Ostatní
Platí na Emrakula Oblivion Ring? Ano!

Takže, jak je to možné? Copak Oblivion Ring není „colored spell“? Ano, i ne. Samotné vynesení OR, je spell. Ale to Emrakula nijak neohrožuje. Emrakula totiž cílí až ETB Trigger Oblivion Ringu, tedy enter the battlefied trigger, ale to již není spell, zdrojem je abilita permanentu Oblivion Ring, a před abilitou tohoto permanentu už Emrakul chráněn není.
Jak to vypadá na stacku?
Situace: Mám na ruce Oblivion Ring. Soupeř má na stole příšeru, Emrakul, the Aeons Torn.
1. Ohlásím seslání OR, zaplatím cenu a OR jde na stack. Zde je OR colored spell.
2. Oba hráči passnou a OR se vyhodnotí - jde na bojiště. Zde je OR colored spell.
3. Spustí se první OR ETB trigger ("When Oblivion Ring comes into play"), nahlásím target, trigger se "položí" na stack. Zde je ale už zdrojem zmíněná abilita, tj. onen ETB trigger, nikoliv spell.
4. Oba hráči passnou a vyhodnotí se trigger, Emrakul, the Aeons Torn odchází ze hry.
2. Oba hráči passnou a OR se vyhodnotí - jde na bojiště. Zde je OR colored spell.
3. Spustí se první OR ETB trigger ("When Oblivion Ring comes into play"), nahlásím target, trigger se "položí" na stack. Zde je ale už zdrojem zmíněná abilita, tj. onen ETB trigger, nikoliv spell.
4. Oba hráči passnou a vyhodnotí se trigger, Emrakul, the Aeons Torn odchází ze hry.
Důležitá poznámka: úplně stejně to funguje s Journey to Nowhere.
Jistě vás napadne otázka, jak je to s tedy s protekcí proti bílé? To je ale jiný případ! Nahlédněme do pravidel:
702.14b A permanent or player with protection can’t be targeted by spells with the stated quality and can’t be targeted by abilities from a source with the stated quality.
Přeloženo: Permanent nebo hráč s protekcí, nemůže být cílen (target=cíl) kouzlem (spell=kouzlo) uvedené hodnoty (hodnotou rozumějme barvu), a nemůže být cílen abilit ze zdroje uvedené kvality.
Přeloženo: Permanent nebo hráč s protekcí, nemůže být cílen (target=cíl) kouzlem (spell=kouzlo) uvedené hodnoty (hodnotou rozumějme barvu), a nemůže být cílen abilit ze zdroje uvedené kvality.
Tedy v našem případě nemůže být permanent s protekcí proti bílé cílem abilit z bílého Oblivon Ringu, nebo Journey to Nowhere.
A co Shroud?
702.16a Shroud is a static ability. “Shroud” means “This permanent or player can’t be the target of spells or abilities.”
Přeloženo: Shroud je statická abilita. „Shroud“ znamená „Tento permanent nebo hráč nemůže být cílem kouzel nebo abilit.“
Přeloženo: Shroud je statická abilita. „Shroud“ znamená „Tento permanent nebo hráč nemůže být cílem kouzel nebo abilit.“
Zde je důležité slovíčko abilities, takže ani na shroud si s OR či JtN nepřijdeme.
Doufám, že vám můj postřeh a rozbor přinesl něco užitečného, a teším se na vaše kritické komentáře.
Zdravím z Liberce, Pažitka
Komentáře
Přispívat mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud chcete vložit komentář, přihlaste se ZDE.
Středeční výhledy 11/2025
Díky za zmínku bohužel ve 13 kole jsem se nechal rozhodit nepříjemným(jinak byly všichni skvělý o to to bylo větší překvapení )soupeřem a...
všechny komentářeSplit second generálsky výber: Edge of Eternities
Já doufám, že zbytek shocklandů vyjde až v Lorwynu... ;-)
všechny komentářeMarvel's Spider-Man - základní informace
Tento set mi zcela unikl. Domníval jsem se, že se letos dočkáme už jen Avatara a nového Lorwynu, ale Spider-Man? A navíc bez jakéhokoliv...
všechny komentářeWrath of the Machine cEDH Golbez, Crystal Collector Deck Tech
cEDH je Topic ku ktoremu sa viac krat za cas tuna Vratime ano to sa moze kazdy Tesit. I ked nehram len cEDH ale to je ako sa hovori "a...
všechny komentářePod povrchom: Ságy
Tohle byl opravdu moc pěkný článek k snídani, plný informací o kterých jsem vůbec nevěděl. Třeba že Elder Dragon War (jako i jine ságy) je...
všechny komentářeReport z Czech Premodern Championship 2025
Super čtení, díky!
všechny komentáře