :-) A noční...

všechny komentáře
První předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 38 další Poslední

Oblíbené kusovky

Saheeli Rai

279,- Kč Koupit

Nissa, Vital Force

109,- Kč Koupit

Dovin Baan

59,- Kč Koupit

Chandra, Torch of Defiance

609,- Kč Koupit

Skysovereign, Consul Flagship

79,- Kč Koupit

Spirebluff Canal

199,- Kč Koupit
další kusovky další kusovky

Oblíbené produkty

Amonkhet Bundle

849,- Kč Koupit

Amonkhet Booster Box

2 349,- Kč Koupit

Modern Masters 2017 Booster Box

5 999,- Kč Koupit

Modern Masters 2017 Booster

269,- Kč Koupit

Planechase Anthology

2 799,- Kč Koupit

Mind vs. Might Duel Decks

499,- Kč Koupit
další produkty

PARTNEŘI CMUS.CZ

Poker-Arena.cz, portál, který vás naučí hrát poker
Vesely-drak.cz, specialista na karetní a deskové hry Magic-Guru.cz, portál pro všechny začátečníky v karetní hře Magic: the Gathering Pokemon-Guru.cz, kompletní informace v češtině ze světa karetní hry Pokémon