CMUS.cz
  • Přihlášení
  • Fórum
  • FB
  • Youtube
  • Twitter
  • E-shop
  • Články
  • Fórum
  • Decklisty
  • Turnaje
  • Deskové hry
  • Jak začít

Decklisty

Decklisty Standard

Mardu Prowess

Danny Jessup

SCG Open Las Vegas

Maindeck

Creature 4 Abbot of Keral Keep Abbot of Keral Keep 2 Monastery Mentor Monastery Mentor 4 Monastery Swiftspear Monastery Swiftspear 4 Seeker of the Way Seeker of the Way 3 Soulfire Grand Master Soulfire Grand Master Instant & Sorceries 4 Crackling Doom Crackling Doom 4 Fiery Impulse Fiery Impulse 3 Murderous Cut Murderous Cut 3 Duress Duress 4 Painful Truths Painful Truths
1 Roast Roast Land 3 Mountain Mountain 2 Plains Plains 1 Swamp Swamp 4 Bloodstained Mire Bloodstained Mire 1 Canopy Vista Canopy Vista 1 Cinder Glade Cinder Glade 3 Shambling Vent Shambling Vent 2 Smoldering Marsh Smoldering Marsh 3 Windswept Heath Windswept Heath 4 Wooded Foothills Wooded Foothills

Sideboard

2 Arashin Cleric Arashin Cleric
2 Outpost Siege Outpost Siege
1 Ob Nixilis Reignited Ob Nixilis Reignited
1 Sarkhan, the Dragonspeaker Sarkhan, the Dragonspeaker
1 Duress Duress
3 Radiant Flames Radiant Flames
2 Roast Roast
3 Self-Inflicted Wound Self-Inflicted Wound

Top8

Název decklistu Autor
Dark Jeskai Brian Braun-Duin
Mardu Prowess Danny Jessup

Roast

Roast deals 5 damage to target creature without flying.

Self-Inflicted Wound

Target opponent sacrifices a green or white creature. If that player does, he or she loses 2 life.

Arashin Cleric

When Arashin Cleric enters the battlefield, you gain 3 life.

Monastery Mentor

Prowess (Whenever you cast a noncreature spell, this creature gets +1/+1 until end of turn.) Whenever you cast a noncreature spell, put a 1/1 white Monk creature token with prowess onto the battlefield.

Outpost Siege

As Outpost Siege enters the battlefield, choose Khans or Dragons. • Khans — At the beginning of your upkeep, exile the top card of your library. Until end of turn, you may play that card. • Dragons — Whenever a creature you control leaves the battlefield, Outpost Siege deals 1 damage to target creature or player.

Soulfire Grand Master

Lifelink Instant and sorcery spells you control have lifelink. {2}{U/R}{U/R}: The next time you cast an instant or sorcery spell from your hand this turn, put that card into your hand instead of into your graveyard as it resolves.

Crackling Doom

Crackling Doom deals 2 damage to each opponent. Each opponent sacrifices a creature with the greatest power among creatures he or she controls.

Monastery Swiftspear

Haste Prowess (Whenever you cast a noncreature spell, this creature gets +1/+1 until end of turn.)

Murderous Cut

Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for {1}.) Destroy target creature.

Sarkhan, the Dragonspeaker

+1: Until end of turn, Sarkhan, the Dragonspeaker becomes a legendary 4/4 red Dragon creature with flying, indestructible, and haste. (He doesn't lose loyalty while he's not a planeswalker.) -3: Sarkhan, the Dragonspeaker deals 4 damage to target creature. -6: You get an emblem with "At the beginning of your draw step, draw two additional cards" and "At the beginning of your end step, discard your hand."

Seeker of the Way

Prowess (Whenever you cast a noncreature spell, this creature gets +1/+1 until end of turn.) Whenever you cast a noncreature spell, Seeker of the Way gains lifelink until end of turn.

Abbot of Keral Keep

Prowess (Whenever you cast a noncreature spell, this creature gets +1/+1 until end of turn.) When Abbot of Keral Keep enters the battlefield, exile the top card of your library. Until end of turn, you may play that card.

Fiery Impulse

Fiery Impulse deals 2 damage to target creature. Spell mastery — If there are two or more instant and/or sorcery cards in your graveyard, Fiery Impulse deals 3 damage to that creature instead.

Bloodstained Mire

Windswept Heath

Wooded Foothills

Canopy Vista

Cinder Glade

Ob Nixilis Reignited

Painful Truths

Radiant Flames

Shambling Vent

Smoldering Marsh

Duress

Target opponent reveals their hand. You choose a noncreature, nonland card from it. That player discards that card.

Plains

({T}: Add {W}.)

Swamp

({T}: Add {B}.)

Mountain

({T}: Add {R}.)

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE POD ČLÁNKY

TOP 10 nových komandérskych mechanizmov: ŠOKANTNÉ! Posledné miesto nie je Posledná Jazda!

01.08.2025 13:14 – IgnaczYOLOly

Hezký článek a přišel přesně včas, protože ta změna začíná platit už ode dneška. Je ale škoda toho, co jsi mezi řádky zmínil, že minimální...

všechny komentáře

Zapomenuté Mechaniky MtG: Bushido

31.07.2025 17:20 – Mikhael

Ďakujem za milú spätnú väzbu :) S tým chýbajúcim Bushido komandérom máš úplnú pravdu, ale stále môžme dúfať, že sa ho možno v edícii...

všechny komentáře

Hledání země nezemě

29.07.2025 14:24 – Mikhael

Nechaj ma hádať - Tvoje najobľúbenejšie basic landy sú foilové basic landy zo Siedmej edície? :)

všechny komentáře

Středeční výhledy 12/2025

29.07.2025 07:41 – VepřoKnedloKapusta

V boostri to vidím na Choco-Comet first pick; aj keď s Hugom by som mal takisto trošku dilemu, ale kométa by mohla byť lepšia v tom sete.

všechny komentáře

Pod povrchom: Je fenomén "power creepu" problémom aj v EDH?

22.07.2025 22:58 – Klondajk

Neviem úprimne či by som bol za takúto zmenu, aj keď fakt vidno že asi ku tomu Wizardi chcú komandér dotlačiť. Dá sa predpokladať, že ceny...

všechny komentáře

Martinův soutěžní článek: Pauper Bogles

22.07.2025 18:51 – Mikhael

Absolútne súhlasím, komunita je nadovšetko a o tom podľa mňa MtG primárne je (respektíve mal by podľa môjho názoru byť).

všechny komentáře
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PARTNEŘI CMUS.CZ

Vesely drak eshop karty magic a pokémon
Pokemon-Guru.cz, kompletní informace v češtině ze světa karetní hry Pokémon Magic-Guru.cz, portál pro všechny začátečníky v karetní hře Magic: the Gathering Poker-Arena.cz, portál, který vás naučí hrát poker

Sociální sítě

  • FB
  • Youtube
  • Twitter
RSS  |  Kontakty / Contacts   |  Zpracování osobních údajů   |  Podmínky užívání 2010 - 2025 Web4Games; created by Sabre