Pravidla

Pravidlové okénko - Dominaria

Komentáře

Ten text u Corrosive Ooze je určite správny?
"Schopnost tohoto slizu vidí vybavení, jež měla bytost na sobě v okamžiku smrti" - z čoho vychádza toto pravidlo, resp. abilita oozy nič také nesignalizuje. Abilita necieluje, čiže čo sa stane určuje až jej vyhodnotenie a tam sa jasne píše, že má zničiť equipy, ktoré sú na príšere nasadené, nič viac, nič menej.

0 hlasů

To s tou Oozou je samozrejme nesmysl, nevim kde na to autor prisel...

Zrušení pravidla o přesměrování nebojového zranění do planeswalkerů - jasna znamka toho, ze WotC preferuji ziskavani novych hracu pred udrzovanim si tech soucasnych. Pristup WotC "Radsi funkcne erratujeme 750+ karet nez vysvetlovat noobum jak funguje Planeswalker" mi neprijde uplne v poradku.
Doslova me desi, ze valna vetsina zmen je provadena ne kvuli papirovemu MtG, ale kvuli tomu, aby byla noob friendly MTGArena(napr. pokud chteli resit planeswalkery, meli na to vic jak 10let!). Timhle stylem budou za par let z MtG odstraneny vsechny "pro nooby slozite" mechaniky, aby se nahodou zacatecnik nedostal do uzkych... *zvracejici smajlik*
Celkove narazime na problem nekompetentnosti WotC co se digitalnich produktu tyce. Snaha a spojeni MtGO a DotP nemuze dopadnout dobre a papirovy MtG je zde bohuzel pouze v roli rukojmi ;(
1 produkt pro nooby i pros je proste nesmysl - pokud jsem v zivote neridil auto, tak taky zacnu hrat nejdriv nejake arcadove jezdeni a ne rovnou nejakou hc simulaci...

0 hlasů

Ooza je podle me ok, po bloku si abilita "oznaci" equipmenty ke zniceni a samotne zniceni se provede jako trigger na konci combatu. Kdyby byl wording : "at the end of combat destroy all Equipment attached to blocking/blocked creature", tak by to nesezralo equipy ze zdechlych potvor. Stejne tak, kdyby na priserce pristal instantni equip az po bloku, tak ho abilitia podle aktualniho wordingu neznici.

0 hlasů

problém je, že niečo ako "označí" funguje v magicu len pod slovom target. Ak abilita, alebo spell nemá ciel pri spustení, tak sa určí až pri vyhodnotení.

0 hlasů

oficialne:
• The set of Equipment to be destroyed is determined only as Corrosive Ooze's delayed triggered ability resolves at the end of combat. The Equipment will be destroyed even if Corrosive Ooze leaves the battlefield before that time.
• If the creature Corrosive Ooze blocks or is blocking leaves the battlefield, the Equipment that was attached to that creature immediately before it left the battlefield will be destroyed as Corrosive Ooze's delayed triggered ability resolves at the end of combat

0 hlasů

wording karty tomuto vysvetleniu proste nezodpovedá imho.

0 hlasů

"Last known information."

0 hlasů

Ahoj!

Zatím nemáme dostupnou aktuální verzi Comprehensive Rules, ale pokud budeme předpokládat, že toto pravidlo se s Dominarií neměnilo, mělo by "nevěřícím Tomášům" stačit následující:

"608.2g If an effect requires information from the game (such as the number of creatures on the battlefield), the answer is determined only once, when the effect is applied. If the effect requires information from a specific object, including the source of the ability itself, the effect uses the current information of that object if it’s in the public zone it was expected to be in; if it’s no longer in that zone, or if the effect has moved it from a public zone to a hidden zone, the effect uses the object’s last known information. See rule 112.7a. If an ability states that an object does something, it’s the object as it exists—or as it most recently existed—that does it, not the ability."

Funguje to následovně:

1. V kroku deklarace obránců se vytvoří delayed triggered ability s textem "At end of combat, destroy all Equipment attached to that creature".
2. Bytost s equipmentem zemře.
3. V kroku End of Combat se spustí delayed trigger.
4. Až se trigger vyhodnotí, tak se snaží provést efekt "destroy all Equipment attached to that creature". Jelikož "that creature" již není na bojišti, hra použije její "last known information", tedy informaci, jaké equipmenty měla bytost připnuté tesně před tím, než zemřela.

Mimochodem, argumenty ve stylu "samozrejme nesmysl" do normální diskuse nepatří ;-)

0 hlasů

Dik za komplexné vysvetlenie. Doteraz som si myslel, že last known information reaguje len na permanent, ktorý opustil zonu (v tomto prípade creature), resp. na jeho posledné základné charakteristiky (P/T, typ a pod.), do čoho tak nejak equip nezapadá.

0 hlasů

ok, tak ja se misto "samozrejme nesmyslu" trosku rozepisu :)
To co jsi popsal tak funguje, vim o tom a neprekvapuje me to. Co me zarazi je, ze autor tvrdi,. ze ooza znici i instantne presunuty equipment, coz si myslim, ze neni pravda, nebo alespon nevim, jaka herni mechanka by to umoznovala.
Predem dik za odpoved :)

0 hlasů

Aha jasně, už to chápu. Konečně konstruktivní :-D

OK, tu formulaci "Stejně tak je schopna zničit i vybavení, které se mezitím přesunulo jinam, například proto, že se jedná o Forebear’s Blade" nějak upravím, až se bude dělat update kvůli citacím z CR. Aby bylo jasné, že se to netýká Cranial Platingu přesunutého po bloku ještě před smrtí.

0 hlasů

Co třeba "Stejně tak je schopna zničit i vybavení, které bylo po smrti bytosti přesunuto jinam, například proto, že se jedná o Forebear’s Blade."

0 hlasů

jj, super, to dava smysl! Ja z toho byl fakt zmatenej, zkoumal jsem asi hodinu CR a porad jsem nemohl prijit na to, jak se to sakra stane. Takze sorry za "samozrejme nesmysl", ale kdyz jsem to psal, byl jsem uz dost slanej :D

0 hlasů

Ke změně "Zrušení pravidla o přesměrování nebojového zranění do planeswalkerů" jsem z toho trošku rozčarován:
např.Flame Rift deals 4 damage to each playe-tedy bez planeswalkera.
Takže třeba Chandra, Torch of... si pohoršila první schopnost a bude to možná trošku dělat chaoz při hraní jestli tu úpravu chápu dobře:

+1: Exile the top card of your library. You may cast that card. If you don't, Chandra, Torch of Defiance deals 2 damage to each opponent.

−7: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, this emblem deals 5 damage to any target."

Všechno, co bylo target creature or player, případně jen target player je změněno na "target". Ale gobální damage (dle 306.7.)se do planeswalkerů nedá dostat....

0 hlasů

Jo, budeme si muset odvyknout.

0 hlasů

Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.


NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE POD ČLÁNKY

Květnové novinky ve světě Magicu

24.05.2018 23:31 – Chainer

Osobně jsem doufal, že se na Dominarii ještě nějakou tu sadu zdržíme... :-/

všechny komentáře

Report z Grand Prix Birmingham 2018 (Standard)

22.05.2018 14:14 – Caranthir

Krásně se to četlo, nenásilně vtipné a popkulturních odkazů tak akorát :) Díky za report.

všechny komentáře

Středeční výhledy 10/2018

18.05.2018 12:29 – Flamberg

Ano, trpaslík zaujal hodně.

všechny komentáře

Formát "Auction of decks" - rozbor a report

16.05.2018 07:26 – kumas

5 barevny Cruel Ultimatum kontrol z Lorwyn standartu samozrejme

všechny komentáře

Středeční výhledy 9/2018

04.05.2018 08:29 – Bimik

Jak závažná problematika! Nemohl jsem si u toho nevzpomenout na již objevené finální vyřešení rozložení "battlefieldu":...

všechny komentáře

Rozbor Dominarie na Constructed

27.04.2018 20:56 –

Mox jsem opravil, díky za upozornění ;) Rád bych se vyjádřil víc podrobně i ke zbytku, leč na to není čas. Nicméně co jsem nezmínil, to...

všechny komentáře
První předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 59 další Poslední

PARTNEŘI CMUS.CZ

Poker-Arena.cz, portál, který vás naučí hrát poker
Vesely-drak.cz, specialista na karetní a deskové hry Magic-Guru.cz, portál pro všechny začátečníky v karetní hře Magic: the Gathering Pokemon-Guru.cz, kompletní informace v češtině ze světa karetní hry Pokémon