Články

Středeční výhledy 6/2021

Komentáře

kvíz:
1) Teferi nijak nezasahuje suspend, keďže je to abilita a Teferi upravuje castenie spellov.
2) Podobný prípad. Teferi za zaujíma o spelly, Dryad Arbor nie je spell.
3) Na dalšiu kartu sa môžem pozrieť až po tom, čo vesuva (ne)skopírovala iný land. Aj keď si nie som istý, či technicky existuje pravidlo, ktoré to rieši, ale príde mi to prirodzené, keďže po zahraní vesuvy neexistuje žiadny prodleva/okamih, vesuva kopíruje inú zem prakticky ešte pred vstupom na battlefield.
btw: spomenul som si u toho na jeden vtipnú akciu (ktorá by sa aj mohla objaviť ako další kvíz:)). Hráč má na stole Future Sight a Selvala, Explorer Returned. A pomocou ability Selvaly si vie potiahnuť nie prvú, ale druhú kartu zvrchu knižnice :)
4) lab maniac vyhráva hru, ale angel grace to zakáže. Takže súper má jedno kolo na to, aby zničil hráča, alebo maniaca.
5) To bola fest ťažká otázka. Musel som si pozrieť rulling a stejne velmi nechápem :)
a) trigger sa spustí pri blinku, aj keď sa príšera vráti okamžite. To sa už potom druhýkrát nečekuje pri resolve triggeru?
b)If one of the creatures with the least power has indestructible, you must destroy one without indestructible. If all creatures with the least power have indestructible, you don’t destroy any creature. - prečo nemôžem "zničiť" indestructible príšeru? Veď indestructible nijak nezakazuje naň použiť destroy "effect" (spell, alebo abilitu). A na karte sa nikde nepíše, že príšera musí byť v skutočnosti zničená.

0 hlasů

S tím blinkem mi to také není uplne jasné 😁
U toho destroy efektu to chápu tak, ze karta tě nutí zničit creaturu "kompletně" takže to nejde obejit neznicitelností... prostě musí do hrobu😁

0 hlasů

Grahf:

a) Behem vyhodnocovani Momentary Blinku opusti bytost battlefield, takze se spusti trigger Porphyry Nodes. Protoze tato triggered abilita nema "intervening if" (603.4), nebude se pri jejim vyhodnoceni overovat, jestli je podminka stale splnena, a Porphyry Nodes se obetuje.

b) Na prvni pohled (i na ten druhy a treti) to muze byt trochu matouci, ale ve skutecnosti je to cele dano tim, ze Porphyry Nodes neciluje, tim padem se ridi pouze pravidly pro vyhodnocovani. A pri vyhodnocovani ability musis splnit maximum pozadavku a nemuzes vybrat nemoznou nebo nelegalni variantu (608.2d). Indestructible bytost nemuze byt znicena destroy efektem, jedna se tedy o nemoznou variantu.

0 hlasů

dik za vysvetlenie. U toho béčka mi to nejde do hlavy aj preto, že ak cielim indestructible bytosť (trebars s ultimate price), tak spell sa vyhodnotí a ciel je legálny, čiže nenastane tzv. spell fizzle.

0 hlasů

Přijde mi, že Grahf s tím kvízem už trochu víc odbočil... Já se k tomu všemu vyjádřím, ale nechcete si ještě jednou zkontrolovat správné odpovědi? (Přece jenom opakovat "přijímačky" na Strixhaven není žádný med... ;-))

0 hlasů

Cau, kdy asi tak budeš reagovat správnejma odpoveďma na ten quiz?
díky

0 hlasů

Zkusim quiz
1) pokud vysuspendovat je mysleno zahrat kartu za suspend cost tka si myslím že nejde Instantně dát do suspendu.
2) Arbora se nekastí a flash je you may cast spell.... takže myslím že též nejde v žádném kole
3) myslím že vrvchní karta je vidět až když není nic na stacku tudíž až po
4) vyhraješ až další kolo protože to je replacement efekt tudíž bys nemel prohrat na dolízaní
5) obětuješ node

0 hlasů

1) Suspend je závislý na tom jestli je možné hru hrát což díky Teferimu můžeme. Takže suspendovat creature se může kdykoliv.
2) Dryad arbor se ve svém kole instantně zahrát může, pokud už neproběhl land drop (flash říká play, ne cast). V soupeřově ne kvůli tomu, že land drop se může provést jen ve vlastním kole.
3) Na kartu se nekoukneme
4) Hru neprohrajeme a příští kolo to můžeme zkusit znovu
5) Nodes obětujeme

0 hlasů

ŘEŠENÍ KVÍZU:

1) Teferi dá bytosti se Suspendem na vaší ruce Flash. A pokud má bytost na vaší ruce Suspend + Flash, tak ji lze vysuspendovat instantně. (I ve vašem kole, i v kole soupeřově.)

"While you control Teferi, you may exile creature cards in your hand with suspend any time you could cast an instant."

2) Pokud Dryad Arbor získá Flash, můžete ji zahrát instantně, ale... Pokud to bude ve vašem kole, tak musíte mít ještě k dispozici tzv. "land plays" a nikdy ji nemůžete zahrát v kole soupeřově, protože v soupeřově kole se země hrát nesmí.

"If a Dryad Arbor gains flash, or you have the ability to play Dryad Arbor as though it had flash (due to Teferi, Mage of Zhalfir or Scout’s Warning, for example), you can ignore the normal timing rules for when during your turn you can play a land, but not any other restrictions. You can’t play Dryad Arbor during another player’s turn, and you can’t play Dryad Arbor if you don’t have any land plays remaining."

3) Jakým způsobem Vesuva vstoupí do hry, to se musí určit již v okamžiku jejího hraní a na další kartu v knihovně se tak podívat nelze. (Podobné to je i v situaci Courser of Kruphix + Stomping Ground. Jestli zaplatíte 2 životy, aby vstoupila do hry odtaplá, to se musí říci před podíváním na následující kartu v knihovně.)

"If the top card of your library changes while you’re casting a spell, playing a land, or activating an ability, you don’t reveal the new top card until you finish doing so. This means that if you play a land from the top of your library, you can’t look at the next one until you’ve handled any replacement effects that modify that land entering the battlefield, such as that of Vesuva."

4) "Líznutí z prázdné knihovny" se nahradí "vaši výhrou", ale ta kvůli "stopne" kvůli Angel's Grace... Jaký je výsledek? Teoreticky jste mohli tipovat, že hra skončí vaši prohrou, i to, že hra skončí remízou :-) Pravda je ale taková, že hra "prostě pokračuje dále"... :-)

"If for some reason you can’t win the game (because your opponent has cast Angel’s Grace this turn, for example), you won’t lose for having tried to draw a card from a library with no cards in it. The draw was still replaced."

5) V první řadě je potřeba si rozmyslet, jestli Porphyry Nodes vůbec vytriggeruje. "When there are no creatures on the battlefield" je podmínka, kterou hra sleduje neustále ("continuously") a to i v situacích (a v takových těch "zlomkových časech"), kdy by se například "state based efekty" ani nekontrolovaly. (Jde totiž o tzv. "state trigger".) Při "bliknutí" poslední bytosti ve hře tedy Porphyry Nodes opravdu vytriggerují.

Budou se muset obětovat?

Protože druhá polovina věty nepoužívá už něco jako "invervening if" (tj. udělej to, pokud stále ještě podmínka platí), ale už pouze a jenom "obětuj Porphyry Nodes", tak Porphyry Nodes budou obětovány.

Grahf: Přesně, jak říká Leeroy. V první schopnosti Porphyry Nodes není "target" (takže ty nemůžeš nacílovat bytost s Indestructible) a současně ta schopnost je daná prostě jako příkaz. ("Znič (!) bytost s nejmenší silou".) Takže je prostě nutné něco zničit.

Kvízy se Selvalou záměrně nedávám, protože jsou mimo veškerou příčetnost :-)

Díky všem, kteří jste se zapojili, a na viděnou u soutěžního kvízu ;-)

1 hlas

1) ten suspend je tak trochu blbost celkovo, ne? :) Je to alternatívne kastenie, ale aj nie je, pretože samotný suspend je abilita. Flash dovoluje instantne kastit, ale neovplyvňuje aktiváciu abilit. Bolí ma hlava :)

0 hlasů

Suspend není "alternativní cast". To, že si exilneš kartu z ruky ze hry neznamená, že ji sesíláš (podobně jako u Foretellu).

Každopádně pravidla říkají toto:

702.61a Suspend is a keyword that represents three abilities. The first is a static ability that functions while the card with suspend is in a player’s hand. The second and third are triggered abilities that function in the exile zone. “Suspend N—[cost]” means “If you could begin to cast this card by putting it onto the stack from your hand, you may pay [cost] and exile it with N time counters on it. This action doesn’t use the stack,” and “At the beginning of your upkeep, if this card is suspended, remove a time counter from it,” and “When the last time counter is removed from this card, if it’s exiled, play it without paying its mana cost if able. If you can’t, it remains exiled. If you cast a creature spell this way, it gains haste until you lose control of the spell or the permanent it becomes.”

Důležité je to sousloví "If you could begin to cast this card by putting it onto the stack from your hand..." a s tím je zřejmé, že pokud tvoje bytost na ruce má Flash, tak "bys mohl být schopen ji seslat umístěním na stack" a proto jsi i schopen ji vysuspendovat.

0 hlasů

Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.


NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE POD ČLÁNKY

Jaké faktory mají vliv na cenu karet Magic?

20.04.2021 21:19 – Chainer

Tak mezi další faktory patří třeba zabanování karty :-) (Nebo i jenom hrozba zabanování...) Dále třeba i vznik nového formátu (Pioneer, Old...

všechny komentáře

Sultai Ultimatum, aneb rozbor balíčku na Historic

19.04.2021 23:20 – Chainer

Pěkný rozbor, ale karty z Mystical Archivu změnily Historic asi úplně od základů... :-) Osobně hádám, že nejlepší kartou se stane...

všechny komentáře

Rýchly rozbor Strixhaven - 1. část

17.04.2021 16:51 – dorlas

Našťastie sa karty podarili hlavne z herného hľadiska. Ono ide o to, že flavour a ilustrácie sú dôležité iba pre istú časť hráčov. Mám...

všechny komentáře

Středeční výhledy 6/2021

10.04.2021 15:42 – Chainer

Suspend není "alternativní cast". To, že si exilneš kartu z ruky ze hry neznamená, že ji sesíláš (podobně jako u Foretellu). Každopádně...

všechny komentáře

Středeční výhledy 7/2021

09.04.2021 22:23 – leos

cau, mohl by jsi dát správne odpovědi k minulým vyhledům?díky

všechny komentáře

Rozhovor s Petrem Bocákem

06.04.2021 20:09 – vir82

Super rozhovor.:-) Taky jsem o existenci OS nevěděl a vypadá zábavně. Z podobných důvodů jsem se vrátil k MTG po několika letech, jen s...

všechny komentáře
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PARTNEŘI CMUS.CZ

Poker-Arena.cz, portál, který vás naučí hrát poker
Vesely-drak.cz - Magic: the Gathering, Pokémon, Poker, deskové a karetní hry Magic-Guru.cz, portál pro všechny začátečníky v karetní hře Magic: the Gathering Pokemon-Guru.cz, kompletní informace v češtině ze světa karetní hry Pokémon

Sociální sítě

  • FB
  • Youtube
  • Twitter